Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bmw e46 323Ci - Nie r闚na praca silnika na niskich obrotach, dziwne zachowania

szymian1234 18 Aug 2018 11:08 4815 15
  • #1
    szymian1234
    Level 7  
    Witam!
    Mam dziwny problem, chodzi o niski zakres obrot闚. Moje BMW chodzi這 w miare normalnie, ale czasem obroty na biegu ja這wym delikatnie spad造, czasem przyd豉wi這 si jakby przyci皻y wtrysk, po w陰czeniu klimy te 鈍irowa這. Wydaje mi si, 瞠 nie mia這 tyle mocy ile powinno na niskim zakresie (po za陰czeniu vanosa sz豉 jak petarda), ale denerwowa造 mnie te niskie obroty, wi璚 zabra貫m si za to, dodam, 瞠 autem mo積a by這 je寮zi:
    Psika貫m "samo startem" wok馧 kolektora, ale nie szczelno軼i nie wysz造.
    Zauwa篡貫m, 瞠 rurka 陰cz帷a odm i pokryw zawor闚 jest p瘯ni皻a i sklejona ta鄉 izolacyjn, postanowi貫m wymieni. Po wymianie (uszczelnieniu) uk豉du auto w og鏊e nie trzyma obrot闚, 瞠by silnik chodzi musz trzyma powy瞠j 3ty (auto nie nadaje si do jazdy)
    Zdj掖em kolektor, po drodze by這 jeszcze kilka pop瘯anych rurek, podci郾ie, kt鏎e wymieni貫m na nowe, wyczy軼i貫m silniczek krokowy, przepustnice, ale dalej jest to samo.
    Po wypi璚iu "magicznej rurki" nie powiem 瞠by wszystko wraca這 do normy, dalej obroty faluj, ale auto mo瞠 samodzielnie pracowa, po podpi璚iu ga郾ie.
    Dodam, 瞠 przed ca造m zabiegiem na kompie zacz窸y si pojawia dwa b喚dy P0170 i P0173 (nie prawid這wa korekcja paliwa dla bloku cylindr闚 1 i 2.)
    Jest jeszcze jedna dziwna sprawa, kt鏎a mnie zastanawia. Na niskich obrotach s造cha specyficznie sycz帷e powietrze przy kolektorze dolotowym, to by這 ju od pocz徠ku kiedy podnios貫m mask. Kolektor na 100% jest szczelny i wszystkie czujniki/podci郾ienia podpi皻e tam gdzie powinny. Z g鏎y dzi瘯uj za podpowied jak to ugry潭, pozdrawiam!
  • #2
    Marek merc
    Level 11  
    Je郵i nie ogarn掖e tematu sprawd AGR turbiny i w篹yk podci郾ieniowy je郵i to nie pomo瞠 to upewnij si czy przep豉wka jest sprawna. Upewnij si czy 鈍iece sa ok i czy kable wysokiego napi璚ia nie maj przebicia .
  • #3
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Zacznij od wymiany separatora oleju odmy, a najlepiej kompletnej. I sprawd czy pokrywa zawor闚 jest szczelna.
  • #5
    lukasz12345678910
    Level 30  
    wyczy嗆 przepustnice i zaw鏎 regulacji biegu ja這wego, odepnij akumulator albo wykasuj adaptacje inpa jak masz i napisz czy pomog這.
  • #6
    szymian1234
    Level 7  
    Po pierwsze ciesze si, 瞠 chocia kto podj掖 si tego, 瞠by mi pom鏂. Zapomnia貫m doda, 瞠 jak 軼i庵a貫m kolektor to czy軼i貫m przepustnice i przep造wke. Zaw鏎 regulacji biegu ja這wego- pomo瞠sz mi go zlokalizowa? Nie za bardzo wiem gdzie jest, ale zaraz popatrze po necie, pr鏏owa貫m odpina aku po uszczelnieniu i nic nie pomog這, a mam dost瘼 tylko do kompa inspekcyjnego za 150z i ci篹ko nim cokolwiek kasowa ;/
  • #7
    helmud7543
    Level 43  
    Pisz z telefonu i nie mam jak obejrze filmu wi璚 zapytam-je郵i odpalisz, ma ju swoj temperatur to trzyma 膨dane obroty na postoju bez zmian obci捫enia? Pokr耩 kierownic, w陰cz wszystkie 鈍iat豉 naraza (mijania, drogowe, przeciwgilne), obroty powinny opa嗆 i si podnie嗆 w ci庵u ok sekundy, dok豉dna stabilizacja do 膨danych, takich jak maj by to nawet kilkana軼ie sekund. Sterownik w silnikach BMW z tej generacji bardziej reaguje na zmiany sk豉du spalin ni obrot闚. Je郵i jako tako stabilizuje obroty to zaw鏎 wolnych obrot闚 bym zostawi w spokoju. Brudna przepsutnica te niewiele zmienia, wa積e jak widzi jej otwarcie. Cho uk豉d wykonawczy podobny jak w Toyotach (osobny zaw鏎 wolnych obrot闚) i innych ze wschodu to algorytmy sterowania bli窺ze zachodowi (Opel, Audi, VW-jest tylko przepustnica)-dzia豉 idealnie jak sprawne, po latach jest gorsze falowanie ni u konkurencji. Czy po wyj璚iu bagnetu/otwarciu korka oleju praca silnika zmienia si znacz帷o? EGR tam nie ma tylko pompa powietrza wt鏎nego (pcha spaliny w dolot na zimnym, te ekologia ale inne za這瞠nia ni EGR) ale jakby by nieszczelny zaw鏎 zwortny to w篹e by stopi這 od spalin to raz, dwa to dzia豉j jak odkurzacz, dmucha przez nieszczlno軼i w obudowie, w og鏊e nie wymaga wysokiej szczelno軼i przed zaworem zwrtonym i to nie ma wp造wu na dawki, bo po minucie pracy uk豉d ju nie jest u篡wany.
    Kolejna kwestia - czy przy dodawaniu gaz pierwsza reakcja to przyduszenie na u豉mek sekundy? Je郵i tak to po po陰czeniu z brakiem mocy szczeg鏊nie w dolnym zakresie obrot闚, przebieraniem na wolnych obrotach, wychodzi nieszczelno嗆 dolotu. Og鏊nie jak dobrze pami皻am te b喚dy to za uboga mieszanka. Szukaj:
    1. Je郵i masz LPG - zu篡ta/rozstrojona instalacja.
    2. Dziura w dolocie - przewa積ie p瘯aj w篹yki podci郾ie z przodu silnika, odma i okolice - tam te mo瞠 zaci庵a, mocowanie kolektora, bywa這 瞠 幢e zamontowany kolektor, niedopi皻y/brudny bagnet (zaci庵a przez mocowanie), nieszczelny korek oleju.
    3. Czujnik temp. nie widzi w豉軼iwej temp. silnika (na zegary idzie z innego wi璚 nie poka瞠 problemu).
    4. Jednak przep造womierz (mo積a od陰czy i zobaczy jak b璠zie jecha bez).
    5. Czujnik po這瞠nia przepustnicy (trzeba sprawdzi na komputerze jak widzi otwarcie).
    6. Sondy lub katalizator ale szansa ma豉.
    7. Je郵i nie masz LPG lub masz ale je盥穎ny du穎 na benzynie - wariacja ci郾ienia paliwa.
    Czy to jest 2,5l M52 czy M54 bo nie pami皻am czy 323 to by poliftowy czy przedliftowy?
    B喚d闚 nie musisz kasowa, jak usuniesz usterk auto natychmiast wr鏂i do formy, ewentualnie po ostygni璚iu i odpaleniu (w sensie falowania i duszenia), moc po kilkunastu km wr鏂i (musi skorygowa adaptacje), check enginezga郾ie, jak dobrze pami皻am, przy czwartym odpaleniu po trzech trasach kilkunastokilometrowych, o ile w tym czasie b陰d mieszanki nie wyst徙i ponownie.
  • #8
    lukasz12345678910
    Level 30  
    pompa powietrza wt鏎nego nie pcha spalin w dolot. Pcha swie瞠 powietrze w wydech 瞠by dopali spaliny z bogatej mieszanki na zimnym i rozgrza katalizator.
  • #9
    helmud7543
    Level 43  
    Fakt, my郵a貫m o EGR pisz帷 o pompie i wysz豉 bzdura. Sorki.
  • #10
    szymian1234
    Level 7  
    Przepraszam, 瞠 dopiero teraz, ale ci庵le co. Wi璚 tak:
    LPG nie ma i auto nigdy nie widzia這.
    Silnik to jednostka m52, na podw鎩nym vanosie.
    Szuka貫m pompy powietrza wt鏎nego- nie mog貫m jej zlokalizowa, wydaje mi si, 瞠 w moim silniku nie wyst瘼uje. Nieszczelno軼i dolotu nie ma- zdejmowa貫m kolektor i posz這 wszystko nowe-rurki, gumy (przy przepustnicy te). Wymieni貫m silniczek krokowy-nie du篡 koszt, wi璚 si zdecydowa貫m, ale nie chce ju bezsensownie pcha pieni璠zy. Wymiana nic nie pomog豉-auto dalej si zachowuje tak samo. Po odpi璚iu przep造womierza chodzi tak samo, pod豉czam wtyczke i silnik momentalnie ga郾ie. Ci庵le zastanawia mnie to syczenie powietrza-sk康 ono si wydobywa, pr鏏owa貫m bada takimi s逝chawkami jak maj lekarze, ale d德i瘯 normalnie zasysanego powietrza zak堯ca ten "dziwny".
    Mam teraz wi瘯sze zmartwienie-pojecha貫m do znajomego na warsztat- wpi望 si inp i zobaczy co ona poka瞠.... b陰d komunikacji z samochodem. Innym programem to samo, wzi瘭i鄉y kompa (tester za 150z z alledrogo), kt鏎ym podpina貫m si dzie wcze郾iej i dzia豉. Te wskaza na b陰d komunikacji... ah za豉many powoli jestem. Akumulator sprawny, odpina貫m kleme, sprawdza貫m bezpieczniki w schowku, wszystko ok. Co mog這 si sta z dnia na dzie?!
    Ma這 tego, 瞠 nie chce si po陰czy przez obd... pod mask mam to okr庵貫 wej軼ie BMW wi璚 ogarn掖em przej軼i闚ke i tam te nic nie chce si po陰czy. Ma sa kra.
  • #11
    helmud7543
    Level 43  
    Zgni貫, pop瘯ane wi您kim wtyczki, mo瞠 sterownik, mo瞠 osprz皻 sieje po magistrali. Robota dla ogarni皻ego elektryka raczej je郵i 瘸den interface nie dzia豉.
  • #12
    Marek merc
    Level 11  
    Co do braku po陰czenia z OBD, to sprawd dok豉dnie sam wtyczke, przeczy嗆 piny (kontaktem), mog by po郾iedzia貫. To ma這 prawdopodobna opcja. Je郵i nie, to zobacz obw鏚 od wtyczki po d-bus. Mo瞠 by te elektronika skrzynki bezpiecznik闚 (mia貫m raz taki przypadek, ale wtedy opr鏂z braku po陰czenia wariowa造 inne rzeczy jak centralka albo wycieraczki). Najgorsza jest ostatnia opcja, czyli uszkodzenie modu逝 komfortu (GM). S to cz瘰te przyczyny je郵i to nie pomo瞠 to mo瞠 by skrzynka ale nie jestem pewien warto spr鏏owa czasami jest co co si najmniej spodziewasz p馧 auta mo積a rozebra a to zwyk豉 g逝pota. 篡cz powodzenia
  • #13
    szymian1234
    Level 7  
    Dzisiaj przysiad貫m do tej mojej nieszcz瘰nej coupe'iki.
    Zacz掖em g逝pio przyk豉da miernik (bo taki ze mnie elektryk jak...) i stwierdzi貫m, 瞠 napi璚ie dochodzi do obu z陰cz diagnostycznych. O dziwo komputer po陰czy si raz z autem przez obd, potem ju nie chcia. To oznacza這, 瞠 nic si nie spali這 wi璚 zacz掖em szuka sam nie wiem czego. Auto w mi璠zy czasie zacz窸o przerywa jakby chodzi這 na 5 cylindr闚, zacz窸o 鄉ierdzie nie spalonym paliwem i katalizator zrobi si 鈍iec帷y na czerwono :D Kompletnie wybi這 mnie to z rytmu "dochodzenia" i tak rozkr璚i貫m spor cz窷 osprz皻u silnika, w ko鎍u zabra貫m si r闚nie za 鈍iece (poniewa nie wymienia貫m ich od czasu kiedy kupi貫m auto czyli jaki rok). Po wykr璚eniu stwierdzi貫m, 瞠 s bliskie 鄉ierci wi璚 postanowi貫m wymieni- i tutaj najwi瘯szy zonk ca貫j przygody z falowaniem... po wyci庵nieciu kolektora za pierwszym razem czeka貫m na nowe rurki i gumy wi璚 auto sta這 na podw鏎ku rozkr璚one-bez podszybia... i tak do 5 i 6 cewki dosta豉 si woda, kt鏎a powodowa豉 ca貫 zaj軼ie. Auto ju skr璚one, je寮zi i nie ga郾ie, obroty jeszcze troche faluj, ale to kwestia podokr璚ania wszystkiego na gotowe, bo zasta豉 mnie noc i nie mia貫m jak tego doko鎍zy. Dodam tylko, 瞠 silniczek krokowy, kt鏎y kupi貫m nie dzia豉 prawid這wo i musia貫m go wymieni na stary, kt鏎y dzia豉 jak si okaza這 bez zarzut闚, ale zanim do tego wszystkiego doszed貫m napsu貫m sobie du穎 nerw闚, natomiast satysfakcja z tego, 瞠 auto je寮zi i to dzi瘯i mnie-ogromna. Pozdrawiam i dzi瘯uj Wam wszystkim za pomoc i doping, fajnie 瞠 mo積a tu na kim polega :)
  • #14
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Spoko 瞠 dzia豉. To odkrec od razu lewa obudow na podszybiu i zobacz czy do sterownika silnika nie dosta豉 si woda.
  • #15
    szymian1234
    Level 7  
    Odkr璚a貫m jak szuka貫m bezpiecznik闚 i 瘸dnej wody tam nie by這, ale dzi jeszcze sprawdz. Obawiam si, 瞠 ca貫 uszczelnienie kolektora nie zlikwidowa這 b喚d闚, kt鏎e mia貫m od pocz徠ku czyli p0170 i p0173- nieprawid這we korekcje dawki paliwa dla bloku cylindr闚 1 i 2. Auto co prawda lepiej chodzi, lepiej reaguje na peda gazu, ale b喚dy co jaki czas wyskakuj dalej. Natomiast tak jak m闚ie- nie skr璚i貫m jeszcze wszystkiego jak nale篡, wi璚 mo瞠 gdzie zaci庵a delikatnie lewe powietrze, a b喚dy mog by w豉郾ie od tego- tymbardziej, 瞠 wyskakuj oba na raz. Mia貫m ju wcze郾iej je co jaki czas, ale to by豉 kwestia miesi帷a czy dw鏂h, ostatnio wyskakiwa造 coraz cz窷ciej i dlatego te wzi掖em si za uszczelnienie kolektora. Vanosa ustawia貫m zaraz po kupnie na blokadach, wi璚 tam bym nie szuka. Wymienia貫n te czujnik wa趾a rozrz康u (wlotowy).
  • #16
    Marek merc
    Level 11  
    Kiedy mechanik usuwa PDF i zaw鏎 przewodu podci郾ienia turbiny auto muli這 jak cholera jako uda這 mi si to ogarn望.
    Najwa積iejsze, 瞠 nic mi mechanik nie powiedzia urwa, bo zaw鏎 kosztowa 350 z szukaj przewod闚.