Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco daily II 2,8 TD - Po nagrzaniu silnika gaśnie

AlienVoice 18 Aug 2018 21:24 1317 4
  • #1
    AlienVoice
    Level 11  
    Witam,
    Na wstępie chcę poinformować że żaden post na forum nie rozwiązał mojego problemu i nawet nie ma takiej usterki.
    Ok,
    Posiadam Iveco turbo daily II 2000r. 2,8 TD i od jakiegoś czasu zaczął gasnąć po tym jak się rozgrzał. Objaw taki że pracuje równo i nagle tak jakbym odłączył zapłon w stacyjce. Żeby go odpalić muszę przekręcić kluczyk w stacyjce na 1 i z powrotem na 2.
    Przemierzyliśmy prąd na kablu przy elektromagnesie który jest przy pompie i tam się nic nie traci.
    Nie mam pomysłu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    AlienVoice
    Level 11  
    Dodam jeszcze że wymieniłem filtr paliwa.
    A dziś odkręciłem tę śrubę na klucz 6 z naciętym łebkiem na płaski śrubokręt "co widać na zdjęciu" i okazało się ze jest to hmmm ???, taki bolec z gumowym ringiem na końcu i było na nim kilka drobnych opiłków metalu. Wyczyściłem i dalej to samo
    Może trzeba będzie to bardziej jakoś wyczyść tylko jak ?
  • #4
    AlienVoice
    Level 11  
    No to powiem tak. Ten element na klucz 6mm o którym pisałem wcześniej wykręciłem jeszcze raz i za pomocą magnesu wydobyte wszystkie opiłki które się tam znajdowały, wkręciłem go z powrotem ale za mocno bo obroty były bardzo wysokie. Więc popuściłem o 2 obroty i silnik już ładnie pracuje. Nie gaśnie, a mało tego, dostał więcej mocy. Nie wiem czy to było przyczyną gaśnięcia silnika, ale narazie pracuje i nie gaśnie.
    Jak co to będę pisał.
  • #5
    AlienVoice
    Level 11  
    Problem znowu wrócił.
    Nie mam pojęcia co to może być.
    Jak tylko osiągnie temperaturę 70 stopni to odłącza zapłon.
    Jak jadę w dzień to go musze resetować co 200m a jak w nocy (niższa temperatura) to jakoś co 10 km. Może to jakiś czujnik temperatury oleju lub wody ?
    Nawet nie wiem czy coś to ma wspólnego z tym że się odcina zapłon.
    Niech mi ktoś doradzi jak zrobić na krótko żeby nie gasł.
    Jestem za granicą i nie mogę sobie pozwolić na usługi u mechanika. Żeby tylko dojechać do Polski