Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New Holland g190 - Blokowanie się skrzyni biegów

19 Sie 2018 10:42 912 17
  • Poziom 9  
    Witam, od pewnego czasu mam problem w moim nh g190 ( w malowaniu czerwonym fiatagri) ze skrzynią. Ciągnik lekko ruszy i nagle blokuje skrzynię, tzn nie mogę ruszyć ani do przodu ani do tyłu oraz na wyświetlaczu nie da się zmienić biegów, wszystko wraca do normy jak zgasze na chwilę ciągnik i zapale ponownie. Czasami jest tak że ciągnik dłuższy czas działa normalnie a czasami dosłownie po chwil zaczyna się problem. Miał ktoś podobny problem, ewentualnie gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Co znaczy blokuje?Blokuje że ciągnik staje jak wryty i dusi silnik czy po prostu rozłącza skrzynie i komp. nie reaguje?Opisuj jakoś logicznie.Co jest na wyswietlaczu jak staje -N-F,numer biegu,miga czy stale wyswietla? Odczytałes błędy?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Już się poprawiam, blokuje w sensie że silnik pracuje normalnie ale tak jakby komp rozłącza mi skrzynię i na nic nie reaguje ( nie zmieniają się numery biegów, ale już kierunek czyli f-n-r zmienia i słychać jak przekaźnik cyka tylko dalej nie chce jechać ), numer biegu nie miga. No właśnie jeżeli chodzi o błędy to mam problem bo żeby je odczytać to muszę nacisnąć lewy przycisk(8 ze strzałką do góry i przekręcić stacyjke żeby je odczytać)? Bo żadnego mi nie pokazuje
  • Poziom 33  
    Set up/selekt nacisnąc na 3sek.Na wyswietlaczu pokaze się ---1,przyciskiem ósemką ze strzałką w góre zrobic---2, znów nacisnąć set up/selekt na wyswietlaczu pokaze sie błąd z literą F
    kazde kolejne nacisniecie przycisku ósemka ze strzalka w góre pokaze kolejny błąd.
    Spisac błędy i wykasowac przyciskiem start/stop przez 3 sek,potem E/M.
    Uruchomic traktor pojezdzic i znow zczytac błędy.
  • Poziom 9  
    Ok dzięki odczytałem błędy i tak;
    Przed wykasowaniem :
    F405, F332, F205
    Po 1 wykasowaniu i próbie jazdy do przodu( ciągnik ruszył i zablokował komp) :
    F405, F332,F326 , F205
    Po 2 wykasowaniu
    F405, F332, F326, F205
    Po 3 wykasowaniu :
    F205, F014, F330
  • Poziom 33  
    Troche za duzy zakres tych błędów,tak jakby wtyczka nie łączyła.Odłącz obydwie od kompa (te z tyłu kabiny,na zewnątrz,popsikaj Kontaktem i podłącz.I zrób próbe jazdy.
    Poniewaz pokazuje rozłaczenie sprzegła F1 spróbuj ruszyc z biegu 10-11(zaraz po uruchomieniu silnika.Wtedy uzywane jest F2.Jesli nadal nie ruszy zamien cewki z kablami między F1i F2.
    Jeden z błędów pokazuje niezgodność sterowników/oprogramowania,Wymieniałeś?Zmieniałeś indexy?
    I uzupełnij awatar o swoją miejscowość.
  • Poziom 9  
    Jutro sprawdzę te wtyczki i dam znać czy coś pomogło. Jeżeli chodzi o sam ciągnik to nic w nim nie robiłem, kupiłem go rok temu na jesieni i jedyne co było robione to próba kalibracji ( szarpie gdy przełączam z 9 na 10 i sportem, reszta biegów chodzi płynnie) , na początku ja ją wykonałem ale bez żadnych efektów więc przyjechał koleś który zresztą też nic nie zrobił a jakiś czas po tej kalibracji pojawił się ten problem z blokowaniem kompa.
  • Poziom 9  
    Powracam ponownie z problemem. Wyczyściłem te wtyczki z tyłu i wszystkie na bloku zaworowym ale nie zauważyłem poprawy. Cewek nie mogłem dzisiaj przełożyć bo trzeba odkręcić całe trzpienie żeby je wyciągnąć a muszę to umyć z kurzu. Ciągnik czasami cały dzień pracował "z jednym zablokowaniem " , czasami blokował się dość często. Gorzej, że pojawił się kolejny problem i obawiam się że jednak jest to już problem mechaniczny ale mam nadzieję że jestem w błędzie. Teraz jeżeli uda mi się ruszyć to ciągnik do przodu jedzie na biegach 1, 3,4,6,7,9 ogólnie jakby co drugi bieg,na tych biegach gdzie nie jedzie to próbuje ruszyć ale wygląda to jakby slizgało się sprzęgło (delikatnie dryga do przodu ale brakuje mu siły, zero duszenia silnika czy skrzyni, ani też niepokojących dźwięków). Sprawdzałem rezystancje cewek na f1 i f2 i wyszło mi 2,3 ohma na którejś z pozostałych też mi tyle pokazał miernik więc chyba cewki są ok?
  • Poziom 9  
    Panowie odświeżam temat
    Pozostał problem z blokowaniem się skrzyni i szarpaniem przy zmianie z 9 na 10 i 10 na 9. Próbowałem kalibrowac ale dalej to samo ( brak jakiejkolwiek zmiany). Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co samemu można sprawdzić? Ewentualnie jak jest jakiś fachowiec który może dojechać do woj. Podlaskiego to proszę o kontakt do niego. Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Podmień komputer lub daj ten do sprawdzenia bo w tych modelach też jest bardzo podejżany. Na mazurach masz Witka który je robi bez problemu.A my tu będziemy zgadywac do konca życia co jest.
    Mozna sprawdzac każdy przewód od kompa obciążeniem żarówki 55W,można w trybie H przetestowac kompa i podzespoły elektryczne.Albo uwalony komp albo wiązka el.Objawy dwa posty wyzej mowią że nie włączają sie wszystkie elektrozawory/sprzęgła.
    Nie naprawimy tego pisząc posty.Wy nawet nie kupicie sobie serwisowki czy książki obsługi do swego ciągnika by wiedziec jak czytac błędy,sprawdzic podzespoły.Wydajecie na sprzęd 70 tysiecy złotych a 100zł za wiedze potrzebna do użytkowania go wam żal wydac.Dlatego masz sytuacje jaką masz.Serwis cie zastąpi w uczeniu sie.Kosztuje to tylko 1 tyś złotych za godzine.A ty nie musisz nawet umiec czytac.
  • Poziom 9  
    Wal-ker ten problem z brakiem niektórych biegów okazał się "niedopatrzeniem operatora" chłopak nie sprawdził podstawowych rzeczy a okazało się że powstała nieszczeloność w układzie hydraulicznym i gdy wieczorem rano siadlem do ciągnika żeby zobaczyć co się dzieje wyszło że musiałem dolać ok 15 litrów oleju (no i naprawić nieszczeloność)

    Co do serwisówki to sorki ale trochę przesadzasz, do niektórych sprzętów mam takie dokumenty ale powiedz mi gdzie ktoś w Polsce sprzeda mi serwisówke do g190? Jak go kupiłem to nawet instrukcji obsługi nie mogłem znaleźć. Jeżeli masz na sprzedaż takie rzeczy to z chęcią kupię instrukcję obsługi i naprawy do g190 oraz do New Holland FX bo też by mi się przydała ale koleś nie chce odsprzedać
  • Poziom 33  
    Mówisz że przesadzam?Kilka postow wyżej nie wiedziałeś jak odczytac prawidłowo błędy w swojej maszynie... .
    Jesli dolanie 15 litrów oleju uruchomiło ciagnik to pozostawie to bez komentarza.Mysle że ci którzy maja tu troche pojęciach o tych maszynach dobrze sie uśmiali.
    Serwisowki do ww maszyn są łatwo dostepne.Ja mam je bez dużego zachodu.Jaki masz ten FX ?
  • Poziom 9  
    No tak jak mówiłem napisałem post o awarii ale fizycznie nie byłem wtedy przy ciagniku, rano jak wszystko sprawdzałem było ok, a chłopak który jeździł nie zajrzał pod ciągnik ani do miarki oleju niestety szkoda gadać, też ja nie mogę latać za kimś bo pilnuje swojej maszyny, ale już pomijając tamto.
    Mam FX 450 bodajże 96 rok a g190 jest z 98
  • Poziom 9  
    witam podepnę się do tematu , a mianowicie w moim new hollandzie 8770 zaczęła szarpać przy ruszaniu skrzyniania F2 i rewers ( to samo przy ruszaniu ze sprzęgła czy też z automatu ) próbowałem kalibrować ale ciągnik w momencie włączenia kalibrowania po prostu ostro rusza . Dodam że nie pokazuje żadnych błędów a skrzynia F1 kalibruje się normalnie . Proszę o pomoc.
  • Poziom 33  
    Podmieniałes cały elektrozawór F1 z F2 ?
  • Poziom 33  
    Trzeba by do portu F2 podłaczyc manometr by zobaczyc czy cisnienie rosnie tak gwałtownie.
    Do elektrozaworu oscyloskop by zmierzyc PWM-a.Albo podmienic sterownik na próbe.
    Masz tam kolo siebie Witka-speca od takich sterownikow to może daj swój do sprawdzenia.
  • Poziom 33  
    Rzeczywiście sterowniki w tych ciągnikach lubią się posypać. Sam już kilka sztuk przerzuciłem w naprawie.