Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

New Holland g190 - Blokowanie się skrzyni biegów

Konrad124 19 Aug 2018 10:42 3276 22
  • #1
    Konrad124
    Level 9  
    Witam, od pewnego czasu mam problem w moim nh g190 ( w malowaniu czerwonym fiatagri) ze skrzynią. Ciągnik lekko ruszy i nagle blokuje skrzynię, tzn nie mogę ruszyć ani do przodu ani do tyłu oraz na wyświetlaczu nie da się zmienić biegów, wszystko wraca do normy jak zgasze na chwilę ciągnik i zapale ponownie. Czasami jest tak że ciągnik dłuższy czas działa normalnie a czasami dosłownie po chwil zaczyna się problem. Miał ktoś podobny problem, ewentualnie gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Konrad124
    Level 9  
    Już się poprawiam, blokuje w sensie że silnik pracuje normalnie ale tak jakby komp rozłącza mi skrzynię i na nic nie reaguje ( nie zmieniają się numery biegów, ale już kierunek czyli f-n-r zmienia i słychać jak przekaźnik cyka tylko dalej nie chce jechać ), numer biegu nie miga. No właśnie jeżeli chodzi o błędy to mam problem bo żeby je odczytać to muszę nacisnąć lewy przycisk(8 ze strzałką do góry i przekręcić stacyjke żeby je odczytać)? Bo żadnego mi nie pokazuje
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    Konrad124
    Level 9  
    Ok dzięki odczytałem błędy i tak;
    Przed wykasowaniem :
    F405, F332, F205
    Po 1 wykasowaniu i próbie jazdy do przodu( ciągnik ruszył i zablokował komp) :
    F405, F332,F326 , F205
    Po 2 wykasowaniu
    F405, F332, F326, F205
    Po 3 wykasowaniu :
    F205, F014, F330
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Konrad124
    Level 9  
    Jutro sprawdzę te wtyczki i dam znać czy coś pomogło. Jeżeli chodzi o sam ciągnik to nic w nim nie robiłem, kupiłem go rok temu na jesieni i jedyne co było robione to próba kalibracji ( szarpie gdy przełączam z 9 na 10 i sportem, reszta biegów chodzi płynnie) , na początku ja ją wykonałem ale bez żadnych efektów więc przyjechał koleś który zresztą też nic nie zrobił a jakiś czas po tej kalibracji pojawił się ten problem z blokowaniem kompa.
  • #8
    Konrad124
    Level 9  
    Powracam ponownie z problemem. Wyczyściłem te wtyczki z tyłu i wszystkie na bloku zaworowym ale nie zauważyłem poprawy. Cewek nie mogłem dzisiaj przełożyć bo trzeba odkręcić całe trzpienie żeby je wyciągnąć a muszę to umyć z kurzu. Ciągnik czasami cały dzień pracował "z jednym zablokowaniem " , czasami blokował się dość często. Gorzej, że pojawił się kolejny problem i obawiam się że jednak jest to już problem mechaniczny ale mam nadzieję że jestem w błędzie. Teraz jeżeli uda mi się ruszyć to ciągnik do przodu jedzie na biegach 1, 3,4,6,7,9 ogólnie jakby co drugi bieg,na tych biegach gdzie nie jedzie to próbuje ruszyć ale wygląda to jakby slizgało się sprzęgło (delikatnie dryga do przodu ale brakuje mu siły, zero duszenia silnika czy skrzyni, ani też niepokojących dźwięków). Sprawdzałem rezystancje cewek na f1 i f2 i wyszło mi 2,3 ohma na którejś z pozostałych też mi tyle pokazał miernik więc chyba cewki są ok?
  • #9
    Konrad124
    Level 9  
    Panowie odświeżam temat
    Pozostał problem z blokowaniem się skrzyni i szarpaniem przy zmianie z 9 na 10 i 10 na 9. Próbowałem kalibrowac ale dalej to samo ( brak jakiejkolwiek zmiany). Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co samemu można sprawdzić? Ewentualnie jak jest jakiś fachowiec który może dojechać do woj. Podlaskiego to proszę o kontakt do niego. Pozdrawiam
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    Konrad124
    Level 9  
    Wal-ker ten problem z brakiem niektórych biegów okazał się "niedopatrzeniem operatora" chłopak nie sprawdził podstawowych rzeczy a okazało się że powstała nieszczeloność w układzie hydraulicznym i gdy wieczorem rano siadlem do ciągnika żeby zobaczyć co się dzieje wyszło że musiałem dolać ok 15 litrów oleju (no i naprawić nieszczeloność)

    Co do serwisówki to sorki ale trochę przesadzasz, do niektórych sprzętów mam takie dokumenty ale powiedz mi gdzie ktoś w Polsce sprzeda mi serwisówke do g190? Jak go kupiłem to nawet instrukcji obsługi nie mogłem znaleźć. Jeżeli masz na sprzedaż takie rzeczy to z chęcią kupię instrukcję obsługi i naprawy do g190 oraz do New Holland FX bo też by mi się przydała ale koleś nie chce odsprzedać
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    Konrad124
    Level 9  
    No tak jak mówiłem napisałem post o awarii ale fizycznie nie byłem wtedy przy ciagniku, rano jak wszystko sprawdzałem było ok, a chłopak który jeździł nie zajrzał pod ciągnik ani do miarki oleju niestety szkoda gadać, też ja nie mogę latać za kimś bo pilnuje swojej maszyny, ale już pomijając tamto.
    Mam FX 450 bodajże 96 rok a g190 jest z 98
  • #14
    cwirek6
    Level 10  
    witam podepnę się do tematu , a mianowicie w moim new hollandzie 8770 zaczęła szarpać przy ruszaniu skrzyniania F2 i rewers ( to samo przy ruszaniu ze sprzęgła czy też z automatu ) próbowałem kalibrować ale ciągnik w momencie włączenia kalibrowania po prostu ostro rusza . Dodam że nie pokazuje żadnych błędów a skrzynia F1 kalibruje się normalnie . Proszę o pomoc.
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    tolo
    Level 34  
    Rzeczywiście sterowniki w tych ciągnikach lubią się posypać. Sam już kilka sztuk przerzuciłem w naprawie.
  • #19
    michal480
    Level 10  
    Witam wszystkich mam g170 pracował w polu normalnie a tu nagle nie da sie jechać do tyłu do przodu jedzie do tyłu nie tzn. po wrzuceniu rewersu do tyłu ciagnik podjedzie do przodu i szrpnie do tyłu i jest takie odczucie ja by były 2-wa biegi na raz załączone . zjechałem do domu ciągnik postał całą noc odzczytałem kody błędów F399 -przejściowe zerowanie sterownika elektronicznego przekładni . ciągnik nie pojedzie już ani do przodu ani do tyłu . sprawdziłem wszystkie cewki czy czasami któraś sprężynka nie pękła albo zawór sie nie zawiesił i wszystko dobre czego dalej szukać ??????????????????????????????????????????
  • #20
    rafkap
    Level 2  
    Szukam namiarów do Witka na Mazurach.
    Ktoś ma? Proszę o namiary w prywatnej wiadomosci.
  • #21
    michal480
    Level 10  
    opisz co się dzieje z skrzynią dokładne usterki .
  • #22
    rafkap
    Level 2  
    Witam, Ford 8870

    Po odpaleniu silnika , ciągnik ruszy albo do przodu albo do tyłu i silnik gaśnie (zadusza go).
    Brak konkertnych błędów.
    Sprawdziłem wszystkie cewki i zawory, wyglądają ok, rezystancja 1.8. Po włączeniu zapłonu
    grzeją się dwie cewki F1 i REV. Wygląda jakby załączały się razem i dlatego dusi silnik.
    Cewka gaszenia się grzeje i pozostaje w pozycji do góry. Nie ma problemu z odpaleniem i zgaszeniem
    silnika. Elektryk sprawdził cewkę gaszenia i stwiedził, że jest uszkodzona.

    Podmieniłem sterownik CCM za siedzeniem na inny. Ciągnik nie odpala. Wywala błąd F313.
    Uszkodzenie cewki zapłonu. Ciągnik próbuje odpalić ale cewka się cofa na dół i kicha z odpalennia.
    Ręcznie zablokowałem cewkę i odpaliłem ciągnik. Ciągnik raz jedzie, raz nie. Brak możliwości
    przeprowadzenia kalibracji bo cewka jest zablokowana ręcznie. Cewki F1 i REV nie grzeją się.
    Wygląda, że się załączają normalnie. Dlaczego jeden komputer podtrzymuje cewkę do góry i mogę
    normalnie odpalić choć nie mogę jeździć bo F1, REV i gaszenia się grzeją. A przy drugim sterowniku
    cewka nie jest podtrzymywana i błąd F313. Prądy dochodzące do cewki z obu sterowników takie same.
    Więc co tu jest grane ? Jakieś sugestie. Czekam na nową cewkę gaszenia.
    Pozdrawiam
  • #23
    michal480
    Level 10  
    mało czasu mam na odpisywanie ale tak . na panelu bocznym są korki na "imbusa""ampola "6 wkręć tam manometr musisz mieć przynajmniej 2 wkręć je tam gdzie jest oznaczenie F1 i REV tu masz opisz w razie pytań dzwoń 508-413-644.