Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

enhanced 19 Sie 2018 11:07 537 4
  • #1 19 Sie 2018 11:07
    enhanced
    Poziom 39  

    Witam

    Lekki test radzenia sobie tej low profilowej karty w grze Wiedźmin 3.
    Konfiguracja PC.
    i5-4440 (wymuszone taktowanie dla 4 rdzeni na 33x mnożnik z 31x)
    8GB DDR3 1600 MHz (w jednej kości, kość laptopowa przez adapter)
    MSI H81M-p33
    SSD 64GB przez adapter
    HDD na system.
    Delta DPS-250AB-18 A Rev 01F (2x12V 8A/14A)

    Pobór watków na ścianie podczas testów Wiedźmina wahała się w okolicach 100-105W.

    Gra w najnowszej wersji 1,31, wersja GOGowa. Gra odpalana z HDD oraz SSD.
    Co prawda może za dobrze nie widać różnicy na wykresach ale w grze jest duża różnica bo doczytywanie w grze jest w zasadzie ciągłe i na HDD jest to znacznie bardziej uprzykrzające płynność gry.

    Obciązenie CPU jest bardzo duże - aż się prosi o więcej rdzeni. CPU cały czas pracuje na pełnym taktowaniu 3300 MHz na wszystkich rdzeniach. Często gęsto dobija do 100% w mieście Novigrad.

    Witcher 3 ustawiony na 1366x768, detale naniższe (presety z gry wybrane dla grafiki i postprocessingu na lowest).

    W załącznikach oryginalne logi z msi afterburnera (zmienione rozszerzenie z html na csv do prostszego importowania do openoffica). Logowanie co 200ms ustawione w MSI Afterburnerze. Dodatkowo załączam pliki ods z openoffica z wykresami które tu wstawiam.

    GPU bez żadnego OC ani modyfikacji taktowania/napięcia. Choć w tym momencie cierpi na blokade ze strony niskiej przepustowości VRAMu (FB usage/FrameBufer) sięgającego 60% co jest już oznaką limitowania wydajności rdzenia grafiki. Możliwe że ta wartość FB usage może blokować wydajność przy dużo niższej wartości jak 50% - z tego co widziałem na 970m/980m to było to w okolicach 55-60%.

    Sama grafika w limitach (podejrzeć sobie logi) wywala przy stock ustawieniach Voltage limit i bardzo rzadko Power limit.

    Jak wiadomo lepiej zlimitować wydajność FPS do jakiegoś poziomu niż zostawiać to bez limitu bo przyjemność z gry jest straszna.

    Wykresy porównujące płynność gry będącej na HDD i SSD.
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

    Wykresiki jak wyżej ale z ukazaniem CPU Usage, FPS (Framerate) i Frametime.
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.





    Logi + screny z załączniku.
    part1.rar Download (2.17 MB)

    =======
    Limit 40 FPS ustawiony w RTSS (Riva Tuner Statistic Server) z pakietu MSI AB.
    Od razu komfort grania lepszy (wykres Frametime i co za tym idzie FPS jest prawie że równiutki) - można powiedzieć idealny. Nawet na HDD.
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

    Logi + screny z załączniku.
    part 2 4..s.rar Download (1.07 MB)

    =======
    Test dla FHD 1920x1080 również w lowest settingsach. Bez limitu klatek (tragedia w graniu) oraz z limitem (płynna gra choć jest grafika limitowana przez przepustowość VRAMu i FPS spada).
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.


    Logi + screny z załączniku.
    part3 f...rar Download (1.18 MB)

    ======
    Kapke screenshotów z gry.

    Spoiler:
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

    0 4
  • #2 19 Sie 2018 11:14
    nece616
    Poziom 26  

    Mogę prosić o link gdzie zakupić adapter do RAM?

    0
  • #3 19 Sie 2018 11:17
    enhanced
    Poziom 39  

    Link

    Ja co prawda kupowałem taki z własnym Biosem ale jest na nim switch że puszcza bios RAMu. Ja to kupowałem w razie awaryjnego flashowania kości co i tak zrobiłem wcześniej na jakimś slocie RAMU z laptopa.

    A takie coś mam adapter z kością

    A tak to wygląda.

    Spoiler:
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

    0
  • #4 19 Sie 2018 19:04
    rzymo
    Poziom 31  

    Masz możliwość sprawdzenia na dwóch kościach RAM? Z tego co pamiętam Wiesiek3 miał problemy z mikroprzycięciami na pojedynczej. Chociaż z drugiej strony nie wiem, czy na karcie o tej wydajności będzie to widoczne...

    Pasywnego Gigabyte'a GT1030 (wersja niskoprofilowa, z takim dosyć dużym radiatorem) miałem ustawionego tak:

    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

    0
  • #5 19 Sie 2018 19:19
    enhanced
    Poziom 39  

    Narazie nie mam możliwośći wstawienia duala. W tej chwili karta poszła do PC do którego jest kupowana więc więcej testów nie dam rady zrobić. W zasadzie testy te robiłem przy okazji bo chciałem obejść (podnieść ) limit TDP ale karta wstaje z czarnym obrazem i jakby w trybie awaryjnym po podłączeniu przez vnc w windowsie.
    http://forum.notebookreview.com/threads/mobil...dp-tweaker-update-and-feedback-thread.806161/

    Kości do tej testowej maszyny nie mam poza 2x1GB DDR3 a adapterów poza tym jednym nie mam. Same adaptery DDR3 sodimm na DImm zamówione z chin bo kości 4GB So-dimm (laptopowych) mam nawet 1866MHz dwie sztuki. Choć z powyższych testów i odczuć w grze wynika że limitowanie FPS poza możliwości karty czyli jak generuje niby 50+ klatek zlimitować na 40 FPS daje płynnośc w grze (przynajmniej w tych miejscach).

    Tak samo FHD lowest zlimitowanie na 30 klatek pomaga choć trzeba by bardziej zlimitować.

    Ogólnie takie limitowanie to podstawa nie tylko przy tej karcie. Sam tak pogrywałem na 980m z limitem (50-60 klatek nie pamiętam teraz), Dying Light okrutnie tearinguje bez dużego limitu fps.

    Puszczenie bez limitu to okrutne doczytywanie - bo i CPU dobija na 100% i GPU nie wyrabia. SSD pomaga ale nie na tyle co limit FPS.

    Ogólnie to było dziwne żeby tak to chodziło - z daleka wyglądało że CPU ledwo będzie przekraczał 50% usage a tutaj do 100%. Limit FPS i CPU właśnie tak pracuje 60-70% ze skokami wyżej ale płynność jest poprostu niebo a ziemia. Grafika też na Usage jest poniżej 90%.
    --------------
    Fajne kolorki miałeś na pozycji Throttlingowej karty :) - też karte puszczałem 1700Mhz na 0,950 (MSI AB i nie zabawa za całym wykresem ale podniesienie punktu dla napięcia 0,960 do 1700Mhz i wciśniecie L co daje blokade do tego punktu i nie trzeba już całej prawej strony podnosić).
    GT1030 Zotac 2GB, i5-4440 i lekki test w grach.

    Nawet +800 mem dawałem i conieco pomaga (przy zwiększeniu jakości terenu lub jakości tekstur choć to zabija wydajność VRAMu). Ale sam 3dmark11 prawie nic nie rusza na +800mem i 1700@0,950mV. No może o 100 pktów co jest śmieszne. Jest tutaj throttling choc nie zawsze go pokazuje.


    ====
    3Dmark11 dla 1700@0,950 i 3800MHz memory (+800)
    GPu score ledwo się podniósł
    https://www.3dmark.com/3dm11/12887809

    A tutaj stock
    https://www.3dmark.com/3dm11/12884533

    0