Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dellorto PHBG 19mm - Regulacja mieszanki paliwowo-powietrznej

mrozilla 19 Aug 2018 21:42 7650 10
  • #1
    mrozilla
    Level 17  
    Chcę wyregulować taki gaźnik i wszędzie jak czytam jest napisane, że należy wkręcić śrubę regulacji mieszanki i wykręcając ją obroty będą wzrastać, a w moim przypadku jest tak, że dopiero maksymalne wkręcenie powoduje, że obroty trochę wzrastają i wykręcając ją do około 2 obrotów śruby obroty silnika spadają, potem już nic się nie dzieje. Oczywiście na śrubie znajduje się w odpowiedniej kolejności sprężyna, podkładka i oring. Świeca jest czarna i lekko mokra po kilku km jazdy więc jest za bogata mieszanka tylko czy z tą regulacją mieszanki jest coś nie tak czy źle to zrozumiałem?
  • #3
    rumot102
    Level 11  
    Jak zakręcisz śrube składu mieszanki powinien zgasnąć . Jeżeli dalej chodzi znaczy , o nieszczelności układu ssania. Lub coś nie tak z poziomem paliwa w komorze pływakowej , ale to w skrajnych przypadkach.
  • #4
    mrozilla
    Level 17  
    Jak wkręcę ją do końca to właśnie obroty trochę wzrastają, a gdy zacznę odkręcać lekko spadają ale już po około 2 obrotach mogę odkręcać do samego końca i nie zgaśnie, nic się dalej nie zmienia, nawet jak wykręcę dyszę i tylko będzie w otworze to też za dużo to nie zmienia. Dodam, że prawidłowo na dyszy jest zamocowana sprężyna, dalej podkładka i na końcu oring. Za bardzo nie wiem gdzie tą nieszczelność mógłbym znaleźć, wszystko wygląda dobrze, nie widać żadnych pęknięć, uszczerbków itp. Ssanie jest manualne, na linkę. Dodam, że na ssaniu odpala praktycznie tak samo jak bez i nawet po tygodniu od razu po odpaleniu ssanie wyłączam (dosłownie kilka sekund chodzi na ssaniu) i tylko trochę spadają obroty. Ogólnie wydaje mi się, że za dużo paliwa leje, najpierw sprawdzę jak jest iglica i raczej opuszczę ją do końca ale jeżeli to nie pomoże to chyba trzeba będzie brać się też za dyszę, bo na pewno nie jest fabryczna. Przy tym gaźniku stożka nie dało się wyregulować, a fabryczny filtr miał za małą przepustowość ale została zdemontowana "kiszka" przed filtrem i już jest dobrze, przynajmniej w kwestii powietrza z filtra.
  • #5
    rumot102
    Level 11  
    Z tego co piszesz tylko szukał bym przecieku w ssaniu tam też jest regulacja wzniosu tłoczka , linka ma być luźna . Najlepiej jak byś zaślepił tak tylko chwilowo kanał ssania . Pamiętaj śruba składu mieszanki ustala mieszankę paliwowopowietrzną tylko wolnych obrotów. I regulacja też ma wpływ na wchodzenie na obroty i schodzenie z nich .Sprawdź czy masz odpowiednią dyszę wolnych obrotów nie może być za duża (chociaż jaka by nie była to gdy zakręcisz śrube składu mieszanki powinien zgasnąć.)Jeżeli nadal będzie za dużo paliwa jeszcze trzeba sprawdzić komorę pływakową . Czy zaworek trzyma i się nie zacina i czy ktoś już nie kombinował z doginaniem pływaka zmieniając wysokość napełniania komory . Żeby zaczaić co jest nie tak musisz poznać budowę i działanie takiego gaźnika.
  • #6
    mrozilla
    Level 17  
    Przejrzałem ssanie i wszystko wygląda w porządku, dla pewności zrobiłem około 2mm luzu na lince, tłoczek ssanie bez żadnych rys więc nie bardzo jest możliwość aby zasysało lewe powietrze. Przeczyściłem, skręciłem ale nie ma możliwości aby silnik zgasł po wkręceniu do końca dyszy mieszanki. Czy może to mieć coś wspólnego z tym, że jest zamontowany gasbox bezpośrednio do króćca? Chciałem sprawdzić dyszę, bo nie pamiętam jaka była zamontowana ale niestety nie mogę na niej odczytać cyfry, po prostu jakby jej nie było innej liczby jak 0, czy może to oznaczać, że jest to dysza 100? Nie bardzo mam pomysł jak mogę zmierzyć rozmiar dyszy.
  • #8
    PaTxxx
    Level 1  
    Potrzebuje pomocy mam tak samo co zrobiłeś
  • #9
    Zuźia
    Level 3  
    Panowie jak rozwiązaliście ten problem dajcieznać mam podobny problem jak Wy.
  • #10
    gwintu
    Level 2  
    Dzień dobry ,kupiłem gaźnik dellorto 21 do tzr 50 /80cc i też nie mogę wyregilować gaźnika ,śruba od mieszanki wkręcona do końca a motor nie gaśnie ,zamieniłem dyszę główną z 92 na 80 i dalej nic jeszcze zamówiłem dyszę wolnych obrotów jak to nic nie da to nie wiem co robić .świeca oczywiście czarna bo za dużo paliwa.Może ktoś już doszedł do tego jak sobie z tym poradzić dlatego proszę o podpowiedzi.
  • #11
    gwintu
    Level 2  
    może komuś się to przyda,udało mi się w końcu ustawić ten gaźnik (tak myślę)na pocotów miałem dyszę główną 92 a dysza wolnych obr 50
    teraz zmieniłem na dyszę główną 85 a wolnych obrotów na 40,i regulację robiłem tak- tą gróbszą śrubę ustawiłem żeby motor miał 2,5 tys obrotów a tą niedzianą wykręcałem od zera aż obroty spadłu do 1.5 tys obrotów puźniej przejechałem około 4 km i wykręciłem świecę i kolor kawa z mlekiem,motor idzie dobrze,przed tem motor jeździł ale świeca cały czas była mokra i czarna aż pluł olejem.