Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Scenic 98r bardzo słabe światła mijania

AZUKS 20 Sie 2018 07:28 366 14
  • #1 20 Sie 2018 07:28
    AZUKS
    Poziom 16  

    Idzie jesień a u mnie w scenicu światła mijania słabo działają. Nie wiem bardzo gdzie szukać, ale zmierzyłem napięcie na samej żarówce w reflektorze i jest 12,5 V, podczas gdy ładowanie mam 14,2 , podejrzewam słabe- wypalone styki. Przy bezpiecznikach nic nie widzę , nie wiem czy jest gdzieś jakiś przekaźnik. Mile widziany schemat świateł mijania i jakieś sugestie.

    0 14
  • Relpol
  • #2 20 Sie 2018 08:23
    spinacz
    Poziom 38  

    12,5V na żarówce jest ok, nic nie jest wypalone. Jak dla mnie słabo świecące reflektory to wina już wypalonego odbłyśnika w lampie i jedyna opcja to wymiana lampy. Pomiar napięcia na żarówce robiłeś z podłączoną żarówką czy na gołej kostce?

    0
  • #3 20 Sie 2018 08:53
    radex324
    Poziom 23  

    Najpierw to ty zmień żarówki najlepiej na osram +60 kosztują około 50-60zł ale daja dużo światła. Miałem ten sam problem w nowym aucie. Do tego wstaw zdjęcie reflektorów czy nie są porysowane.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Aha i najważniejsze to pojedź na stację ustawić reflektory żebyś w niebo nie walił bo 60% samochodów wali po oczach bo im szkoda 10zl na ustawienie.

    0
  • #4 20 Sie 2018 09:08
    AZUKS
    Poziom 16  

    Napięcie mierzyłem z podłączoną żarówką, Odbłyśniki są bardzo dobre i reflektory nie są porysowane, tydzień temu miałem przegląd i diagnosta nie widział problemu zeświatłam według swojego przyrządu . Podczas jazdy skupienie świateł jest dobre . Ja myślę, że może coś jednak być ze spadkiem napięcia , 1,7 V to prawie 13% spadku.

    0
  • Relpol
  • #6 20 Sie 2018 10:33
    AZUKS
    Poziom 16  

    radex324 napisał:
    Jakie masz żarówki? Mam nadzieje że nie tani chiński chłam?

    Nie wiem . Mam to auto 5 lat i nie zmieniałem.

    0
  • #7 20 Sie 2018 10:50
    radex324
    Poziom 23  

    To zmień, żarówki wypadałoby zmienić raz na 2 lata chociaż. To jest twoje bezpieczeństwo. a 50zł to nie jest dużo za około 2 lata pracy, to masz 7 groszy dziennie.

    0
  • #8 20 Sie 2018 10:59
    AZUKS
    Poziom 16  

    Wymienię je dla spokoju i pewności, ale miałem wcześniej VW Jetta i 13 lat na jednych H4 i światła były idealne.
    H4 to żarówki z włóknami wolframowymi i w/g mnie albo świecą albo nie?
    Ciągle jednak myślę nad tym spadkiem napięcia , jak idą te przewody od zasilania do samej żarówki, gdzie szukać połączeń?

    0
  • #9 20 Sie 2018 11:02
    radex324
    Poziom 23  

    Wiązka będzie szła przez przekaźnik, możesz też go sprawdzić może zaśniedziały styk będzie. Ale napięcie wygląda ok.Najlepiej wymień żarówkę, pojedź na stację i niech ustawi(konieczne przy wymianie żarówek np. innej firmy)

    0
  • #10 20 Sie 2018 11:06
    AZUKS
    Poziom 16  

    Szukałem tego przekaźnika na zasadzie włącz wyłącz światła i nigdzie nie zlokalizowałem pykania typowego dla przekaźnika, w którym miejscu w scenicu on się znajduje?

    0
  • #11 20 Sie 2018 11:11
    radex324
    Poziom 23  

    Chyba jednak wszystko idzie przez przełącznik. Tu nic nie sprawdzisz, napięcie jest ok tego nie ma potrzeby sprawdzać. Daj znać jak zmienisz żarówki i ustawisz światła.

    0
  • #12 30 Sie 2018 08:49
    AZUKS
    Poziom 16  

    Niestety mam duży spadek bo 1,2 V na przełączniku świateł, aby go bardzie nie przeciążać kupiłem żarówki H4 Led (2x36W) 6000 k i 7600 Lm, faktycznie jest różnica . Żarówki były Philips. Chciałem zmniejszyć moc by wyłącznika nie dokończyć.

    0
  • #13 30 Sie 2018 13:58
    pepe150
    Poziom 34  

    Najbliższa kontrola policji i dowód zabrany. Badania techniczne - nie przejdzie.
    Lampa nie ma homologacji na źródło światła LED.
    Potem lament, płacz i zgrzytanie zębów bo policja powinna ganiać piratów drogowych, a nie za żarówki się zabierać.

    Jak tak bardzo przeżywasz przełącznik i 12V zamiast 14V, to przerób instalację.
    Daj 14V z akumulatora/alternatora na żarówki przez przekaźnik, a stara instalację przerób na sterowanie przekaźnikiem.

    To będziesz miał większe napięcie na żarówkach, odciążysz przełącznik bo cewka przekaźnika bierze tyle prądu co nic.

    0
  • #14 30 Sie 2018 19:10
    olaf x
    Poziom 31  

    AZUKS napisał:
    Napięcie mierzyłem z podłączoną żarówką, Odbłyśniki są bardzo dobre i reflektory nie są porysowane, tydzień temu miałem przegląd i diagnosta nie widział problemu zeświatłam według swojego przyrządu . Podczas jazdy skupienie świateł jest dobre . Ja myślę, że może coś jednak być ze spadkiem napięcia , 1,7 V to prawie 13% spadku.


    Też tak myślałem po kilku latach użytkowania auta, choc inna marka. Odbłyśniki wyglądały dobrze. Pożyczyłem zapasow lampy kolegi, swoje wysłałem do renowacji, napylali nową warstwę odbłyśnika. Do tego kupiłem zewnętrzne szkła, odebrałem swoje z renowacji,wgrzałem suszarką nowe szkła i sie okazało, że .....wszystko widzę, choć wczesniej nie widziałem. A zrobienie przez przekaźnik włączania jak proponuje kolega bedzie dodatkowym plusem, choć jest rzeczą nieuniknioną zaśniedzenie kabli pod izolacją z biegiem lat, przez co większe spadki napięcia na kablu.

    0
  • #15 24 Lut 2019 14:55
    AZUKS
    Poziom 16  

    Byłem na przeglądzie z tymi H4 led i o dziwo sprawdzał katalizator, zawieszenie, ustawienie lamp i mówił że wszystko OK. Już sam nie wiem czy te żarówki ledowe są legalne, czy nie. Co do moich diagnosta nie miał zastrzeżeń , światła skupiały strumień świetlny tak jak H4 żarowe.

    0