Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniki termiczno mechaniczne.

LukaszKielbowicz 20 Sie 2018 21:01 1911 43
  • #1
    LukaszKielbowicz
    Poziom 7  
    Witam,
    proszę zobaczyć silniki pobierające energię cieplną z otoczenia i wytwarzające energię mechaniczną ciągu i momentu obrotowego.
    http://alusigma.pl/Silniki_termiczno_mechaniczne.pdf
    Perpetuum mobile drugiego rodzaju jednak można zrobić.

    Pozdrawiam

    Łukasz Kiełbowicz
  • #3
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #4
    ziemek56
    Poziom 22  
    LukaszKielbowicz napisał:
    silniki pobierające energię cieplną z otoczenia i wytwarzające energię mechaniczną ciągu i momentu obrotowego.

    Skoro odbiera energię z otoczenia, to jednak nie perpetum tyko uogólniając "zużywacz".
  • #5
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #6
    LukaszKielbowicz
    Poziom 7  
    Witam,
    oto pełny opis silnika termomechanicznego z ciągiem.
    http://alusigma.pl/Opis_silnika_ciag.pdf

    Jeśli kolega nie zaznajomił się dokładnie z moim silnikiem, to proszę o trochę kultury i proszę o nie nazywanie mnie wciskaczem kitu, bo jest to obraźliwe i powinien kolega dostać upomnienie od moderatora.

    Mój silnik będzie działał tak, jak go opisałem, ponieważ ciśnienie to nacisk na jednostkę powierzchni, a połowa koła ma większą powierzchnię niż jego średnica. Oczywiście wektory sił działające na półokrąg są pod kątami do kierunku ruchu, ale 88,8 N w prawo jest większe, niż 80 N w lewo o 8,8 N w prawo. Siła ciągu zależy liniowo od różnicy ciśnień w komorze silnika i na zewnątrz tej komory. Ciśnienie na zewnątrz silnika może być dowolne, ale mniejsze od ciśnienia w komorze silnika. Na przykład mój silnik może pracować nisko nad powierzchnią ziemi w ciśnieniu atmosferycznym, ale też będzie pracował w próżni. Wtedy będzie miał większy ciąg, niż przy ciśnieniu atmosferycznym, ponieważ (P_in - 1 atm) jest mniejsze od (P_in - 0 atm).

    Pozdrawiam

    Łukasz Kiełbowicz
  • #7
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie
    W myśl tej teorii hangary lotnicze powinny lewitować nad ziemią ?

    P.S.
    Mnie osobiście bardzo drażni ten wpis "Nie patentuję mojego silnika, ale proszę o dobrowolne datki na moje konta bankowe" - BŁAGAM ! Co chciałbyś tutaj patentować i za co oczekujesz datków ?
  • #8
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #9
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #10
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #11
    LukaszKielbowicz
    Poziom 7  
    Witam,
    jeśli weźmiemy pustą kulę o promieniu R i podzielimy na pół i jeśli zamkniemy półkulę płaską powierzchnią, żeby uzyskać zamknięty zbiornik ciśnieniowy i jeśli umieścimy półkulę płaską powierzchnią do dołu, to
    siła Fa w dół = (p-1) * Sa = (p - 1) * pi *R^2;
    siła Fb w górę = (p - 1) * Sb = (p - 1) * 0,5 * 4 * pi * R^2 = (p - 1) * 2 * pi * R^2.
    Różnica sił Fa - Fb = (p - 1) * pi *R^2 - (p - 1) * 2 * pi * R^2 = (p - 1) * pi * R^2 *(1 - 2) = - (p - 1) * pi *R^2;
    Siła będzie skierowana w stronę powierzchni półkuli, ale jest to rozwiązanie skalarne, więc chyba błędne, więc inaczej.
    Jeśli weźmiemy przekrój poprzeczny zamkniętej pustej półkuli, to siła Fa 2D = (p - 1) * średnica półkuli, czyli (p - 1) * 2 * R.
    Jeśli w przekroju podzielimy łuk na dwie części (pierwsza od lewego końca do punktu najwyższego i druga część od punktu najwyższego do prawego końca) to możemy policzyć osobno siły nacisku dla obydwu części. Dla pierwszej części siła nacisku Fb 2D = (p - 1) * 0,25 * 2 * pi * R = (p - 1) *0,5 * pi * R. Dla drugiej części siła nacisku Fc 2D = (p - 1) * 0,25 * 2 * pi * R = (p - 1) * 0,5 * pi * R. Siły Fb 2D i Fc 2D są umieszczone pod kątem 45 stopni od podstawy, czyli zawierają dwie składowe. Siła Fb_1 2D = Fb 2D / (pierwiastek z 2) = (p - 1) * 0,5 * pi * R / 1,41 = (p - 1) * 0,353 * pi * R i jest skierowana w lewo. Siła Fc_1 2D = Fc 2D / (pierwiastek z 2) = (p - 1) * 0,5 * pi * R / 1,41 = (p - 1) * 0,353 * pi * R i jest skierowana w prawo. Siły te się znoszą. Siła Fb_2 2D = Fb 2D / (pierwiastek z 2) = (p - 1) * 0,5 * pi * R / 1,41 = (p - 1) * 0,353 * pi * R i jest skierowana do góry. Siła Fc_2 2D = Fc 2D / (pierwiastek z 2) = (p - 1) * 0,5 * pi * R / 1,41 = (p - 1) * 0,3543* pi * R i jest skierowana do góry. Sumując siły Fb_2 2D i siłę Fc_2 2D mamy Fg = Fb_2 2D + Fc_2 2D = (p - 1) * 0,353 * pi * R + (p - 1) * 0,353 * pi * R = (p - 1) * 2 * 0,353 * pi * R = (p - 1) * 2,218 * R. Przypominam, że Fa 2D = (p - 1) * średnica półkuli, czyli (p - 1) * 2 * R. Różnica sił Fg w górę i Fa w dół = (p - 1) * 2,218 * R - (p - 1) * 2 * R = (p - 1) * ( 2,218 - 2) * R = (p - 1) * 0,218 * R.

    Oczywiście należy to scałkować obrotowo, ale nie zmieni to faktu, że istnieje siła skierowana ku górze Fg zależna od różnicy ciśnień wewnątrz półkuli i na zewnątrz półkuli i od promienia R.

    Jest bardzo duża różnica między przekrojem trójkąta i przekrojem półkuli, ponieważ dla trójkąta siły się znoszą, natomiast wypukłość półkuli powoduje, że powstaje siła Fg zaczepiona na szczycie półkuli i skierowana ku górze.

    Tak właśnie liczy FreeCAD i takie wyliczenia wraz z rozkładem sił umieściłem w
    http://alusigma.pl/Silnik_termiczno_mechaniczny_ciag.pdf
    na stronie trzeciej. Gdyby ktoś wziął i policzył we FreeCAD mój silnik, to by otrzymał podobne wyniki i nie byłoby tyle krzyku.
    Mój silnik po prostu będzie działał i potrzebuje tylko ogrzania i będzie dawał ciąg. Mój silnik może działać do góry dla rakiet lub w bok do napędzania samochodów lub w dół na morzu do statków podwodnych.

    Pozdrawiam

    Łukasz Kiełbowicz

    P.S. Na prawdę mógłbym opatentować mój silnik i mógłbym być bogaty, ale nie chcę wiązać patentem mojego silnika i słusznie proszę o dobrowolne datki.

    P.S.2 Mój silnik nie jest "zużywaczem" energii, tylko mój silnik jest perpetuum mobile drugiego rodzaju, czyli pobiera energię cieplna i zmienia ją w 100% w pracę (siła Fg * droga), co zaprzecza drugiej zasadzie termodynamiki. To tylko oznacza, że druga zasada termodynamiki jest błędna...
  • #12
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #13
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #14
    LukaszKielbowicz
    Poziom 7  
    Witam,
    jak widać nie rozumiecie pojęcia ciśnienia, a szkoda.
    Ciśnienie = df/ds = df/(dx*dy), czyli ciśnienie to mikroskopijna siła działająca na bardzo mały kwadracik. Powietrzu nie powiesz, że ma cisnąć prostopadle do powierzchni krzywej i nie możesz liczyć ze wzoru p= df/s. To tak jakbyś powiedział, że pole powierzchni półkuli równa się 2 * R.
    Obliczenia numeryczne metodą elementów skończonych symulują właśnie mikroskopijne siły df działające na mikroskopijnych kwadracikach i sumują numerycznie te mikroskopijne siły z zachowaniem podziału na składowe X Y Z. Części samolotowe symuluje się właśnie metodą elementów skończonych, żeby za każdym razem nie budować prototypu, który na przykład nie wytrzyma jakiegoś obciążenia, więc możecie mi zaufać, że moje obliczenia są dobre. Właśnie wypukłość półkuli powoduje, że powstaje więcej mikroskopijnych sił, a to oznacza, że powstaje sumaryczna siła ciągu. Jeśli chodzi o odseparowanie gorącej półkuli od otoczenia, to jest sprawa prosta. Zamykamy półkulę w kulistej osłonie izolującej ciepło, obejmującej półkulę i komorę spalania i na zewnątrz wypuszczamy tylko spaliny. Półkula powinna mieć od dołu radiator, żeby pobrała jak najwięcej ciepła ze spalanego paliwa. Taką kulę montujemy w pojeździe i otaczamy ją łożyskami kulowymi i mamy regulowany ciąg w dowolnym kierunku. Do przodu, do tyłu, w skos. Możemy napędzać taką kulą samochód i możemy regulować siłę ciągu zmieniając wartość nadciśnienia w półkuli i regulując ilością spalanego paliwa. Taki samochód w razie zagrożenia może skierować kulę półkulą wstecz i możemy uzyskać maksymalny ciąg wstecz, co spowoduje gwałtowne zatrzymanie się samochodu niezależnie od nawierzchni, po której się porusza. W sumie to nie będą potrzebne hamulce, chyba, że w razie awarii systemu ciągu lub przy wyłączonym silniku, ale do hamowania będziemy używać przeciwciągu. Tylko trzeba uważać, bo przy ciągu 1000 N do przodu i przy prędkości 100 km/h, jeśli włączymy nagle przeciwciąg, to uzyskamy od razu -1000 N, co spowoduje, że samochód się gwałtownie zatrzyma, ale kierowca wyleci przez przednią szybę lub pasy zgniotą mu klatkę piersiową, więc ostrożnie z przeciwciągiem...
  • #15
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #16
    vodiczka
    Poziom 43  
    LukaszKielbowicz napisał:
    jak widać nie rozumiecie pojęcia ciśnienia, a szkoda.
    Jak widać, kolega nie rozumie, że nie pozwalamy sobie wciskać kitu :)
    Czekam na upomnienie od moderatora. Sądzę, że decyzję o jego udzieleniu podejmie po zapoznaniu się z wpisami autora tematu i wpisami forumowiczów, szczególnie tym ostatnim:
    Art.B napisał:
    Nie kompromituj się, proszę. Widać, że nie masz pojęcia o różniczkach i całkach na bardzo elementarnym poziomie.
    Chcesz sprawdzić, to zaspawaj blaszaną miskę pokrywką, połóż na kuchence i wrzuć tu filmik z latającym spodkiem. Poleci, ale tylko wtedy, gdy spawy puszczą i odpadnie dno. Ale wtedy będzie to tylko klasyczny przykład napędu odrzutowego, który zasad termodynamiki nie narusza.
  • #17
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #18
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #19
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #20
    Kuniarz
    Moderator Projektowanie
    Panie Łukaszu... od prawie 10 lat pracuje Pan jako operator CNC, w firmie ojca - co może wprowadzać pewne zamieszanie z uwagi na zbieżność imion... Czy w tym czasie, nie kusiło Pana, żeby wydziergać jakiś model, prototyp ? Ogrzać to to, zamknąć w kuli, łożyskować i sterować ciągiem - uważając oczywiście na zabójczy ciąg wsteczny !

    P.S. Prawie 6 lat studiów ? Nie szło na fizyce, czy matmie ?
  • #21
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #22
    zimny8
    Poziom 33  
    Co do EmDrive, wyjaśnienie było:
    16 JUN 2016
    http://www.sciencealert.com/new-paper-claims-...drive-doesn-t-defy-newton-s-3rd-law-after-all
    "Co zatem jest wypychane z silnika? fotony. A dokładniej mówiąc dwa sparowane ze sobą fotony, będące idealnie w przeciwfazie. Takie pseudocząstki mogą bez problemu wylecieć z wnęki rezonansowej. Tłumaczy to też dlaczego nikt wcześniej ich nie wykrył. Gdy dwa sparowane fotony są w przeciwfazie ich pola elektromagnetyczne znoszą się wzajemnie, więc w zasadzie nie da się ich zaobserwować

    Tak wygląda teoria naukowców. Innymi słowy mówiąc, silnik ten generuje 'spaliny' w postaci strumienia niewidzialnych par fotonów. Jak tłumaczy Arto Annila "Silnik ten działa na tej samej zasadzie co silnik odrzutowy, z strumieniem fotonów zamiast gazów wylotowych, co pcha silnik do przodu. Mikrofale są paliwem, jakie trafia do komory rezonansowej, a pary fotonów są gazami wylotowymi". Właśnie te fotony odpowiedzialne są za działanie silnika".

    Namawiam autora aby rozważył zastosowanie stożka zamiast półsfery, powierzchnia płaska może być w nim znacznie mniejsza do reszty co się przełoży na większą różnicę ciśnień?.
  • #23
    cirrostrato
    Poziom 36  
    LukaszKielbowicz napisał:

    Mój silnik będzie działał tak, jak go opisałem
    Napisać można wszystko, zrób ten silnik, uruchom i pokaż, wtedy, i dopiero wtedy, szczęki nam opadną. Pozdrawiam.
  • #24
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #26
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #27
    LukaszKielbowicz
    Poziom 7  
    Witam,
    kupiłem w internecie kulę stalową pustą w środku. Przetnę ją na pół i zamknę półkulę płaską płytką stalową i uszczelnię połączenie między półkulą i płytką i podam ciśnienie większe od atmosferycznego i może podgrzeję tą zamkniętą półkulę i zobaczę w rzeczywistości, czy mój "silnik" zadziała.

    Pozdrawiam

    Łukasz Kiełbowicz
  • #29
    zimny8
    Poziom 33  
    Art.B napisał:
    mielibyśmy w ciągu tych 2 lat (od 2016) co najmniej dobrze zbadane prototypy generujące mierzalny ciąg.

    Nie ma takich prototypów bo bardzo możliwe że ten "ciąg" dają "posklejane" fotony o których mowa, a zatem po co to budować jak zwykły reflektor generuje więcej.
    A może inne zjawisko fizyczne też dające lub tyle "ciągu" co kot napłakał.
    Tak bardzo to podobne do zimnej fuzji w oparciu o elektrody palladowe.

    Autorze proszę uważać na ciśnienie gorących gazów wewnątrz, w przypadku rozszczelnienia to poleci, tego doświadczenia nie musisz powtarzać, znamy.
  • #30
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1