Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

interface diagnostyczny-tester - wybór odpowiedniego urządzenia

globi.wan 21 Aug 2018 11:16 1065 18
IGE-XAO
  • #1
    globi.wan
    Level 9  
    Witam

    Na wstępie zaznaczę że jestem laikiem w tej dziedzinie i proszę o wyrozumiałość . Korzystałem w prawdzie z Gutmanna macs 42 do robienia diagnostyki oraz diagnostyki dynamicznej i prostych adaptacji. Nieco liznąłem VCDS ale naprawdę czuje się zielony.

    Do czego potrzebny mi tester?

    1)Planuję zakup auta i potrzebuję przed zakupem zrobić skan samochodu. Po zakupie chcę nadal używać testera do odczytu błędów i ich wykasowania po usunięciu usterki (wiec tester musi być do wielu marek samochodów)

    2) dodatkowym atutem była by możliwość testowania dynamicznego (np sprawdzenie czy leją wtryski , temperatura EGT, pozycja EGR)
    3) jakby dało się zrobić podstawowe adaptacje to już było by super . (przepustnica , czyszczenie dpf itp)

    wiem już że urządzenia BT z elm327 nadają się tylko do skanu silnika a ja chciałbym móc sprawdzić inne podzespoły (abs , poduszki,esp)


    Co wiec kupić spełniającego powyższe wymagania (przynajmniej 1 i 2) po rozsądnych pieniądzach. Im więcej czytam tym większy mam mętlik a potrzeby mam całkiem dobrze sprecyzowane.

    Czy potrzebuję urządzenia w stylu MultiDiag pro?
  • IGE-XAO
  • #3
    globi.wan
    Level 9  
    Tak myślałem. coś teraz kombinują ze softem. ze część ma 2016.00 a część 201503R3

    te softy to trzeba od nich brać? bo ta wstępnie to na necie ich nie widzę przynajmniej W/W

    jest natomiast na necie wow 5.00.8


    Czy sprzedawcy z CN rzeczywiście mają różne wersje tego sprzętu , czy w danym czasie leci od każdego to samo? (tak jest np z żarówkami led, gdzie nie kupić idzie to samo w danym czasie)
  • #4
    bubu1769
    Level 42  
    Ostatni działający z chińskimi głowicami to 2014.3 pozostałe mają poprostu zmienioną nazwę. Do nowszych softów potrzebny jest dongle USB którego puki co nie podrobili. WOW jest fajny bo ma w sobie dodatkowo schematy elektryczne, ustawienia rozrządów i trochę danych technicznych, coś jak połączenie softu Delphiego z Autodatą. Tylko WOW wymaga wgrania innego FW do głowicy ale jest prosty trik żeby działała ona z obydwoma programami.
  • #5
    globi.wan
    Level 9  
    bubu1769 wrote:
    . Tylko WOW wymaga wgrania innego FW do głowicy ale jest prosty trik żeby działała ona z obydwoma programami.

    a możesz link zarzucić jak to zrobić lub pokrótce opisać (wole to obczaić nim zamówię sprzęt)
  • IGE-XAO
  • #7
    globi.wan
    Level 9  
    mam juz ds150e . ten program delphiego jest taki sobie.

    czy dobrze rozumiem.

    mam zainstalowany program delphiego
    instaluje sobie wowa. i kopiuje w/w katalog z wowa do delphiego (czyli de facto firmware wowa mam i w katalogu wowa i katalogu delphiego)
    Czy wtedy oba programy mi beda działać?
  • #9
    globi.wan
    Level 9  
    a jak sie aktualizuje głowice bo narazie jestem na poziomie ze zainstalowałem dołączony program na plycie (pisalo zeby wylaczyc internet) i podlaczylem ds150e do auta i od razu samo sie polaczylo . nic nie robilem z akutalizowaniem FW

    btw ja mam wersje z BT i od razu działało po BT . nie podlaczalem urządzenia do komputera po kablu
  • #10
    bubu1769
    Level 42  
    No ja też mam wersję z BT ale w sumie nie urzywalem tej funkcji. Program sam powinien zarządzać aktualizacji jeśli FW w głowicy jest inny niż ten w folderze programu, a przynajmniej tak robi przy podłączeniu USB.
  • #11
    globi.wan
    Level 9  
    czyli zeby zaktualizowac . to mam wgrac wowa. przekopiować w/w folder do delphi autocom. dalej mam podłączyc urzadzenie do auta i do kompa po kablu (czy wstaczy podłączyc do kompa po kablu bez podłączania do auta?) i juz powinny oba programy byc dostepne?

    druga sprawa skad wiadomo jaki FW jest jakim wowie? mam bodajze 500008 i 500012
  • #13
    globi.wan
    Level 9  
    ja piernicze . instalacja wowa to jak plan wilczego szanca


    Dobra zainstalowane. mam takie foldery z pliczkami FW 1423 i 1430

    rozumiem ze mam te pliczki podmienic do folderu Delphi auto com? podejzewam ze mam wlaczyc potem delphi autocom co uaktualni FW (na ten podmieniony)

    Po tym juz moge odpalic wowa ?
  • #15
    globi.wan
    Level 9  
    ja rozumiem. tylko wczesniej pisałes ze wystarczy odpalic program zeby dokonac aktualizacji. czy cos jeszcze trzeba robic?
    dokladnie chodzi mi czy cos jeszcze musze robic juz w samym programie po tym jak wrzuce te pliki do odpowiedniego folderu?
  • Helpful post
    #16
    bubu1769
    Level 42  
    Przy próbie połączenia się z samochodem program powinien wykryć że głowica ma inny FW i zażądać aktualizacji. Możesz też sam zaktualizować głowice wchodząc w ustawienia programu.
  • #17
    globi.wan
    Level 9  
    ok zaktualizowalem do 1423 [i przez delphi i wowa]


    mimo to nie moge polaczyc sie do wowa
    urządzenie jest widoczne a nie laczy do wowa.

    do delphi autocom laczy bez problemu i normalnie po kablu i po bt



    interface diagnostyczny-tester - wybór odpowiedniego urządzeniainterface diagnostyczny-tester - wybór odpowiedniego urządzenia

    Dodano po 16 [minuty]:

    dobra udalo mi sie. przez 1430 udalo sie.

    ani na jednym ani na drugim programie nie moge odczytac korekcji wtryskow gdzie na guttmanie dalo rade to odczytac. a najbardziej na tym odczycie mi zalezy gdzyz przy zakupie chce sprawdzic czy wtryski nie leja

    rowniez nie widze danych o turbinie [doladowanie]
  • #18
    Meteor80
    Level 15  
    Można zmodyfikować plik w firmware i update nie będzie potrzebny.
  • #19
    globi.wan
    Level 9  
    a mozesz rozwinąć? i w ogole dać najnowszy FW czy siedzieć na tym 1430 ktory dziala juz na obu programach?

    I wie ktos czy tymi programami krorekcje wtryskow sprawdzi? bo w zakladce eobd nie ma a wiem ze u mnie w aucie da sie taka korekcje sprawdzic bezproblemu