Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra H 1,6 Pb Z16XER - Emulator sondy lambda sterowany ręcznie

loloslol 26 Sie 2018 13:45 2601 33
  • #31
    loloslol
    Poziom 10  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    jeździsz kilkaset km na pb


    Przejechałem ze 100km w takim stanie - nie wychodzi spoza zakresu nawet na chwilę. Za to parska z rury niedopalonym paliwskiem, jest potwornie przelany i muli.
    "Uszkodzone" - może, ale co??? Gdyby tak było to nie nauczył by się na wolnych i przy małym obciążeniu silnika.
    Mam jeszcze jeden diabelski plan, założę przełącznik do załączania albo sondy, albo emulatora. Spróbuję jeździć w nienauczonym zakresie obciążeń falując emulatorem i po chwili przełączę na sondę, zobaczę co z tego wyjdzie.

    Dodano po 19 [godziny] 49 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Jeśli jednak korekty będą odchodzić od normy to masz coś uszkodzone.


    No i wyszło szydło z worka. Problem się częściowo wyjaśnił, aczkolwiek nie został jeszcze rozwiązany.
    Jak pisałem wcześniej ECU się ładnie zaadaptowało na wolnych i w pewnym przedziale obciążeń silnika - mniej więcej do 20%. Postanowiłem podczas adaptacji zasymulować większe obciążenie, zacząłem więc włączać kolejne urządzenia - klima, światła, grzanie szyby, przeciwmgielne. W pewnym momencie zauważyłem, że żarówka oświetlająca wnętrze zaczyna lekko falować, podpiąłem więc miernik na klemy żeby sprawdzić co się dzieje z napięciem no i okazuje się, że napięcie spadło do niewiele ponad 12V. Zauważyłem również pewną prawidłowość - gdy napięcie spada, korekty idą w górę dopóki mają gdzie iść. jak się kończy zakres (po osiągnięciu dużego obciążenia) korekty wchodzą na max, sonda przestaje falować no i po pewnym czasie ECU wchodzi chyba w jakiś tryb awaryjny - korekty się nie wykonują, silnik dostaje dużo paliwa itd. i dopiero po wyłączeniu i włączeniu sytuacja wraca do normy - oczywiście dopóki ponownie napięcie nie spadnie i ECU znów nie wejdzie w tryb awaryjny.
    W takiej sytuacji alternator idzie na serwis a potem się zobaczy, może - jak to w oplu któraś z wiązek niedomaga.
    Podłączam filmik, zwróćcie uwagę na napięcie - spada po włączeniu kolejnych odbiorników, zobaczcie również co się dzieje wówczas z korektami oraz zachowanie sondy.

    https://youtu.be/SCKws7dWDdE
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    loloslol
    Poziom 10  
    Witam ponownie. Alternator zregenerowany - napięcie już nie spada tak drastycznie, natomiast wbrew moim oczkiwaniom niewiele to wniosło do sprawy. Nadal nie udaje się sprowadzić ECU do poprawnych parametrów.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #33
    kkknc
    Poziom 43  
  • #34
    loloslol
    Poziom 10  
    Witam,
    Dziękuję Wszystkim za pomoc i cenne uwagi.
    Problem rozwiązany! Okazało się, że podczas mojej ferelnej adaptacji strzelił oring od regulatora na pompie paliwowej i walił paliwem powodując spadek ciśnienia na listwie. W efekcie komp próbował skompensować niskie ciśnienie czasami wtrysków. Jakby nie mogło się to wydarzyć w przeddzień albo nazajutrz. Stąd moje główne podejrzenie skierowane było na ECU - jak się okazało niesłusznie.
    Mógłbym jeszcze długo kombinować z emulatorami i innymi czarami a i tak bym nie wpadł na prawdziwą przyczynę, tak to jest jak się człowiek zafixuje na coś i nie dopuszcza możliwości, że zbiegiem okoliczności mogło się podziać coś innego.

    Tak czy inaczej dzięki jeszcze raz za wsparcie.