Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapala

22 Sie 2018 08:34 1311 12

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Fiat Doblo 1,4 2009r.
    Silnik rozwijał normalną moc, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczynał szarpać,
    pojawiał się błąd czujnika położenia wału P0335.
    Fiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapalaFiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapala
    Wymieniony (dwukrotnie) czujnik położenia wału (nowy Febi i noname), sprawdzona wiązka przewodów, impulsy czujnika dochodzą do wtyczki sterownika silnika, profilaktycznie wymieniona pompa paliwa, świece nowe, kompresja sprawdzona, ciśnienie paliwa OK.
    Wymieniony został sterownik silnika IAW 5SF MH na taki sam model.
    Fiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapalaFiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapala
    W chwili obecnej silnik już nie szarpie po rozgrzaniu, jednak teraz brak wskazań obrotomierza, ciężko zapala, jedzie max 80km/h (4000rpm), brak mocy, pojawiły się błędy:
    P0335 Czujnik obrotów wału
    P1300 Adaptacja koła fonicznego
    Fiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapalaFiat Doblo 1,4 57kW - brak wskazań obrotomierza, ciężko zapala
    Procedura adaptacji koła fonicznego została przeprowadzona z komunikatem "pomyślnie", chociaż silnik nie potrafi się kręcić powyżej 4000rpm.

    Macie jakąś sugestię ?

    Kolejny raz został wymieniony czujnik położenia wału korbowego
    i dodatkowo czujnik położenia wałka rozrządu.
    Sterownik nie widzi obrotów wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Jednak nie pokazuje żadnego kodu błędu.
    Świece mokre, jest iskra, silnik nadal nie zapala...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Wymień na normalne świece , na drewnianych NGK nie będzie palił .

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Silnik uruchomiony, jednak brak reakcji na pedał gazu, brak wskazań obrotomierza a diagnoskop widzi prędkość obrotową na wolnych obrotach.
  • Poziom 13  
    Tak jak poprzednio zmień świece i urządzenie którym diagnozujesz , przy takich objawach musi coś wywalać .
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym i czy wtyczka nie była dolutowana co mogło spowodować odwrotne przyłaczenie przewodów do czujnika.
    Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
  • Poziom 36  
    Sprawdź oscyloskopem jakość sygnału z czujników które podmieniałeś.
    Czy to twoje auto i wynik usterki czy przyjechał klient i zaklina się że nikt przy nim nie grzebał ?

  • Poziom 34  
    auto było w warsztacie w Mikołowie ?

  • Poziom 25  
    Sterownik śmietnik, standard.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    damdam napisał:
    auto było w warsztacie w Mikołowie ?

    Tak i od wizyty w tym warsztacie nie zapala.
    Wcześniej zapalał normalnie, zimny rozwijał normalną moc, jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczynał szarpać.
    KarizmoGSM napisał:
    Sterownik śmietnik, standard.

    Podmieniony na dwa inne egzemplarze zrobione na Virgin.
    Na żadnym nie zapala.
    pojawiał się błąd czujnika położenia wału P0335
    AT napisał:
    zmień świece i urządzenie którym diagnozujesz

    Świece nowe,
    diagnozowane trzema różnymi testerami (bez Examinera)
    Megawe napisał:
    Sprawdź szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym

    Jaka ona dokładnie powinna być ?
    Megawe napisał:
    zy wtyczka nie była dolutowana

    Wtyczka z wiązką fabryczna.
    Megawe napisał:
    Sprawdź sygnał z MAP-sensora.

    Tego jeszcze nie weryfikowałem.
    eurotips napisał:
    Sprawdź oscyloskopem jakość sygnału z czujników które podmieniałeś.

    Sygnały wyglądają książkowo.
    eurotips napisał:
    Czy to twoje auto

    Auto klienta i w chwili obecnej parkuje u klienta.

  • Poziom 25  
    Masę dodatkową z akumulatora na sterownik i silnik dałeś mu, np. kablami rozruchowymi ?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    KarizmoGSM napisał:
    Masę dodatkową z akumulatora na sterownik i silnik

    Tak, tego już też próbowałem.

    Czy w tym silniku sprawdzę ustawienie rozrządu bez użycia blokad ?