Samochód C4 Picasso 1,6 HDI z FAP 2009r 109 km. Przebieg 171 tyś. km. Skrzynia MCP.
Proszę o wyrozumiałość. To mój pierwszy post:)
Samochód mam od 2 lat. W maju zapaliła mi się kontrolka silnika "check engine" i komunikat "antipollution system fault".
Po podłączeniu Diagbox wer. 7.02 odczytałem poniższe błędy:
P0405 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0409 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0489 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
(opisy błędów mogę uzupełnić w późniejszym czasie jak ponownie podłączę tester)
Po wykasowaniu pozostały poniższe błędy:
P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
Wymieniłem zawór EGR na zamiennik firmy NTY
Niestety po wymianie zaworu, nieudanej adaptacji i kasowaniu mam poniższe błędy:
P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0409 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR - zawór sklejony podczas uczenia
(adaptacja wykonywana na zimnym silniku po nocy nic nie wniosła)
Następnie wymieniłem na nowe - wtyczkę i instalację od wtyczki do sterownika (wtyczka nowa w całości z nowymi pinami, instalacja polutowana około 5 cm od wtyczek przy sterowniku). Stara instalacja wycięta i usunięta. I dalej nic nie pomogło.
Podczas testu elementów zawór EGR raz działa i słychać klikanie po jakimś czasie już nie działa.
Nawet jak zawór działa podczas testów to i tak nie można przeprowadzić adaptacji, a po usunięciu od razu, jeszcze przed odpaleniem silnika pojawiają się błędy P0490 i P1459 oraz P0409 jeżeli była wykonywana adaptacja.
Dodam że kontrolka "check engine" zapala się podczas jazdy z dużym obciążeniem, np wyprzedzanie pod górę na wysokich obrotach lub podczas jazdy autostradowej pod górę z prędkością 120-130 km/h. Wtedy samochód przechodzi w tryb awaryjny i osiąga maksymalne obroty około 2750. Przestaje też działać tempomat. Po ponownym uruchomieniu silnika świeci kontrolka "check engine" ale obroty i tempomat wracają do normy.
Ostatnio podczas wykonywania testów działania EGR za pomocą Diagbox EGR zadziałał z 2-3 razy na 10-15 testów. Czasem pomaga chwilowe odłączenie akumulatora. Podczas jazdy z testerem wartość "RCO elektrozaworu recyrkulacji spalin" była stała na poziomie 0. Czsem tylko zmieniała się na wykresie wartość "Przekazywanie położenia przepustnicy EGR"
Zorganizowałem 2 używane, oryginalne zawory EGR (nie mam pojęcia czy sprawne) i po podłączeniu dalej to samo.
Czy problemem może być tylko nieoryginalny zawór EGR?
Czy ma ktoś do sprzedania używany, sprawny EGR lub może polecić nowy zamiennik, który na 100% będzie działał.
Może ktoś z Jeleniej Góry lub okolic ma na podmianę sprawny EGR lub może pomóc w diagnozie?
Proszę o wyrozumiałość. To mój pierwszy post:)
Samochód mam od 2 lat. W maju zapaliła mi się kontrolka silnika "check engine" i komunikat "antipollution system fault".
Po podłączeniu Diagbox wer. 7.02 odczytałem poniższe błędy:
P0405 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0409 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0489 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
(opisy błędów mogę uzupełnić w późniejszym czasie jak ponownie podłączę tester)
Po wykasowaniu pozostały poniższe błędy:
P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
Wymieniłem zawór EGR na zamiennik firmy NTY

Niestety po wymianie zaworu, nieudanej adaptacji i kasowaniu mam poniższe błędy:
P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
P0409 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR - zawór sklejony podczas uczenia
(adaptacja wykonywana na zimnym silniku po nocy nic nie wniosła)
Następnie wymieniłem na nowe - wtyczkę i instalację od wtyczki do sterownika (wtyczka nowa w całości z nowymi pinami, instalacja polutowana około 5 cm od wtyczek przy sterowniku). Stara instalacja wycięta i usunięta. I dalej nic nie pomogło.
Podczas testu elementów zawór EGR raz działa i słychać klikanie po jakimś czasie już nie działa.
Nawet jak zawór działa podczas testów to i tak nie można przeprowadzić adaptacji, a po usunięciu od razu, jeszcze przed odpaleniem silnika pojawiają się błędy P0490 i P1459 oraz P0409 jeżeli była wykonywana adaptacja.
Dodam że kontrolka "check engine" zapala się podczas jazdy z dużym obciążeniem, np wyprzedzanie pod górę na wysokich obrotach lub podczas jazdy autostradowej pod górę z prędkością 120-130 km/h. Wtedy samochód przechodzi w tryb awaryjny i osiąga maksymalne obroty około 2750. Przestaje też działać tempomat. Po ponownym uruchomieniu silnika świeci kontrolka "check engine" ale obroty i tempomat wracają do normy.
Ostatnio podczas wykonywania testów działania EGR za pomocą Diagbox EGR zadziałał z 2-3 razy na 10-15 testów. Czasem pomaga chwilowe odłączenie akumulatora. Podczas jazdy z testerem wartość "RCO elektrozaworu recyrkulacji spalin" była stała na poziomie 0. Czsem tylko zmieniała się na wykresie wartość "Przekazywanie położenia przepustnicy EGR"
Zorganizowałem 2 używane, oryginalne zawory EGR (nie mam pojęcia czy sprawne) i po podłączeniu dalej to samo.
Czy problemem może być tylko nieoryginalny zawór EGR?
Czy ma ktoś do sprzedania używany, sprawny EGR lub może polecić nowy zamiennik, który na 100% będzie działał.
Może ktoś z Jeleniej Góry lub okolic ma na podmianę sprawny EGR lub może pomóc w diagnozie?
Moderated By CameR:Usunąłem link do Allegro.
Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.