Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C4 Picasso 1,6 HDI FAP 2009r - Po wymianie zaworu EGR nadal błędy i zapalanie si

daniel13m 22 Aug 2018 13:41 17160 17
  • #1
    daniel13m
    Level 9  
    Samochód C4 Picasso 1,6 HDI z FAP 2009r 109 km. Przebieg 171 tyś. km. Skrzynia MCP.
    Proszę o wyrozumiałość. To mój pierwszy post:)

    Samochód mam od 2 lat. W maju zapaliła mi się kontrolka silnika "check engine" i komunikat "antipollution system fault".
    Po podłączeniu Diagbox wer. 7.02 odczytałem poniższe błędy:
    P0405 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P0409 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P0489 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    (opisy błędów mogę uzupełnić w późniejszym czasie jak ponownie podłączę tester)

    Po wykasowaniu pozostały poniższe błędy:
    P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR

    Wymieniłem zawór EGR na zamiennik firmy NTY

    C4 Picasso 1,6 HDI FAP 2009r - Po wymianie zaworu EGR nadal błędy i zapalanie si

    Niestety po wymianie zaworu, nieudanej adaptacji i kasowaniu mam poniższe błędy:
    P0490 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P1459 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR
    P0409 - Sygnał połączenia elektrycznego zaworu EGR - zawór sklejony podczas uczenia
    (adaptacja wykonywana na zimnym silniku po nocy nic nie wniosła)



    Następnie wymieniłem na nowe - wtyczkę i instalację od wtyczki do sterownika (wtyczka nowa w całości z nowymi pinami, instalacja polutowana około 5 cm od wtyczek przy sterowniku). Stara instalacja wycięta i usunięta. I dalej nic nie pomogło.

    Podczas testu elementów zawór EGR raz działa i słychać klikanie po jakimś czasie już nie działa.
    Nawet jak zawór działa podczas testów to i tak nie można przeprowadzić adaptacji, a po usunięciu od razu, jeszcze przed odpaleniem silnika pojawiają się błędy P0490 i P1459 oraz P0409 jeżeli była wykonywana adaptacja.

    Dodam że kontrolka "check engine" zapala się podczas jazdy z dużym obciążeniem, np wyprzedzanie pod górę na wysokich obrotach lub podczas jazdy autostradowej pod górę z prędkością 120-130 km/h. Wtedy samochód przechodzi w tryb awaryjny i osiąga maksymalne obroty około 2750. Przestaje też działać tempomat. Po ponownym uruchomieniu silnika świeci kontrolka "check engine" ale obroty i tempomat wracają do normy.

    Ostatnio podczas wykonywania testów działania EGR za pomocą Diagbox EGR zadziałał z 2-3 razy na 10-15 testów. Czasem pomaga chwilowe odłączenie akumulatora. Podczas jazdy z testerem wartość "RCO elektrozaworu recyrkulacji spalin" była stała na poziomie 0. Czsem tylko zmieniała się na wykresie wartość "Przekazywanie położenia przepustnicy EGR"

    Zorganizowałem 2 używane, oryginalne zawory EGR (nie mam pojęcia czy sprawne) i po podłączeniu dalej to samo.

    Czy problemem może być tylko nieoryginalny zawór EGR?
    Czy ma ktoś do sprzedania używany, sprawny EGR lub może polecić nowy zamiennik, który na 100% będzie działał.
    Może ktoś z Jeleniej Góry lub okolic ma na podmianę sprawny EGR lub może pomóc w diagnozie?

    Moderated By CameR:

    Usunąłem link do Allegro.
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • #2
    gregor_pn
    Level 16  
    Nie jestem specjalistą ale...
    1. nowy może być uszkodzony.
    2. słyszałem, ze we francuzach w przypadku EGR jest problem z wtyczkami - trzeba je ścisnąć bo styku nie dają. Zresztą tak samo mają wtyczki wtrysków itp. Wiem, że to może głupie ale dużo autek naprawiałem i gdy wtyczka jest nie na bolec ale płaska to często są jakieś na niej luzy i nieraz nie styka.
  • #3
    daniel13m
    Level 9  
    Wtyczka z przewodami całkowicie nowa.

    Dodam że jak mierzę napięcie 12V między stykami 2 i 3 na podpiętym zaworze to jak nie słychać pracy zaworu podczas testu przez Diagbox to na mierniku też nie mam napięcia (pomiar na przewodach kilka centymetrów od sterownika).

    Napięcie 5V między stykami 1 i 5 jest.
    Nie wiem tylko co ma być na sygnałowym pin nr 4 (czy ma być napięcie 0-5V czy można tylko mierzyć na oscyloskopie?)

    Szczerze mówiąc to podpada mi sterownik, tylko że diagnosta/elektronik z Citroena wyklucza żeby sterownik raz działa, a raz nie i obstawia zawór EGR i że powinien być tylko oryginalny.
  • #5
    daniel13m
    Level 9  
    Do Tiamath30
    Możesz opisać jakie miałeś problemy, błędy z zaworem EGR przed wymianą oraz po wymianie na tańszy zamiennik.
    Jeżeli możesz to podaj link do zaworu EGR, który zastosowałeś i jest teraz OK.
    Daj znać czy wykonywałeś przyuczenie dla zaworu EGR i czy na zimnym silniku?
  • #6
    Tiamath30
    Level 9  
    Ja miałem problem z choinką na desce antypolution check engine esp abs i cos tam jeszcze + pełno błędów na kompie. Okazało sie ze egr umarł. Wymienił mi mechanik na ten
    C4 Picasso 1,6 HDI FAP 2009r - Po wymianie zaworu EGR nadal błędy i zapalanie si

    I on robił adaptacje. Zamowił wcześniej tanszy ale była lipa.

    Moderated By CameR:

    Usunięto link do Allegro.
    Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • #7
    milejow
    Level 43  
    Niedawno miałem okazję przetestować produkty NTY, mianowicie czujnik poziomu i temp, oleju do grupy VAG, każdy pokazywał inną i nieprawdziwą temperaturę oleju(jeden nawet -66*C :D )
  • #9
    Izythor
    Level 6  
    Witam trochę odkopię temat. Silnik 9HZ, więc chyba ten sam. Nie miałem widocznych problemów z autem, samochód mam od 2 miesięcy, podpiąłem DB. Pokazało błędy jak na załącznikach. Początkowe P0488 i P1161 usunąłem je, ale po pewnym czasie znów się pojawiły plus dodatkowo błędy P1162 oraz P0401. W historii widać że błędy co jakiś czas się pojawiają i znikają. Ponadto w parametrach znalazłem w jednym kalkulatorze, błąd uczenia egr (nie pamiętam czy zaworu czy przepustnicy), wartość wydatku powietrza na cylinder (jak w błędzie p0401) na luzie prawie 2 razy większa od zadanej, po dodaniu gazu to różnica się niweluje i prawie znika. Czy przeczyszczenie egr'u może pomóc, czy w ogóle jest się czym przejmować, bo te błędy są przejściowe nie trwałe, a z autem nic złego podczas jazdy się nie dzieje. Czy takie zachowanie egr może mieć zły wpływ na filtr FAP?

    C4 Picasso 1,6 HDI FAP 2009r - Po wymianie zaworu EGR nadal błędy i zapalanie si C4 Picasso 1,6 HDI FAP 2009r - Po wymianie zaworu EGR nadal błędy i zapalanie si C4 Picasso 1,6 HDI FAP 2009r - Po wymianie zaworu EGR nadal błędy i zapalanie si
  • #10
    jurekk55
    Level 36  
    W aucie masz dwa obiegi powietrza? Bezpośredni i przez intercooler?
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    Zrób prawidłową kalibrację układu który masz w aucie, w/g zaleceń producenta. Podpowiedzi masz w programie.
  • #15
    Izythor
    Level 6  
    Nie wymieniałem żadnej części. Jedyna adaptacja (nie kalibracja) jaką mogę zrobić to egr i przepustnicy. Rozumiem że piszesz o przepustnicy.
  • #16
    see_boo
    Level 2  
    Podłączam się pod temat.
    Silnik 1.6 HDI 80kW w 308 z 2008 roku bez FAP, błędy z Diagboxa to P1459 oraz P0490. Auto mam od miesiąca, nie wiem czy było coś przy EGR robione, ale nie zapala się check engine, auto przyspiesza z każdych obrotów, gazy wydechowe przejrzyste niezależnie od obciążenia silnika. Do mechanika jestem umówiony dopiero po weekendzie majowym. Jakieś pomysły co to może być? Zaślepiony EGR generowałby takie błędy?
  • #17
    smykm
    Level 11  
    daniel13m wrote:
    Dzięki za info.
    Może ktoś jeszcze miał problemy z tanimi zamiennikami EGR-ów i opisze jakie były problemy.
    Chyba kupię zawór Valeo taki sam jak kupił Tiamath30.
    Mam nadzieję że to rozwiąże problem.


    Czy udało się rozwiązać problem?
    Mam podobne błędy z tym że moje auto szarpie i nie wyświetla check engine. Przerobiłem juz 2 zawory EGR NTY i jeden Valeo.
  • #18
    Natalka1172
    Level 1  
    Witam.Ostatnio mamy problem z Egr'em.Mamy Toyote Corolla Verso.Kilka krotnie bylismy w Toyocie na diagnostyce,pali sie tylko blad EGR.Wymiana na zamiennik.Samochod szarpie,nie ma mocy gdy jest zimny (nie przekracza 2 tys obrotow).Okazalo sie,ze zamiennik nie wspolgra.Toyota wziela stary zepsuty oryhinal aby go zreanimowac (wsadzili w kwas)wymienili ...Wyjechalam bez palacuch sie kontrolek ,stojac na swiaylach znowy pomaranczowe swiatelka (blad silnika,VSC,TRC OFF).Spowroten na diagnostyke.Okazalo sie,ze trzeba jednak nowy oryginal.Na przyszly wtorek jestem umowiona na wymiane ale teraz wrocilam ze sklepu i kontrolki zgasly.Samochod nie szarpie,jedzie sprawnie nawet gdy jest zimny.Wczesniej slyszelismy,ze jak jest nowy Egr to musimy go przepalic (wysokie obroty ale niski bieg).Zglupialam bo nie wiem co mam robic?Nie dzwonilam odmawiac wymiane bo nie wiem czy jeszcze sie nie zapali.Do wtorku mam czas.Zobacze.