Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Piaggio Nrg mc3 DT - Skuter nie pali na rozrusznik i nie ma prądu

patryk10042 22 Aug 2018 17:53 1932 13
  • #1
    patryk10042
    Level 8  
    Witam, posiadam model skutera opisany wyżej z 2004 roku. Jest on po wielu przygodach i stał ponad rok w garażu. Postanowiłem się za niego zabrać. Głównym problemem jest to iż gdy przekręcę stacyjkę nie działa zapłon elektryczny (zero dźwięków, nic) oraz nie pali sie żadna kontrolka, ani światło (nawet stopu po wciśnięciu hamulca). Skuter natomiast pali na kopkę bez problemu. Gdy już jest odpalony działają światła wszystkie oprócz migaczy (żaden nie działa). Rozebrałem skuter i chcę zlokalizować przyczynę braku migaczy, prądu na starcie i nie działającego zapłonu. Dodam, że posiadam nowy i naładowany akumulator. Od czego zacząć ? Jutro wymienię bezpiecznik ( jest założony 20 i chyba jest sprawny) na 7,5. Poczyszczę instalację i jeśli dalej będzie problem, to pewnie do migaczy gdzieś nie dochodzi prąd i obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ?
    Proszę o pomoc.
  • #3
    patryk10042
    Level 8  
    Okey, zrobię to i dam znać jaki jest efekt
  • Helpful post
    #4
    bartekjasecki
    Level 17  
    Sprawdź akumulator. Po odpaleniu z kopnika masz juz ładowanie akumulatora i wszystko działa. Bez ładowania prawdopodobnie aku jest padniety i nie ma prądu. Może też bezpiecznik z aku na instalacje. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Naładuj go.
  • Helpful post
    #5
    jdubowski
    Tube devices specialist
    patryk10042 wrote:
    obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ?


    Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił.

    bartekjasecki wrote:
    Zacznij od sprawdzenia akumulatora.


    Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej żarówką reflektorową na odpowiednie napięcie. pomiar woltomierzem zwykle nie starcza - woltomierz może pokazyważ >12V, a pod obciązeniem napięcie moze spadać do 2V...

    Dorzucam schemat najbardziej interejującego fragmentu:
    Piaggio Nrg mc3 DT - Skuter nie pali na rozrusznik i nie ma prądu

    Całość serwisówki nrg power dt:

  • #6
    patryk10042
    Level 8  
    hahaha wyciągnąłem aku i sprawdziłem dokładnie i okazało się, że nie jest wql zalany elektrolitem xD.
    Wcześniej nie patrzyłem, bo sprzedawca mnie zapewniał, że już jest zalany elektrolit......porażka
    teraz pytanie, czy ten aku wql nadaje się do użytku jak go zaleje, czy go oddać w ciul.
  • #7
    zibq
    Level 28  
    Jeśli to nieużywany wcześniej (lub nowy) akumulator to wypada go zalać elektrolitem.
    Jeśli był używany i wysechł to prawdopodobnie do recyklingu.
  • #8
    patryk10042
    Level 8  
    Czyli jak troche na nim pojeździłem bez elektrolitu i teraz go zaleje to będzie miał identyczne właściwości jak nowy i zalany , czy też przez to że był jeżdżony na sucho mógł się uszkodzić ?
  • Helpful post
    #9
    jdubowski
    Tube devices specialist
    patryk10042 wrote:
    Czyli jak troche na nim pojeździłem bez elektrolitu


    Naprawdę nie sprawdziłeś że nie jest zalany? W sumie dziś akumulatory w stanie "suchoładownym" są rzadkością...

    patryk10042 wrote:
    i teraz go zaleje to będzie miał identyczne właściwości jak nowy i zalany , czy też przez to że był jeżdżony na sucho mógł się uszkodzić ?

    O lie pasta od wstrząsów nie odpadła od płyt to nie ma problemu.
  • #10
    zibq
    Level 28  
    jdubowski wrote:
    W sumie dziś akumulatory w stanie "suchoładownym" są rzadkością...

    Oj chyba nie. Do motocykli wciąż się sprzedają. I to nie wiem czy nie częściej niż inne.
  • #11
    patryk10042
    Level 8  
    Wlałem elektrolit , podładowałem akumulator i teraz pali z rozrusznika oraz działają lampy. Jedyne co nie działa to prawe migacze. Będę musiał zlokalizować gdzie kable się nie stykają. Ponadto zlokalizowałem poważną usterkę. Mianowicie nie działała pompa oleju . Wymontowałem ją i zatkałem otwory. Od tej pory będę robił mieszankę. Pytanie teraz czy jak przejechałem z około 10 km na paliwie bez oleju na świeżo założonym cylindrze, który miał wcześniej przebieg ze 100 km ( brat go docierał rok temu, ponadto wiedział o tej usterce i robił mieszankę na te 100 km , ale łaskawie mnie nie poinformował) to nic się nie stało, czy może jednak tak ;/ ??
  • #12
    patryk10042
    Level 8  
    Spuściłem paliwo i ogarnąłem temat. Jeszcze obczaiłem, że nie ma uszczelki na wydech (przy wejściu do cylindra) i zapewne temu też tak kopcił.
  • #13
    patryk10042
    Level 8  
    Podsumowując, migacze nie działały bo były źle podpięte, natomiast rozrusznik był sprawny tylko aku okazał się nie zalany. Dodatkowo tam porządnie ogarnąłem instalację elektryczną, wyczyściłem wszystko , podkręcałem , wymontowałem pompę oleju oraz założyłem podkładkę na wydech. Jeśli ktoś ma podobne problemy to mogę pomóc oraz podesłać zdj z rozrysowanym schematem podpięć licznika oraz innych. Później podeślę jeszcze fote jak wygląda skuter po reanimacji .
  • #14
    patryk10042
    Level 8  
    Wszystko zrobione