Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odłączenie fotokomórek od napędu bramy Beninca Bull5

qaczek169 22 Aug 2018 22:56 3333 17
  • #1
    qaczek169
    Level 6  
    Witam serdecznie, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę ominąć działanie fotokomórek w napędzie do bramy? Jedna została uszkodzona, a i tak fotokomórki nie były używane więc szkoda zachodu z kupowaniem nowej. Jak w temacie Bull5, brama przesuwna. Instrukcji żadnej niestety nie mam, stąd moje pytanie.
    Dziękuję i pozdrawiam.
  • #3
    suworow
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak kolega rozumie " nie były używane", brama nie reagowała na ich przecięcie ? Gdyby nie były używane to ich styki były by zablokowane, więc problem ich odłączenia sprowadzał by się do fizycznego odłączenia prowadzących do nich kabelków.... No chyba żę zworka była zrobiona na stykach samej fotki.
    Mam nadzieję że brama nie będzie ustawiona w tryb automatycznego zamykania?
  • #4
    qaczek169
    Level 6  
    Nie były używane mam na myśli, że są nieco bezużyteczne. Mieszkam na odludziu to nikogo brama nie przytrzaśnie, a używam jej tylko do wyjazdu autem więc bezproblemu może działać bez fotokomórki wg mnie. Zadnych zworek nie było, wcześniej działały fotokomórki, lecz po uszkodzeniu tej jednej i szkoda kaski i zachodu na naprawę tego - tym bardziej że jestem bardzo zielony w temacie. Co do trybu automatycznego zamykania, to nie jestem pewny o co ci chodzi, ale brama ma sie otworzyć jak nacisne przycisk i zamknąć jak nacisne przycisk nie reagując na sygnały od fotokomórek, z których jedna jest uszkodzona.
  • #6
    qaczek169
    Level 6  
    To już nawet nie pieniądze ważne, ale po prostu szkoda zachodu. Swoją drogą pomyliłem się, posiadam Bull8m, a nie 5. Procedura dalej bez zmian? Szukam instrukcji, ale już dopytam może się nie zdenerwujecie :D
    @Edit. a jednak sprawa wygląda inaczej z tego co czytam, wystarczy programowo to pozmieniać. Mógłby ktoś step by step dla debila mi to rozpisać? Samoocena może i niska ale nie ma się co oszukiwać.
  • #7
    kortyleski
    Level 43  
    usiądziesz na pilocie wyjeżdżając i przerysujesz auto. za 50 zeta plus 15 min roboty...
  • #8
    qaczek169
    Level 6  
    To w przyszłości poczytam inne tematy, bo jest ich od groma tutaj na forum. Narazie chciałbym się dowiedzieć jak je wyłączyć.
  • #9
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Niech ma..
    Jeśli centralka to Core (z kręciołkami bez wyświetlacza) - mostkujesz COM z PHOT.
    Jeśli To CP.Bull 8 (z wyświetlaczem) to mostkujesz COM z PHOT OPEN I PHOT CLOSE.
    Programowo się nie da. Tylko mostki.
    Ale ktoś już ci to w 2 poście napisał..... (czytasz?)
  • #10
    qaczek169
    Level 6  
    Tak, napisał ale do wersji 5, a jak napisałem okazalo się, że wersja to 8m. Pytałem o programowo bo w instrukcjach coś takiego znalazłem o photocell checkach (zalącznik). Czyli poprostu łączę COM z PHoto c i photo o bez żadnych ustawień na wyświetlaczu i powinno działać? Dobrze rozumim?
  • #13
    qaczek169
    Level 6  
    Przepraszam za spore opóźnienie, ale dopiero wróciłem zza granicy. Co do bramy to tak: na wyświetlaczu była pokazana jedynka, więc wywaliłem całe korki, żeby coś się przypadkiem nie stało. Po zwarciu com z phot c, (phot o było już zwarte z COM)i ponownym włączeniu korasów jedynki na ekranie nie ma, a brama nie reaguje na pilota - co powinienem zrobić?
  • #14
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Najpierw podłączenia - wejście STOP oraz wejście listwy bezpieczeństwa DAS także powinny być zmostkowane (czyli STOP z COM, BAR z BAR, jumper J1 DAS zdjęty - patrz instrukcja).
    Czy napęd wykazuje jakąkolwiek aktywność (coś pstryka, akcje na wyświetlaczu jak poniżej?), jeśli jest totalnie martwy - sprawdź bezpieczniki.
    Na wyświetlaczu masz stan WSZYSTKICH wejść (patrz rozpiska w instrukcji) - przy np. naciśnięciu pilota powinien pojawić się segment górny poziomy w lewej skrajnej ósemce. Jeśli brama stoi w którymś ze skrajnych położeń - powinien pokazać się odpowiednio segment opisany jako SWO lub SWC, przy ruchu bramy w którąś stronę powinien pokazać się segment OPEN lub CLOSE itp. itp.
  • #15
    qaczek169
    Level 6  
    Dzięki wielkie za odpowiedź, wszystko posprawdzam jutro bo dzisiaj już nie dam rady. Gdzie znajdują się bezpieczniki w takim napędzie?
  • #17
    qaczek169
    Level 6  
    Na ekranie nic sie nie pokazuje jak wciskam cokolwiek, teraz dopiero też zauważyłem że jeden z kabli(brązowy na zdjęciu) wisi luźno i tutaj pytanie. Czy to może być przyczyna braku zasilania czy jest to niezwiązane z tym? W załączniku również zdjęcie bezpieczników, sam nie mam styczności z takimi sprzętami i nie wiem nawet jak ocenić czy bezpieczniki popalone (z góry przepraszam za brak jakiejkolwiek wiedzy, ale jest to chyba jedyne forum na którym moge szukac pomocy). Na zdjęciach również zmostkowane polaczenia.
  • #18
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Brązowy kabel to antena radia, i ma tak wisieć tylko co najwyżej możesz go bardziej wyprostować (w granicach wnętrza skrzynki) - im prostszy tym lepszy zasięg pilotów.
    Co do bezpieczników - wyjm z centralki (są pod czarnymi zaślepkami) i podłącz każdy szeregowo z bateryjką i jakąś żarówką - jeśli jest dobry - żarówka się zapali.
    Z osobnej strony - jeśli jesteś aż tak zielony w elektronice - sugeruję postawić parę browarów bardziej kumatemu koledze i niech on to ogarnie.... . Bez obrazy ale elektryka jest nieco bardziej zawiła od przykręcania śróbek i nie wszystko da się zdalnie wytłumaczyć - za dużo zmiennych.