Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilenie oświetlenia poprzez przedłużacz

23 Sie 2018 17:08 318 15
  • Poziom 6  
    Witam, jestem zielony na temat elektryki, mam do Was prośbę, chciałbym zasilić oświetlenie w mieszkaniu z przedłużacza, postaram się sprecyzować, ciągnę prąd z sąsiedniego domku przedłużaczem, i chciałbym zasilić oświetlenie właśnie w tym domku w którym nie ma całkowicie prądu lecz przewody stare są. Jak muszę podłączyć się pod któreś z włączników od światła? Czy da się w ogóle wykonać taką operację? Proszę o pomoc.
  • Poziom 24  
    W sensie że przedłużacz rozbierasz i chcesz podłączyć jego przewody do sieci? Do włącznika się nie podepniesz. Poza tym radziłbym nie robić amatorskiej sieci zasilania.
  • Poziom 6  
    Chodzi mi o to, aby zasilić oświetlenia w każdych pomieszczeniach, ktoś mi kiedyś pokazał sztuczkę lecz zapomniałem o niej, wsadził jedną żyłę bodajże fazę z przedłużacza do gniazdka w domku, i wszędzie był prąd w gniazdach właśnie z tego przedłużacza, a mi chodzi jak się podpiąć z przedłużacza pod włączniki do świateł.
  • Poziom 6  
    W domku w którym chcę zasilić oświetlenie z przedłużacza jest instalacja, lecz odłączona (zdjęty licznik).
  • Poziom 24  
    Jak chcesz podpinać to musisz wiedzieć pod którymi przewodami zasilany był obwód oświetlenia. Może być jeden na cały budynek a może być każdy osobno na pomieszczenie.
  • Poziom 6  
    Ok, ale wystarczy tylko jak podepnę fazę, czy zero też muszę podpiąć pod włącznik?
  • Poziom 6  
    Ok, dzięki za zainteresowanie tematem jak i pomoc. Będę kombinował. Raz jeszcze Dzięki i pozdrawiam!
  • Poziom 24  
    nSon napisał:
    Ok, ale wystarczy tylko jak podepnę fazę, czy zero też muszę podpiąć pod włącznik?

Pod włącznik niczego nie podepniesz!!! Już któryś raz Ci to piszę.
  • Poziom 6  
    KapitanSTS napisał:
    nSon napisał: