Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Octavia 1.6 75Kw 102Km - Wypadanie zapłonu, szarpanie i falowanie obrotów

Pawulon2684 23 Aug 2018 20:43 12792 5
  • #1
    Pawulon2684
    Level 6  
    Witam problem dotyczy Skody OCTAVIA 1 z 2004 roku z silnikiem BFQ 1.6 75KW 102km Benzyna bez instalacji gazowej. Przebieg 190tyś. Podczas jazdy autem zaczyna poszarpywać przy puszczaniu gazu obojętnie na jakim biegu potem zawsze następuje wypadanie zapłonu albo na 4 lub 2 cylindrze. Auto nierówno pracuje oraz z wydechu zaczyna śmierdzieć jakby spalonymi włosami.Po podłączeniu pod komputer błędy dotyczą oprócz wypadania zapłonu mieszanki paliwowej zbyt bogatej lub zbyt ubogiej, zaworu egr i sondy lambda (bank 1 i 2)W pierwszej kolejności zostały wymienione świece, które były okopcone potem gdy problem powrócił wymieniona została także cewka. Wymontowano wtryskiwacze i wysłano do czyszczenia oraz sprawdzenia, gdzie nie stwierdzono błędów. Potem wymieniono sondę lambda oraz wyczyszczono przepustnicę oraz zawór egr. Auto pojechało do elektromechanika gdzie sprawdzono sterownik silnika. W sterowniku nie znaleziono błędów. Wymieniono olej, filtry paliwa i powietrza, sprawdzono przewody wysokiego napięcia oraz przepływomierz powietrza. Problem jest nadal nie rozwiązany czy ktoś miał podobny przypadek?Jakieś pomysły jeszcze co to może być za przyczyna. Dodam że nawet przy włączeniu klimatyzacji auto zaczyna przez chwilę wariować i skaczą obroty, ale główną przyczyną jest ciągłe wypadanie zapłonów..
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pawulon2684 wrote:
    Podczas jazdy autem zaczyna poszarpywać przy puszczaniu gazu obojętnie na jakim biegu
    Sterowanie EGR. Na tym proponuję się skupić. A potem jeszcze zainteresować zaworem powietrza wtórnego.
  • #4
    janusz ford 1976
    Level 9  
    Ustawienie rozrzadu , ciśnienie sprężania , ewentualnie sprawdzenie jakości paliwa. To jest podstawa gdy kończą się pomysły i juz nie ma co podmienić.