Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1,8 TDCI DELPHI - Utrudniony rozruch ciepłego silnika.

henzik11 23 Aug 2018 20:51 2085 10
  • #1
    henzik11
    Level 11  
    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam problem z uruchamianiem auta gdy silnik jest ciepły. Najczęściej jest tak, że muszę kręcić dwa razy, tzn. za pierwszym razem kręcę około 3 sekund (wiem, że nie zapali) i próbuję drugi raz - wtedy najczęściej zapala po 2 sekundach. Rzadziej zdarza się, że że muszę kręcić 3 lub 4 razy po kilka sekund - wtedy to potrafi nieźle budą zatrząść. Gdy auto już odpali (ciepły silnik) to wszystko jest już w porządku - obroty nie falują, silnik wkręca się na obroty, ma odpowiednią moc - ogólnie wszystko jest w najlepszym porządku.
    Sytuacja jest taka sama gdy rozgrzane auto postawie na podwórku, jest ciepło (bo mamy lato :) )i próbuję je odpalić np. po 5 godzinach ( na zewnątrz temperatura 30-35 stC).
    Tego problemu nie mam na zimnym silniku np. po nocy - pali za pierwszym razem.
    Wymieniłem:
    - filtr paliwa na BOSCH (w starym filtrze nie zauważyłem opiłków),
    - czujnik temperatury paliwa (na pompie),
    - czujnik położenia wału korbowego,
    - czujnik położenia wałka rozrządu,
    - czujnik temperatury cieczy,
    - elektrozawór paliwa (na pompie) - wziąłem używany od kolegi, który swoje auto oddał na złom,
    - czujnik ciśnienia paliwa na szynie CR - wziąłem używany od kolegi, który swoje auto oddał na złom,

    Auto 20 tysięcy km temu miało regenerowane wtryski i pompę - DELPHI.
    Wtryski wykręciłem i dałem do sprawdzenia do serwisu pomp i wtryskiwaczy - wtryskiwacze są w stanie idealnym.
    W programie diagnostycznym FORScan podczas biegu jałowego pompa wytwarza ciśnienie 230 Bar.
    Gdy wyłączę silnik, ale zapłon jest włączony, to pokazuje ciśnienie 5 Bar (pięć BAR).
    Podczas rozruchu (np za pierwszą próbą odpalenia) pokazuje ciśnienie 50-70 Bar (5000-7000 kPa). Gdy silnik zaczyna "łapać" to ciśnienie szybko podchodzi do 230 Bar (23000kPa).
    Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być, że mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku?
    Może zmienić mapę paliwa na rozruchu?
    Nadmienię, że spuszczałem wczoraj paliwo z filtra i było czyste - brak opiłków.

    P.S.
    Jakiś czas temu kilka razy zapaliła mi się "sprężynka" (ta sama co od świec żarowych). Było to w dwóch przypadkach - błąd 0251:
    1) auto stało na słońcu, silnik chodził na biegu jałowym przez 20 minut (bałem się go gasić z obawy, że nie odpali) i gdy ruszyłem to po 300 metrach zapaliła się sprężynka - wyłączenie silnika i wlączenie ponowne,
    2) podczas nagłego dodania gazu - zapaliła się sprężynka - wyłączenie i włączenie silnika i problem znikł.

    Ten mój problem ma związek z wysoką temperaturą, tylko dlaczego?

    A może to rozrusznik - choć kręci bardzo dobrze to może "bierze masę" - tak gdzieś wyczytałem na forum.
  • #2
    janusz ford 1976
    Level 9  
    Na początek zrób test przelewowy wtryskiwaczy. W tych silnikach wtryski kiepsko się regeneruje.
  • #4
    henzik11
    Level 11  
    janusz ford 1976 wrote:
    Na początek zrób test przelewowy wtryskiwaczy. W tych silnikach wtryski kiepsko się regeneruje.

    W tym tygodniu odebrałem wtryskiwacze z diagnostyki z serwisu Pomierscy w Liniewie i stwierdzono, że są w stanie idealnym. Kosztowało mnie to 400 zł za całość.

    Dodano po 5 [minuty]:

    kkknc wrote:
    Przy ciśnieniu 50-70 bar nie zapali. Jakie obroty widzi sterownik.

    FORScan pokazał mi 286 obrotów na minutę, w tym momencie ciśnienie pokazało około 67 Bar. Po ułamku sekundy obroty około 890 obrotów na minutę.

    Film z diagnostyki na którym auto odpala od razu - jakiegoś fuksa chyba miałem 😀😀😀.
    https://youtu.be/hyjAKIVEQdY

    Mogę wrzucić inny film, tylko powiedzcie jakie parametry mają być widoczne.
  • #5
    Alfred_92
    Level 33  
    Z filmiku widać jak na dłoni że zapalił jak złapał okolicę 200 bar na listwie (odpala przy minimum 180).
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Delphi tdci podczas kręcenia musi mieć 350 barów +/-50 barów. Jeżeli przekroczona jest tolerancja, przyjmowana jest dawka 0 i silnik nie powinien odpalić. Tako rzecze instrukcja...

    Tu gdy odpali ciśnienie jest perfect (250-260 barów), podczas kręcenia zupełnie od czapy - nie kumam, także dlaczego pokazuje żądane ciśnienie 240 barów, a nie 350.
  • #8
    henzik11
    Level 11  
    Rozrusznik sprawdzony - wymieniony elektromagnes i tuleja. Niestety to nie pomogło. Zastanawiam się czy oby nie jest to problem z oprogramowaniem, ponieważ gdy jest silnik ciepły to nigdy nie odpali za pierwszym razem, nawet gdybym kręcił 20 sekund. Natomiast za drugim razem pali prawie od strzała. Rzadko zdarza się że na ciepłym muszę go kręcić kilkukrotnie. Dlatego zastanawiam się czy oby oprogramowanie nie jest tutaj winne.
  • #9
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Te wyniki z testera są dziwne - ciśnienie podczas kręcenia jest za małe.
    Zrobiłbym jeszcze raz test, ale przy pomocy licencjonowanego IDS-a z kumatym, doświadczonym diagnostą, jeżeli wyniki się potwierdzą, niech spróbuje wgrać nowe oprogramowanie.
  • #11
    henzik11
    Level 11  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Ostatnio w cieplejsze dni (było ich aż dwa dni :) ), auto odpalało tylko od Plaka. Zamówiłem pompę po regeneracji (pomimo tego, że moja była regenerowana 20 tys km wcześniej). Wczoraj wymieniłem z kolegą pompę i problem z odpalaniem znikł. Pali od strzała. Przypomnę tylko, że zanim wymieniłem pompę to zdążyłem powymieniac wszystkie czujniki razem ze sprawdzeniem wtrysków (wtryski w stanie idealnym).
    Także w moim przypadku była to pompa.