Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen Xsara II - przetarte kable lewe drzwi kierowcy

Arek2397 23 Aug 2018 23:07 3171 20
Texa Poland
  • #1
    Arek2397
    Level 3  
    Witam
    Mogę prosić o schemat instalacji kostki drzwi od kierowcy, bo nie działa mi centralny z pilota. Próbowałem na własną rękę zlutować 5 kabli i się udało ale po podłączeniu komputera diagnostycznego nie może się połączyć z niczym, przed lutowania łączył się ze wszystkim ale nie działał opcja uruchom zamek centralny czy coś takiego. Pilot raczej działa bo jak blisko bsi naciskam zamek zamykania słychać pykanie
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    Marek merc
    Level 11  
    Poszukaj na elektroda może jest
  • Texa Poland
  • #3
    Arek2397
    Level 3  
    Panie Marku szukałem ale się coś nie zgadza z moimi kostkami ze schematem IC97 i IC98 . U mnie w kostce od kierowcy jest 16 wsuwek i 18 kabelków dwie wsuwki są podwójne w tym jedna samoróbka (nie wiem czy tak miało być)
    Citroen Xsara II - przetarte kable lewe drzwi kierowcyCitroen Xsara II - przetarte kable lewe drzwi kierowcy

    po lewej to kostka od kierowcy a po prawej od pasażera
  • #4
    Marek merc
    Level 11  
    Sprawa jest taka cos jest nie tak myślę że dwa kabelki idą do jednej wsuwki i tak raczej będzie. Ja bym polutował tak jak było poprzednio problem może tkwić w module centralnego a schematu wtyczek ciężko będzie dostać. Co bym poradził to najprościej udać się gdzie robią centralne zamki ewentualnie kupić używane wtyczki z kablami i po sprawie taka moja rada.
  • #5
    Arek2397
    Level 3  
    nie wiem gdzie idą te kable od tej kostki, bezpośrednio do BSI, jak tak to może źle podłączyłem bo kiedyś wyciągałem
  • #6
    Marek merc
    Level 11  
    Tak na 100% złe podłączywszy w takich wypadkach przy zmianach kabli są specialise taśmy klejące z nr naklejasz na kable i w razie pomyłki wiesz jak było poprzednio i nie ma pomyłek w takim wypadku. Przypomnij sobie jak było i zlutuj tak samo i szukaj dalej problemu ale raczej może być moduł.
  • Helpful post
    #7
    mczapski
    Level 39  
    O ile pamiętam przewody przy tym złączu ułamują się kawałek od korusu więc z łączeniem jedyny problem to mała ilość miejsca. Natomiast inne zagadnienie to fakt, że występuje tam napięcie przy podłączonym akumulatorze więc iskierki mogą się posypać i bezpieczniki także. A bezpieczniki w BSI.
    Jakby co to mowa o IC 97gdzie:
    6290, 6216 styki zamka;
    6201, 6211 silnik zamka:
    M 8202 masa;
    6406, 6407, 6408 lusterko,
    6010, 6020, BH 14 szyby;
    8130 ogrzewanie lusterek.
    mogą być tam przewodu np systemu alarmowego ale to już instalacja dodatkowa.

    Aha będą tam jeszcze 8410 i 8411 od głośnika.
  • #8
    Marek merc
    Level 11  
    No tak to ciężka sprawa ja by wymienił nowe przewody bo to nie robota auto można spalić odłącz aku i wymień przewody to moja rada.
  • #9
    strucel
    Level 32  
    Lutowane długo nie potrzymają - jak auto ma iść na sprzedaż to możesz tak zrobić. Zgodnie ze sztuką wyjmujesz konektor ze złącza obcinasz ze 20 cm przewodu i wstawiasz tam nowy przewód
    o podobnej średnicy z zaprasowanym nowym konektorem (przewód dobierasz o jak najmniejszym promieniu gięcia i możliwie najniższej temperaturze pracy) stary z nowym przewodem łączysz dowolnie byle w miarę wodoszczelnie czy to lutując czy zaprasowując , w drzwiach jest tyle miejsca że bez problemu zmieścisz połaczenia nawet wszystkich przewodów. Wówczas masz kolejne kilkanaście lat spokoju
  • #10
    mczapski
    Level 39  
    Czy kolega strucel widział i macał wiązkę przewodów przy drzwiach w Xsarze? I co ma do tego miejsce w drzwiach skoro przewody pękają za wyjściem z nadwozia? Oczywiście, że bezpośrednie lutowanie nie wróży długiego użytkowania. Sprawę rozwiązałoby wydłużenie wiązki o ok 3 cm ale jak to zrobić (niestety konstruktorzy trochę zbytnio napięli wiązkę).? Ja owszem nieco wydłużałem naprawiane przewody ale nie znam możliwości kolego pytającego. Zreszto na teraz zgłoszony jest problem z funkcjonowaniem zamka a nie z naprawą przewodów. Ponadto kolega ">Arek2397</a> chyba zapłakał się i nie jest w stanie udzielić informacji.

    Quote:
    10lat od zakończenia produkcji auta nie mineło więc część powinna być dostępna w ASO


    Samochód z ostatnich egzemplarzy zakupiłem w 2004 roku. Wymieniłem po 10-ciu latach użytkowania w 2014 roku. Później jeszcze produkowano wersję Break.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Zrobić dojście można to tylko poprzez demontaż całych drzwi
    mczapski wrote:
    Czy kolega strucel widział i macał wiązkę przewodów przy drzwiach w Xsarze
    kolega mnie uprzedził :)
    Wtedy dopiero możesz nowe przewody dorobić (niełamliwe w osłonie silikonowej). Porażka totalna jest z tymi złączami ,jeszcze gorzej pod maska zalane plastikiem od tyłu. Każdemu inżynierkowi wymyślającemu patenty debilne obowiązkowo pół roku w warsztacie z branży. Zamek centralny w citr/peug jak nie ma pełnych sygnałów z wszystkich zamków odbija.
  • #13
    pepe150
    Level 36  
    W ASO dla Peugeota 306 nie są do kupienia. Produkcja 306 skończyła się z końcem 2001.

    Nie wiem jak dla Citroena.
  • #15
    Marek merc
    Level 11  
    No tak można kupić wiązkę ale czekać jakieś mieniąc to bez sensu . Można zrobić taką wiązkę bez problemu kable nie drogie ważne by nie pomylić pinów.
  • #16
    Arek2397
    Level 3  
    co do jakości lut-ów to są profesjonalne (od Brata który siedzi w tym od prawie 10 lat) na dodatek są przedłużone o kilka cm.
    Widzę że kilka odpowiedzi są zbędne takie jak gdzie kupić kostkę do drzwi, nie tędy droga (kolego >mczapski< dzięki za nakierowanie tematu, bo już zbaczał z drogi)
    dostałem schemat od zamka centralnego i się pytam co to może być "E261" i "E260" (przekaźnik ?) one idą od wiązki BSI potem do tego czegoś a na koniec do drzwi z lewej i prawej strony, gdzie to jest?

    co do płaczu to można tak nazwać, bo to już drugi samochód w którym są problemy tego typu, nigdy więcej FRANCUZA!
  • #17
    pepe150
    Level 36  
    E260 i E261 to może być złącze pośrednie.
    Po to by wymienić fragment wiązki, a nie całą. Od wtyczki drzwi, do wtyczki pośredniej.

    Lub węzeł zbiorczy kilku przewodów.

    Arek2397 wrote:

    co do płaczu to można tak nazwać, bo to już drugi samochód w którym są problemy tego typu, nigdy więcej FRANCUZA!


    Jak kupujesz trupy, ulepy w których Cytryn & Gumiak maczali palce, robione na drut.
    A potem jakie to francuzy są złe...

    Do francuza trzeba podejść na fachowiec, a nie jak druciarz.
  • #18
    Arek2397
    Level 3  
    pepe150 wrote:
    Do francuza trzeba podejść na fachowiec, a nie jak druciarz.

    interesujące, bo jak coś zrobić dobrze skoro nie zgadzają się z numerami na kablach? oczywiście zgodność ze schematem nie widać
    i po jakiego grzyba są schematy do 50 modeli xsara 2? próbowałem nawet ściągnąć do mojego auta ale potrzebny jest abonament który sporo kosztuje, co do serwisu to też sporo kosztuje, chociaż to zapewne jeden kabelek jest źle podłączony
  • #19
    pepe150
    Level 36  
    Podaj na PW VIN, a podam schemat do Twojego auta, a nie do auta sąsiada.
  • #20
    Arek2397
    Level 3  
    Dzisiaj zajrzałem do boczku od kierowcy wyciągając złącze od zamka i od złącza przy drzwiach i przyglądam się zauważając po co są dwie wsuwki dodatkowe pozycja 14 i 11 skoro drzwi nie posiadają tych wsuwek?

    Dodano po 39 [minuty]:

    a może to wina BSI coś się przepaliło?
  • #21
    Arek2397
    Level 3  
    Po problemie, zamontowałem sterownik centralnego zamka.