Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie

lukerix 24 Sie 2018 09:53 7038 30
  • Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie

    Witam,

    Odkąd w moim aucie pojawił się pilot do bramy wjazdowej na posesje nie chciałem aby leżał on gdzieś na wierzchu albo żebym musiał go szukać w czeluściach jakiegoś schowka. Postanowiłem więc, że zintegruje go z autem, jednakże nie chciałem dodawać żadnych nowych przycisków, tylko użyć jakichś już istniejących i dodać im nowe „ukryte” działanie.
    Ostatecznie wybór padł na podświetlenie do czytania.

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Moja brama wykorzystuje 2 przyciski (jeden do otwierania, a drugi do zamykania), oświetlenie pasuje idealnie, bo ma włącznik oświetlenia strony kierowcy i pasażera.
    Wymyśliłem, żeby szybkie przełączenie podświetlenia (OFF - ON - OFF albo ON - OFF - ON) powodowało aktywowanie pilota od bramy. W ten sposób zwykłe włączenie lub wyłączenie podświetlenia nie powoduje aktywowania pilota.

    Do realizacji powyższych założeń konieczny jest układ elektroniczny, który monitoruje podświetlenie i aktywuje pilot jak również wyprowadzenie styków z pilota.

    1. Modyfikacja pilota:
    W większości pilotów przyciski zwierają wejście mikrokontrolera do plusa albo minusa zasilania. W moim przypadku było to zwieranie do plusa. więc na zewnątrz pilota wyprowadziłem plus zasilania i wejścia obu kanałów. Poglądowy schemat przedstawiam poniżej:

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Wyprowadzone przewody zakończyłem małą wtyczką, która umożliwia szybkie wypięcie pilota z auta. Zastosowanie króciutkich przewodów i małej wtyczki powoduje, że całość pozostaje kompaktowa i spokojnie nadaje się używania w normalny sposób.

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie






    2. Układ elektroniczny:
    Układ jest dość prosty i nie zawiera zbędnych "bajerów". Zasilanie z instalacji samochodowej podawane jest na regulator napięcia 5V, dwa wejścia z konwerterem napięcia na diodach zenera i 2 podwójne wyjścia na tranzystorach bipolarnych. (podwójne wyjścia są aby umożliwić podłączenie 2 niezależnych pilotów - tak w razie czego ). Poniżej rysunek z koncepcją i schemat układu:

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Do układu podłączyć można zarówno pilot, którego przyciski zwierają do masy jak i do plusa wystarczy użyć odpowiednie tranzystory i ustawić odpowiednio zworki. Powyższy schemat jest dla pilota zwieranego do plusa dla pilota zwierającego do minusa wystarczy zmienić tranzystory na NPN (np. BC547).
    Jako serce mojego układu wybrałem ATtiny13. Mikrokontroler przez większość czasu jest w stanie głębokiego uśpienia i czekaja na przerwanie z wejść (zmiana stanu - PCINT: Pin Change Interrupt). Po wystąpieniu przerwania sprawdza które wejście się zmieniło oraz czy jest to szybkie „mignięcie” które ma aktywować pilot czy tylko włączenie oświetlenia. W mikrokontrolerze można ustawić różne parametry czasowe (w nawiasach wartości jakie ja ostatecznie ustawiłem po testach):
    - minimalny i maksymalny czas „mignięcia” który powoduje aktywacje pilota (min=0,1s; max=1s),
    - czas trwania impulsy w dla pilota (0.1s),
    - czas jaki przewiduje na ustalenie stanu na wejściach - „debounce” (10ms),
    - czas bezczynności po włączeniu zasilania (5s),
    - czy aktywacja pilota ma być powtarzana i ile razy (tak - 3razy),
    - czas przerwu między powtórzeniami (3s).
    Program wykrywa również i nie reaguje na mignięcie obu wejść równocześnie.

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    3. Montaż całości:
    Płytkę zaprojektowałem, aby pasowała do obudowy Z47 ale dla oszczędności miejsca ostatecznie użyłem taśmy izolacyjnej. Można by też użyć koszulki termokurczliwej, aby zaizolować układ. Płytkę umieściłem w wolnej przestrzeni między prawym i lewym oświetleniem przyklejając taśmą dwustronną do elementu, który prawdopodobnie zawierałby sterownik szyberdachu gdyby mój samochód go posiadał:

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Podłączenie do instalacji jest proste i wymaga przylutowania 4 przewodów – zasilania i wejścia dla obu kanałów do odpowiednich miejsc w oprawie oświetlenia (zaznaczone na zdjęciu poniżej w moim przypadku jest to oświetlenie z Hondy Civic IX).

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Pilot przymocowałem również w oprawie oświetlenia przyklejając go taśmą dwustronną.

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie


    Podsumowanie:
    Po zmontowaniu z zewnątrz nie widać żadnej ingerencji w auto i dokładnie o to mi chodziło 8-) .
    Po aktywacji układ emuluje naciśnięcie pilota 3 razy w odstępach 3s. pozwala to na aktywacje wcześniej niż zaczniemy manewrować dojeżdżając do posesji.
    Układ pobiera bardzo niewiele prądu (około 6mA), a na dodatek podłączony jest do zasilania lampek, które w większości aut jest odcinane po jakimś czasie od wyłączenia zapłonu więc nie ma obaw o rozładowanie akumulatora.
    Układ działa zarówno przy żarówkach zwykłych jak i LEDowych.
    Układ jest dość uniwersalny i można go wykorzystać w połączeniu z innym elementem wyposażenia auta lub w całkiem inny sposób.
    Jeżeli chodzi o koszty to niewiele mnie to kosztowało bo większość elementów posiadałem. Ale patrząc na ceny sklepowe koszt części powinien wynieść około 15zł.
    Poniższy film pokazuje działanie mojego układu podczas testów. W dole ekranu widać diodę z pilota gdy zostanie aktywowany. Napisy w filmie opisują co się akurat dzieje.



    W załącznikach dodaje pliki ze schematem i wzorem płytki jak również wsad do mikroprocesora.

    Schemat i..CB.zip Download (398.49 kB)Punkty: 2 dla użytkownika AutoPil...hex Download (1.58 kB)Punkty: 4 dla użytkownika

    Mam nadzieje że komuś się mój pomysł spodoba i również ułatwi sobie życie :D.
    Jeżeli macie jakieś pytania albo uwago to chętnie odpowiem i podyskutuje.


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #2 24 Sie 2018 11:10
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 32  
  • #3 24 Sie 2018 12:49
    Kajox
    Poziom 12  

    Moim zdaniem to jest dobre rozwiazanie bo tutaj przypadku raczej nie bedzie. Typu zahaczenie reka przelacznika czy podczas czyszczenia samochodu. A z otwartej bramy moze wybiec dziecko na ulice lub jakiś zwierzak. Choć ja bym schował gdzieś przełąznik pod nogami np. w górnej częsci miejsca na odłozenie lewej nogi pod wykladziną. Znajomy miał tam anty złodziejkę ukrytą.

  • #4 24 Sie 2018 16:10
    prosiak_wej
    Poziom 26  

    Kajox napisał:
    Moim zdaniem to jest dobre rozwiazanie bo tutaj przypadku raczej nie bedzie. Typu zahaczenie reka przelacznika czy podczas czyszczenia samochodu. A z otwartej bramy moze wybiec dziecko na ulice lub jakiś zwierzak. Choć ja bym schował gdzieś przełąznik pod nogami np. w górnej częsci miejsca na odłozenie lewej nogi pod wykladziną. Znajomy miał tam anty złodziejkę ukrytą.


    Złodziejkę można ukryć, ale przełącznik, który powinien być dostępny dla kierującego w sposób łatwy i niezakłócający prowadzenia pojazdu już niekoniecznie.

  • #5 24 Sie 2018 17:07
    lukerix
    Poziom 11  

    Witam,

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    A nie prościej byłoby podłączyć pod światła drogowe? Zwykłe mignięcie "długimi" otwierałoby bramę.

    Tak jak pisałem, układ można podłączyć pod światła drogowe, klakson lub cokolwiek innego. Chodzi o to, że dojazd do mojej posesji prowadzi główną drogą i dojeżdżając nie chciałbym migać samochodom jadącym z naprzeciwka albo trąbić po nocach. Wybrałem oświetlenie wnętrza bo było to dla mnie wygodne, a zarazem nie uciążliwe dla innych kierujących/mieszkańców.

    Kajox napisał:
    [...] Choć ja bym schował gdzieś przełąznik pod nogami np. w górnej częsci miejsca na odłozenie lewej nogi pod wykladziną. Znajomy miał tam anty złodziejkę ukrytą.

    Owszem to też jest jakieś rozwiązanie, ale wiązałoby się z koniecznością nurkowania gdzieś w poszukiwania przycisku aby otworzyć bramę. I równie dobrze można by sięgnąć do schowka po pilot. Ale ja chciałem mieć przełącznik pod ręką (w tym wypadku "nad ręką" :D ) oraz żeby nie rzucał się w oczy.

    prosiak_wej napisał:
    Złodziejkę można ukryć, ale przełącznik, który powinien być dostępny dla kierującego w sposób łatwy i niezakłócający prowadzenia pojazdu już niekoniecznie.

    Dokładnie tak, dojeżdżając do domu nigdy nie wiesz czy z pobliskiej bramy ktoś nie wyjedzie albo nie wybiegnie, więc wzrok powinien być skupiony na drodze a nie w poszukiwaniu przycisku pod kierownicą.

    Widziałem jeszcze post z linkiem do gotowca na allegro ale chyba moderator skasował
    Cytat:
    [..]link do gotowca[...]

    Przyznam się, że nie szukałem gotowców ale nawet gdybym to znalazł to raczej cena by mnie powstrzymała od zakupu (150zł). Dla porównania koszt części do mojego układu to około 15zł czyli 10x taniej. Co prawda trzeba mieć pilot ale to chyba już i tak każdy ma :) .

  • #6 24 Sie 2018 17:41
    Kris 3010
    Poziom 11  

    Tak moderator skasował kosz takiego pilota pod świata 150 zl

  • #7 24 Sie 2018 18:04
    Kajox
    Poziom 12  

    lukerix napisał:
    Owszem to też jest jakieś rozwiązanie, ale wiązałoby się z koniecznością nurkowania gdzieś w poszukiwania przycisku aby otworzyć bramę. I równie dobrze można by sięgnąć do schowka po pilot. Ale ja chciałem mieć przełącznik pod ręką (w tym wypadku "nad ręką" ) oraz żeby nie rzucał się w oczy.

    Mialem na myśli naciskanie duzego przycisku stopą żadnego nurkowania. Ta zlodziejka też tak dzialała.

  • #8 24 Sie 2018 20:37
    _Arecki_
    Poziom 15  

    Fajny pomysł.
    Również miałem plan zamontować pilota w aucie, ale korzystając z przycisku zbliżeniowego, np takiego:
    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie
    kosztuje to grosze (przykładowy link).
    Można to ładnie schować w obudowę lampki i lekko zbliżając rękę aktywujemy niewidoczny przycisk. Zasilanie z lampki nie rozładuje akumulatora, chociaż pobór prądu przez ten przycisk zbliżeniowy to jakieś uA jeśli dobrze pamiętam.

    Problemem jednak było to, że przewody dołączone do przycisku negatywnie wpływały na obwód anteny i zmniejszały zasięg (i tak dość słaby) pilota.

    Super, że tobie się udało.

  • #9 24 Sie 2018 22:42
    krzbor
    Poziom 16  

    Uważam, że takie rozwiązania (dodatkowa funkcjonalność na istniejących przyciskach) jest bardzo wygodna. Jeden z moich pierwszych układów polegał ma otwieraniu rygla furtki. Jak samemu otworzyć furtkę z elektrozaczepem? Wystarczy mały uP, który rozpoznaje dwa szybkie wyzwolenia rygla - to sygnał startu. Następnie uruchamia buzzer na ok 1s (informuje on o zadziałaniu funkcji) odmierza 7s (tyle potrzebuję na dojście do furtki) i uruchamia rygiel na 5 sekund.

  • #10 26 Sie 2018 13:08
    Erbit
    Poziom 31  

    Kajox napisał:
    Moim zdaniem to jest dobre rozwiazanie bo tutaj przypadku raczej nie bedzie. Typu zahaczenie reka przelacznika czy podczas czyszczenia samochodu. A z otwartej bramy moze wybiec dziecko na ulice lub jakiś zwierzak....


    Kolega chyba nie ma bramy.

    Mam pod "długimi" - działa to bardzo dobrze. O "przypadku" nie ma mowy. Nawet jeśli to w kwestii "dziecka czy zwierzaka" wystarczy dać opóźnienie w otwieraniu (ja mam 5 sek.) i jest to wystarczający czas by jeszcze raz "mignąć" i zatrzymać proces "przypadkowego otworzenia". Oczywiście w tych 5 sekundach brama "piszczy" i "miga" więc wiem czy nastąpiło "przypadkowe otworzenie".

    Ja pod wątpliwość stawiam trwałość takiego włącznika oświetlenia. Czasem mijam bramę 6-8 razy dziennie. Chyba szybko zużyłbym taki włącznik oświetlenia przesuwany szybko on-off-on.

    Sam pomysł ciekawy ale osobiście wolę "światła długie" - jest to bardziej ergonomiczne niż takie sięganie ręką w górę i "trafianie" palcem w mały łącznik. Poza tym jestem ciekaw po jakim czasie autor zacznie szorować tapicerkę przy takim małym włączniku.

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    krzbor napisał:
    ... uP, który rozpoznaje dwa szybkie wyzwolenia rygla - to sygnał startu. Następnie uruchamia buzzer na ok 1s (informuje on o zadziałaniu funkcji) odmierza 7s (tyle potrzebuję na dojście do furtki) i uruchamia rygiel na 5 sekund.


    Pierwotnie logikę u siebie chciałem rozwiązać właśnie na czasie. Jednak rozwiązałem to inaczej ale tylko dlatego, że miałem "wcześniej" czujnik ruchu, który swoim zasięgiem obejmował pole furtki od strony domu.
    Logika jest podobna jak u Ciebie (krótkie wciśnięcie załącza elektrozaczep) zaś długie wciśnięcie uruchamia funkcję, która po wykryciu ruchu (przez wspomniany wcześniej czujnik) załącza elektrozaczep. Dzięki temu nie mam ograniczenia czasowego i nie muszę się spieszyć z "wkładaniem kluczy do zamka" by zdążyć w ciągu 7 sek. dojść do furtki. Niestety raz mnie kot "wyrolował" uciekając z terenu załączył czujkę ;) .

  • #11 26 Sie 2018 20:46
    d750
    Poziom 11  

    Ja mam mały switch schowany pod mieszkiem zmiany biegów nic nie widac i jest zawsze pod ręką.
    Polecam takie rozwiązanie. Zawsze znajomi jak nie wiedzą to są zdziwienie jak to sie otwarło :D

  • #12 26 Sie 2018 20:59
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Fajny projekt, tylko pytanie czy nie jest to przerost formy nad treścią - tzn czy mikrokontroler rzeczywiście jest potrzebny, aby sterować pilotem.

    Warto rozważyć zastąpienie malutkiej anteny w pilocie dłuższą, aby zwiększyć zasięg.

    Cytat:

    Sam pomysł ciekawy ale osobiście wolę "światła długie" - jest to bardziej ergonomiczne niż takie sięganie ręką w górę i "trafianie" palcem w mały łącznik. Poza tym jestem ciekaw po jakim czasie autor zacznie szorować tapicerkę przy takim małym włączniku.


    U siebie też wykorzystałem oświetlenie do czytania do otwierania bramy - po dwóch latach ani razu nie trafiłem w tapicerkę :)

  • #13 27 Sie 2018 07:48
    michal54_87
    Poziom 17  

    Witam ja u siebie zastosowałem tylko przekaźnik , jako przycisk uczyłem zapalanie lampki od kierowcy. Przerobiłem ją żeby mi się nie świeciła z tego przycisku tylko od pasażera , i od pasażera zapalam obie naraz.

  • #14 27 Sie 2018 09:38
    lukerix
    Poziom 11  

    Erbit napisał:
    Ja pod wątpliwość stawiam trwałość takiego włącznika oświetlenia. Czasem mijam bramę 6-8 razy dziennie. Chyba szybko zużyłbym taki włącznik oświetlenia przesuwany szybko on-off-on.

    W konstrukcji podświetlenia w moim aucie nie są używane przełączniki przesuwane tylko wciskane. nie znam dokładnie nazwy ale działa podobnie jak "długopis" wciskasz jest "on", wciskasz jeszcze raz i jest "off".
    Jeżeli chodzi o trwałość to wydaje mi się że nie będzie ona problemem, ale to okaże się po dłuższym używaniu.

    Erbit napisał:
    Sam pomysł ciekawy ale osobiście wolę "światła długie" - jest to bardziej ergonomiczne niż takie sięganie ręką w górę i "trafianie" palcem w mały łącznik. Poza tym jestem ciekaw po jakim czasie autor zacznie szorować tapicerkę przy takim małym włączniku.

    Włączanie/wyłączanie podświetlenia w moim aucie odbywa się poprzez wciśnięcie całego klosza który jest rozmiarów około 5x6cm więc chyba nie będzie problemu trafić nawet na wyboistej drodze.

    mrrudzin napisał:
    Warto rozważyć zastąpienie malutkiej anteny w pilocie dłuższą, aby zwiększyć zasięg.

    Myślałem o tym ale ostatecznie stwierdziłem że zasięg mnie zadowala i nie będę nic grzebał przy antenie. Jak dojeżdżam to brama jest już prawie otwarta.
    Poza tym czy nie lepszym pomysłem byłoby zwiększenie lub wystawienie anteny odbiornika? wtedy zwiększyłby się zasięg wszystkim użytkownikom.

  • #15 27 Sie 2018 09:56
    cefaloid
    Poziom 30  

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    A nie prościej byłoby podłączyć pod światła drogowe? Zwykłe mignięcie "długimi" otwierałoby bramę.

    Albo pod klakson :D

    Obie opcje bezcenne gdy chcesz w miarę dyskretnie wjechać autem w nocy...

    Albo będziesz mrugał kierowcy z naprzeciwka ( i pomyśli że coś nie tak ) albo we własne okno. Pomysł z lampką do czytania podoba mi się o wiele bardziej.

    Aczkolwiek ja mam jeden mały schowej na desce i dostęp jest tam tak wygodny, że po prostu leży tam pilot. Dokładanie przycisków kodowanych "alfabetem Morse'a" nic by mi nie ułatwiło. Wręcz na odwrót.

    A jak wygląda kwestia zasilania pilota? Tylko bateryjka? Czy jak się wyczerpie to wypruwanie lampek z podsufitki (aby wyjąć pilot) będzie uciążliwe?

  • #16 27 Sie 2018 11:05
    prosiak_wej
    Poziom 26  

    cefaloid napisał:
    Czy jak się wyczerpie to wypruwanie lampek z podsufitki (aby wyjąć pilot) będzie uciążliwe?


    Pierwsze primo - po jakim czasie się wyczerpuje bateryjka od pilota?
    Drugie primo - Czy "wypruwanie" lampki co pół roku, co rok, co dwa lata można nazwać uciążliwym? Częściej trzeba się dobierać do reflektorów, aby wyjąć spaloną żarówkę od świateł mijania. A w niektórych samochodach jest to na prawdę kupa roboty.
    Trzecie primo - Mając więcej miejsca w lampce, można użyć jednej albo dwóch baterii CR2 (zależnie od napięcia wymaganego przez pilot) i mieć spokój na wiele lat :)

  • #17 27 Sie 2018 11:14
    Bullseye
    Poziom 27  

    Ja załatwiłem to prościej, mam moduł HC-06 ze zmniejszonym zasięgiem, jak dojeżdżam do bramy to automatycznie się paruje i otwiera (wysyłając odpowiedni klucz oczywiście), jak tylko straci zasięg zamyka bramę.
    Działa to idealnie, i traci zasięg akurat gdy podstawie auto pod domem, więc nie mam obawy o nic.
    Zasilanie to tylko wtedy kiedy silnik działa, bo i po co miałbym zasilać to ciągle :)

  • #18 27 Sie 2018 11:21
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 32  

    Bullseye napisał:
    Ja załatwiłem to prościej, mam moduł HC-06 ze zmniejszonym zasięgiem, jak dojeżdżam do bramy to automatycznie się paruje i otwiera (wysyłając odpowiedni klucz oczywiście), jak tylko straci zasięg zamyka bramę.

    Mógłbyś zaprezentować swoje rozwiązanie?

  • #20 27 Sie 2018 11:41
    Szyszkownik Kilkujadek
    Poziom 32  

    @Bullseye trzymam kciuki, aby udało się opublikować jak najszybciej.

    Bullseye napisał:
    Choć pewnie każdy wyśmieje, że do tak prostej instalacji użyłem Arduino Pro Mini
    Ważne, że działa i małym kosztem. Olej opinie nielicznych malkontentów :-)

  • #21 27 Sie 2018 11:46
    mrrudzin
    Poziom 39  

    lukerix napisał:
    Erbit napisał:
    Ja pod wątpliwość stawiam trwałość takiego włącznika oświetlenia. Czasem mijam bramę 6-8 razy dziennie. Chyba szybko zużyłbym taki włącznik oświetlenia przesuwany szybko on-off-on.

    W konstrukcji podświetlenia w moim aucie nie są używane przełączniki przesuwane tylko wciskane. nie znam dokładnie nazwy ale działa podobnie jak "długopis" wciskasz jest "on", wciskasz jeszcze raz i jest "off".
    Jeżeli chodzi o trwałość to wydaje mi się że nie będzie ona problemem, ale to okaże się po dłuższym używaniu.
    [/quote]
    U mnie również jest wciskany bistabilny przycisk. Myśle że czas życia będzie podobny jak przełącznika do świateł długich czy dowolnego innego.


    lukerix napisał:

    Poza tym czy nie lepszym pomysłem byłoby zwiększenie lub wystawienie anteny odbiornika? wtedy zwiększyłby się zasięg wszystkim użytkownikom.


    Napewno tak. Ale w moim przypadku jestem tylko "klientem" (brama wjazdowa do wspólnego garażu).

    Cytat:

    A jak wygląda kwestia zasilania pilota? Tylko bateryjka? Czy jak się wyczerpie to wypruwanie lampek z podsufitki (aby wyjąć pilot) będzie uciążliwe?

    Po co bateryjka? Lampka w podsufitce jest zasilana 12V i tylko wtedy gdy silnik jest uruchomiony lub auto otwarte.
    Jeśli pilot jest zasilany z 12V - jest od ręki, jeśli nie - mała przetwornica step down załatwia temat.

  • #22 27 Sie 2018 12:08
    lukerix
    Poziom 11  

    cefaloid napisał:

    A jak wygląda kwestia zasilania pilota? Tylko bateryjka? Czy jak się wyczerpie to wypruwanie lampek z podsufitki (aby wyjąć pilot) będzie uciążliwe?

    Zasilanie pilota zostało bez zmian czyli jest to bateryjka CR2032. Z doświadczenia z innymi pilotami tego tylu i moim ich używaniem bateria powinna wystarczyć na około 2lata a na pewno na minimum 1 rok.
    Wyciągnięcie pilota to kwestia 5 minut. wyciągam szybki (tak jak do wymiany żarówki), pod nimi są 2 śruby które wykręcam i cały moduł oświetlenia można wyjąć.

    Bullseye napisał:
    Noszę się z tym parę dobrych dni już, ale obiecuję że przedstawię :)
    Choć pewnie każdy wyśmieje, że do tak prostej instalacji użyłem Arduino Pro Mini (ale cena 7zl za płytkę sama przez się mówi....) :(

    Również chętnie przyjrzę się twojemu rozwiązaniu. I nie przejmuj się komentarzami że można to było zrobić inaczej. Ważne że ci się udało i że działa tak jak chcesz.

  • #23 27 Sie 2018 12:53
    TvWidget
    Poziom 32  

    Bullseye napisał:
    Ja załatwiłem to prościej, mam moduł HC-06 ze zmniejszonym zasięgiem, jak dojeżdżam do bramy to automatycznie się paruje i otwiera (wysyłając odpowiedni klucz oczywiście), jak tylko straci zasięg zamyka bramę.
    Działa to idealnie, i traci zasięg akurat gdy podstawie auto pod domem, więc nie mam obawy o nic.

    Istnieją podobne rozwiązania w oparciu o Bluetooth Low Energy. Tag ma akcelerometr. Brama może być więc otwierana automatycznie tylko przez poruszający się samochód. Całość jest zasilana bateryjnie nie trzeba więc ingerować w instalację samochodu. Takim "kluczem" do otwierania może być również smartfon z włączonym rozgłaszaniem BLE w tle.

  • #24 27 Sie 2018 13:48
    Bullseye
    Poziom 27  

    Ale u mnie BLE było zbędne, wpięcie się w +12V w większości aut to pikuś, jest masa wolnych wtyczek nie zarobionych dla systemów których akurat nie mamy :)

    Choć przyznam że akcelerometr brzmi ciekawie, i są to tanie moduliki, ot takie dodatkowe zabezpieczenie.

  • #25 28 Sie 2018 12:23
    scooba
    Poziom 15  

    tylko po co cudowac? skoro PROXIMA ma takie piloty HB w sprzedazy w dobrej cenie :)

  • #27 28 Sie 2018 13:38
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Cytat:

    tylko po co cudowac? skoro PROXIMA ma takie piloty HB w sprzedazy w dobrej cenie :)


    Czasami trzeba sterować bramą np. przy wjeździe do hali garażowej w biurowcu.
    Bramą administruje firma X, która może ewentualnie sprzedać Ci dodatkowego pilota za konkretną kwotę. Nie chcą się bawić w piloty firm trzecich, dokodowywanie itp.
    Sam nic nie zrobisz - bo nie masz dostępu do centralki.

    Lub np. masz zwykłego pilota który leży w szufladzie i się kurzy :).

  • #28 01 Wrz 2018 20:39
    dominik24
    Poziom 17  

    Ja polecam coś takiego jak BLINK, produk firmy z Bydgoszczy,
    Instalujesz go np pod światła długie i blindą możesz otwierać bramy,
    Urządzenie 4' kanałowe więc możesz zaprogramować 4 bramy,
    Działa świetnie... cena <100zł

    Integracja pilota bramy wjazdowej/garażowej w aucie

  • #30 03 Wrz 2018 11:37
    dominik24
    Poziom 17  

    No brawo bystry kolego... Dostałeś punkt...

  Szukaj w 5mln produktów