Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

własny - Budowa samochodu własna koncepcja lub replika

zwyklo 24 Aug 2018 13:51 10455 38
  • #1
    zwyklo
    Level 7  
    Witam

    Temat przeważnie burzliwy ale jednak wielu osobom udało się ukończyć projekty, mam tu na myśli np. mclaren'a f1 którego zbudował polak. A więc na razie krótko opisze o co chodzi: Chce zbudować samochód od podstaw, myślę jednak bardziej o replice typu Lamborghini, Porsche lub innym bardziej egzotycznym samochodzie może TVR lub Zonda, mam warsztat nie jest to taki typowo domowy mały ale duża firma w pełni wyposażona z maszynami ( tokarki frezarki CNC itp. ) , oraz firmę tapicerską ( nie jest moja ale w rodzinie ) więc wykonanie wnętrza będzie po kosztach lub nawet za darmo w ramach reklamy firmy.
    A więc pozostaje tylko rozsądny wybór samochodu do budowy oraz laminaty do których nie mam żadnego dostępu, koszty również to nie problem, oczywiście z jakimś rozsądkiem w końcu gdybym mógł to bym kupił takie auto więc proszę bez głupich uwag :P myślę tu o kwocie powiedzmy +- 20 tys. lub więcej zależy co z tymi laminatami. proszę o jakąś pomoc na razie doradztwo potem jeśli ktoś będzie zainteresowany może się dołożyć zaoferować pomoc itp, wtedy możemy się spotkać i coś razem pokombinować, póki co najbardziej myślałem o lamborghini aventador, myślę o nim ponieważ znalazłem w necie dużo projektów oraz dośc dobrze pokazaną konstrukcję, więc jest dużo dostępnych źródeł które pomogą w budowie.
  • #2
    modero
    Level 22  
    20 tyś czego ?
    Bo chyba nie złoty ?
    A to ma jeździć czy tylko skorupa ?
  • #3
    zwyklo
    Level 7  
    Myślę że 20 tys zł to dość wystarczająco jak policzyć ile kosztują same materiały, typu profile,nie wiem ile może kosztować laminat ostatecznie budę można zrobić z blachy

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i silnik bo to dość ważne, nie będzie to v12 ani v6, myślę o jakimś 3.0l silniku i około 230 km, może coś od bmw, ale na razie to nie jest najważniejsze
  • #4
    Włodzimierz Wojtiuk
    Level 32  
    20 tys zł to lakierowanie ;-)
    Gdzie reszta?
  • #5
    zwyklo
    Level 7  
    no dobra jeśli aż tak cenicie coś takiego to powiedzmy że kasa jest nie ważna, z rozsądnym umieram. ale nie mogę się tez zgodzić że 20 tys za sam lakier dam, spokojnie
  • #6
    Włodzimierz Wojtiuk
    Level 32  
    Nie no, przesadziłem, przepraszam, tak normalnie na wschodzie, auto osobowe lakier + robota około 3,5 tys.
  • #7
    zwyklo
    Level 7  
    no też tak mniej więcej liczyłem, biorę tez pod uwagę to że każda firma która będzie z nami współpracowała może dać się namówić na tańsza usługę za reklamę na aucie np naklejki itp, wiecie oco chodzi
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Co do konstrukcji nie wiem kopyta wzory skąd?? ale silnik bierz prosty v8 bmw bez vanos. Wrzutka całości ze skrzynią np. z 740i. Lakierowanie z 10 musisz liczyc. Żadnych wynalazków bo potem płacz że nie widzi innych komponentów auta i nie chodzi.
  • #10
    zwyklo
    Level 7  
    no tak silnik będzie prosty i reszta części będzie brana pod niego, czyli tak jak pisałeś więc z tymi nie będzie problemu że czegoś komputer nie widzi, co do ramy itp to skorzystam z wcześniej wspomnianej firmy tapicerskiej w której czasem sie zdarzają lambo więc może da się to jakkoś wykorzystac i ściągnąć jakieś wymiary, szczególnie kokpitu
  • #11
    siewcu
    Level 34  
    Za te pieniądze? Zapomnij. Niestety ale po tym co piszesz widać, że nie masz wiedzy w tym temacie więc najpierw zorientuj się ile ktoś weźmie za zaprojektowanie modelu z odpowiednimi symulacjami komputerowymi a potem dopiero policz koszt zakupu materiału na samą ramę. Strzelam, że w tym momencie budżet się skończy.

    Kolejna rzecz - zrobienie nadwozia. 20 tysięcy to za mało. Nie masz żadnych form, więc to musisz zbudować od zera. I nawet gdybyś znalazł wymiary to i tak samo doprowadzenie modelu zrobionego z czegokolwiek do formy umożliwiającej zdjęcie form pod laminaty zajmie ogromne ilości czasu i nie będzie to łatwe, bo trzeba w tym uwzględnić wzmocnienia i mocowanie do nadwozia.

    Idziemy dalej - elektryka. Kosztowna sprawa, wymagać będzie kupna całej instalacji elektrycznej z samochodu dawcy i dopasowania tego do konstrukcji, czytaj wszystko do przerobienia. Opcja druga - możesz kupić silnik ze skrzynią, dokupić do tego jakiś sterownik standalone, moduł PMU do elektryki i zbudować całą instalację elektryczną od zera. Obie opcje wymagają bardzo dobrej znajomości tematyki budowy instalacji elektrycznych w samochodach i umiejętności czytania schematów.

    Wybór silnika - to już najmniejszy problem. Najwięcej sensu będzie miało coś pokroju 2.7 biturbo/4.2 V8 z Audi połączone ze skrzynią z auta z napędem na przód, bo odpada rzeźba z dyframi, wałami etc - zostaje samo dorobienie półosi na wymiar.

    A tak podsumowując - to, co chcesz zrobić wymaga kwoty raczej bliżej 200 niż 20 tysięcy. Chcesz tanio coś zrobić? Poszukaj jak zrobić replikę Lotusa 7 albo AC Cobry. Dokumentacja w internecie jest, dużo części da się kupić tanio ale i tak wątpię, że uda się zmieścić w 20 tysiącach. Swój pomysł zostaw w sferze marzeń jeśli dysponujesz tak małym budżetem...

    andrzej20001 wrote:
    ale silnik bierz prosty v8 bmw bez vanos. Wrzutka całości ze skrzynią np. z 740i. Lakierowanie z 10 musisz liczyc. Żadnych wynalazków bo potem płacz że nie widzi innych komponentów auta i nie chodzi.

    Twierdzisz, że to ECU nie wymaga do pracy bez błędów komunikacji z jakimkolwiek innym modułem?
  • #12
    zwyklo
    Level 7  
    dlatego pytam jakie auto wybrać a ty pierwsze co piszesz to coś typu "nie ma szans". to śmieszne bo nic nie jest na 100 % narazie to kwestia planowania, a o pieniądze tak jak pisałem narazie się nie będe martwił bo nic ni ejest ustalone a jak będzie to wtedy będziemy myśleć, mam budżet na budowę auta inaczej bym sie ni a zabierał za taki temat tak ? a póki co potrzebuję dobrej rady jakie auto wybrac i tyle, nie ma co odrazu mówić że nic z tego nie będzie bo jak widać juz ktoś zrobił McLarena i dał rady, i z tego co wiem nie wydał 200 tys

    Dodano po 8 [minuty]:

    może lepiej nastawić się na auto typu mustang ? np ten z 2012, mało może imponujący projekt ale zawsze coś

    Dodano po 4 [minuty]:

    nie wiem czy można tu rzucać linkami ale zobaczcie na tą replikę : https://www.gumtree.com/p/ferrari/ferrari-f430-spider-scuderia-replica-19m-dna/1307717613
  • #13
    siewcu
    Level 34  
    A skąd wiesz ile wydał? Pytałeś?

    Podszedłeś do tematu z brakiem świadomości jak trudne jest to, co chcesz osiągnąć. Nie jest to zabawa na zasadzie "mam park maszyn to sobie zrobię" - owszem, dostęp do sprzętu ułatwi zadanie ALE nie rozwiąże zdecydowanej większości zagadnień. Wszystkie elementy mechaniczne muszą przejść odpowiednie symulacje wytrzymałościowe i biorąc pod uwagę to, że to tylko teoria. Musisz wymyślić co z zawieszeniem - i licząc się z tym, że wiele rzeczy trzeba będzie dobierać z różnych samochodów - albo i motocykli, zależy jaka konstrukcja zostanie wybrana(a trochę ich jest). Wymyślenie zawieszenia od zera. Układ kierowniczy jakoś trzeba będzie do tego dopasować, układ hamulcowy zbudować od zera(i raczej o ABS możesz zapomnieć), to samo zostaje z układem chłodzenia i układem paliwowym plus oczywiście sterowanie sprzęgła z dorobionymi przewodami do wybieraka. Do tego uruchomienie silnika(gdzie sama elektryka tania nie będzie do tego), zbudowanie wiązki wnętrza, poprowadzenie całej elektryki zewnętrznej wraz z odpowiednim zabezpieczeniem wszystkiego przed uszkodzeniami mechanicznymi i odpowiednio zbudowaną skrzynką bezpiecznikową. Nadwozie to kolejny duży problem, bo sama zrobiona rama przestrzenna nie wystarczy do zamocowania - komplet mocowań do paneli PLUS przede wszystkim kopyta, których nie masz. Zrobić to możesz jedynie na oko, ale nie dość, że to kolejne duże koszty to ryzykujesz tym, że może wyjść nie dość, że krzywo to jeszcze brzydko. Zostaje potem odpowiednie przygotowanie materiału do zdjęcia form, dalej to już z górki i zostaje kosztowne przygotowanie paneli, mniej lub bardziej w zależności od materiału - ale tu raczej w grę wchodzą kompozyty.

    Summa summarum gdybyś wiedział jak się za to zabrać to byś szukał inspiracji, a nie informacji jak to zrobić ;) A jak chcesz w miarę tanio, to kup np. Toyotę MR2 i kup jakiś zestaw do przeróbki wizualnej na np. Ferrari. Licząc się z tym, że będzie to wyglądać żenująco postawione obok pierwowzoru ze względu na różnice w rozmiarach.
  • #14
    zwyklo
    Level 7  
    widzisz rzecz w tym że nie pytałem o żadną z tych rzeczy które wypisałeś, nie pytałem o układy paliwowe o ABS itp. mogę przepiez kupic bmw e36 i tylko zmienić budę oraz wnętrze i już, nie mówiłem nigdzie że chce koniecznie budowac auto od podstaw, może byc to właśnie budowa repliki na bazie innego auta, a tak jak wspomniałeś o mr2 nawet nie myślę bo nie chodzi mi o założenie gotowego body kita który nawet nie przypomina oryginału
  • #15
    helmud7543
    Level 43  
    Zrób replikę KITT-a z serialu nieustraszony na bazie Pontiaca. Taniej niż od zera bo podstawę masz, sprzęt się przyda a efekt lepszy niż replika istniejących aut.
  • #16
    tos18
    Level 41  
    To może Delorean DMC12 - malować nie trzeba i dość kanciasty jest
    zwyklo wrote:
    nie mówiłem nigdzie że chce koniecznie budowac auto od podstaw,
    zwyklo wrote:
    A więc na razie krótko opisze o co chodzi: Chce zbudować samochód od podstaw,
  • #17
    zwyklo
    Level 7  
    odpada Panowie to i to, chce coś fajnego i w miarę nowoczesnego
  • #18
    siewcu
    Level 34  
    To sobie sam wymyśl coś, czego nie ma. Skoro sam nie wiesz czego chcesz to my Ci nie wybierzemy, tym bardziej jeśli nie wiesz czy chcesz ulepić body kit do czegoś co jeździ czy budować coś od zera. Póki co obie opcje są problemem. Zastanów się czego w końcu chcesz, podejmij decyzję, przelicz realny budżet i dopiero wtedy będziesz mógł pytać, choć szczerze mówiąc jak dobrze poszukasz w internecie to znajdziesz wszystko, co będzie potrzebne do zbudowania - gotowe rozwiązania techniczne czy metody na uformowanie nadwozia i zrobienie kopyta.
  • #19
    zwyklo
    Level 7  
    Mam już pomysł : http://vaydorexotics.com : Infiniti G35, na jego bazie zbuduje vaydor'a. co otym myślicie ? wiem że wyjdzie dość drogo ale myśle ze dużo taniej niż gdybym kupił gotowego vaydor'a za 77 tys .$ . Sam doby kit to "zaledwie" 11tys. $

    Dodano po 3 [minuty]:

    tutaj cennik : http://vaydorexotics.com/prices/ ogołnie stronę mają wyjątkowo przejrzystą, może większośc z was już o nim słyszała
  • #20
    gieniek
    Level 12  
    Ja marzę o replice (niestety na ori mnie nie stać) Cobry.
  • #21
    kortyleski
    Level 43  
    tylko potem trzeba będzie to jeszcze zarejestrować.
  • #22
    zwyklo
    Level 7  
    Będą z tym problemy ?
    Rejestracja jako Infiniti G35
  • #23
    siewcu
    Level 34  
    Budując od zera nie zarejestrujesz tego u nas w kraju.
  • #24
    kortyleski
    Level 43  
    zwyklo wrote:
    Rejestracja jako Infiniti G35

    możesz nawet jako trabanta. Nawet przegląd pewnie przejdzie. Pierwsza poważniejsza kolizja, do tego kumaty policjant. i zaczną się solidne kłopoty
  • #25
    necavi
    Level 18  
    Dlatego takie samochody są rejestrowane w Czechach. Tam opłaca się jeździć nawet na przeglądy gwarancyjne, ale to inny temat.
  • #26
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    zwyklo wrote:
    Chce zbudować samochód od podstaw, myślę jednak bardziej o replice typu Lamborghini, Porsche lub innym bardziej egzotycznym samochodzie może TVR lub Zonda, mam warsztat nie jest to taki typowo domowy mały ale duża firma w pełni wyposażona z maszynami ( tokarki frezarki CNC itp. ) , oraz firmę tapicerską ( nie jest moja ale w rodzinie ) więc wykonanie wnętrza będzie po kosztach lub nawet za darmo w ramach reklamy firmy.
    A więc pozostaje tylko rozsądny wybór samochodu do budowy oraz laminaty do których nie mam żadnego dostępu, koszty również to nie problem, oczywiście z jakimś rozsądkiem w końcu gdybym mógł to bym kupił takie auto więc proszę bez głupich uwag myślę tu o kwocie powiedzmy +- 20 tys


    KOlego nie rozśmieszaj mnie po 22h, bo pobudzę sąsiadów głupkowatym śmiechem.

    PO pierwsze 20tys to na waciki, a nie na auto.
    Po drugi jakim jeździsz teraz.
    Po 3 jaką produkcją ten Twój warsztat się zajmuje .

    Porsze kupisz za grosze w porównaniu do ferrari czy lambo.


    Nie ma co pisać, sam projekt zawieszenia to kosmos w takim aucie, a gdzie silnik, i areodynamiczna karoseria?

    Z wykałączką na słońce, w ogóle jesteś projektantem? Ja jestem.
  • #27
    Anonymous
    Anonymous  
  • #28
    siewcu
    Level 34  
    .sos wrote:
    PS. Sugestia przedniego napędu zakrawa o kpinę.

    A kto tu sugeruje przedni napęd? Nie zauważyłem nic takiego.