Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator od skody w traktorze WŁADIMIREC T-25 - nie działa

piotr131612 27 Aug 2018 10:11 720 11
  • #1
    piotr131612
    Level 6  
    Witam,
    A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska.
    No i teraz do rzeczy na alternatorze mam takie oznaczenia B+, B-, D+ w internecie znalazłem schematy jak to podłączyć czyli te co są oznaczone B to po prostu + i - do akumulatora czyli gruby czarny i czerwony kabel no a D to kontrolka ładowania czyli B+ /żaróweczka (ja dałem małą 12 V 2 W)/ D+ narazie żaróweczkę dałem na krótko bo nie wiem który z tych trzech kabelków to kontrolka.
    Problem w tym że po włączeniu zasilania ta żaróweczka chyba powinna się zaświecić jeśli silnik jest wyłączony - chyba co nie?
    Druga sprawa jak uruchomię silnik i odłączę zasilanie to chyba alternator powinien wytwarzać prąd co nie? Coś około 13 V ? Powinienem być w stanie uruchomić światła co nie? Mierzyłem napięcie miernikiem no i ten alternator daje jakieś śmieszne 0.6-0.7V.
    Czy to może oznaczać że jest niesprawny? A może traktor daje za wolne obroty i alternator przez to nie działa jak trzeba?
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Szczerze powiem że kup najlepiej od audi 100 c4 .Taki z chwytem powietrza .Przeżyje silnik w traktorze.Te magnetony to szrot.
  • #3
    rumot102
    Level 11  
    Kontrolka musi świecić inaczej nie będzie wzbudzenia. Napewno podłączyłeś kontrolke do masy i do alternatora. Apodłącz + z aku i wyjście z alternatora na kontrolke
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    D+ na kontrolkę i ma świecić . Plus z rozrusznika gruby na śrubę. Oczka i konektory na litość....
  • #5
    piotr131612
    Level 6  
    no dobra uszkodzony ten bialy kabelek ta biała wtyczka przy D jak się nią rusza to czasem zaczyna świecić zaraz to poprawie. No teraz tylko jak podłączyć tą kontrolkę w traktorze w kabinie? Trzeba coś tam przerabiać czy tylko któryś z tych 3 kabelkow na d? Który? A konektory to poprawie ja chciałem najpierw sprawdzić czy on działa.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Włacz zapłon w traktorze, dotykaj do próbówka 21W do cieńkich przewodów , zaświeci lampka to już masz jak nie trzeba szukać w liczniku,brak zasilania po zapłonie ew.żarówka ew. nie ma ciągłości przewodu z lampki na alternator.
  • #7
    piotr131612
    Level 6  
    No a co jeśli świeci się odłączona? To znaczy żaden z tych 3 cienkich kabelków nie jest
    podłączony a ona świeci.
    A tak przy okazji ładowanie jest amperomierz wychylił się na +
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Odłączona nie powinna świecić ,alternator zamyka obwód podając "masę" na lampkę
  • #9
    piotr131612
    Level 6  
    No dobra w tym traktorze jest ten przekaźnik blokady rozrusznika(czy jakoś tak to sie nazywa taka brązowa kwadratowa puszka- w Google znalazłem) kontrolka nie jest bezpośrednio połączona przerobiłem to odłączyłem 3 przewody:
    jeden do alternatora szedł
    drugi od prawej słabiej świeciła
    środkowy przestała świecić (zaizolowałem taśmą izolacyjną).
    Ten górny kabel połączyłem z drugim od prawej.
    Kontrolka po odpaleniu gaśnie ładowanie jest. Bardzo przydatny okazał się schemat instalacji t25 tu ktoś bardzo fajnie i czytelnie to rozrysował
    https://static.agrofoto.pl/monthly_03_2016/post-10681-0-40256600-1457284575.jpg.
    No dobra mam jeszcze taki problem szajbka na chwile po uruchomieniu nagrzewa się dość mocno. Jeśli dłuższą chwile pochodzi to nie jest gorąca ale jak odpalę traktor i zgaszę po chwili to jest gorąca. I tak się zastanawiam czy to czasem nie przyczyni się do szybkiego zużycia paska? Pasek się nie zjara po trochu? Bo przez chwile po uruchomieniu czuć jakby gumę.
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Ślizga się po prostu
  • #11
    piotr131612
    Level 6  
    No dobra a z paskiem nic złego się nie stanie?
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    W końcu się zwęgli. Naciągnij go lub wymień.