Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi A4 B6 2002 licznik Bosch RB4 - Nie odpala świeci DEF i mruga immo

27 Sie 2018 14:18 1260 23
  • Poziom 16  
    Mam taki problem z licznikiem RB4 z A4 B6 2002. auto nie pali ! Podszedłem carprogiem i zczytałem eprrom , korekta na liczniku poszła ale na dziennym dalej DEF i mróga immo auto nie odpala ! Jak go postawić możesz pomóc . W załączniku to co zapisałem carprogiem.
  • Poziom 16  
    Obecnie na liczniku mam kontrolkę imma(mruga), na liczniku dziennym DEF, a stały pokazuje przebieg. Wyłączyłem immo w ECU i auto pali ale nie mam kodowania licznika tylko jedno 0 i np. klimatronik nie działa i po uruchomieniu przez jakiś czas mrugają kierunki. Teraz kwestia jak poprawnie zakodować licznik. Druga kwestia to czy przy wyłączonym immo w ecu da się dopisać kluczyk, bo teraz w ilości kluczy mam 0(kanał 21 pin poprawny) , bo przy próbie wpisania jakiejkolwiek cyfry wywala error. Posiadam tylko taki zgrany wsad jak podałem.
  • Poziom 26  
    marko888 napisał:
    Posiadam tylko taki zgrany wsad jak podałem


    Czyli wgrałeś byle jaki wsad z internetu nie zachowując orginalnego?
    Po co?

    marko888 napisał:
    na liczniku dziennym DEF,


    Jeśli powyższe jest prawdą to raczej już nic nie zrobisz.

    marko888 napisał:
    wywala error


    Jaki error?

    marko888 napisał:
    auto pali ale nie mam kodowania licznika tylko jedno 0 i np. klimatronik nie działa i po uruchomieniu przez jakiś czas mrógają kierunki


    Dopisz kodowanie zgodnie z wyposażeniem Twojego samochodu, użyj albo VCDS coding helper albo posłuż się opisem na stronie Ross Tech.
  • Poziom 16  
    Próbowałem wgrać zgrany(podany wcześniej) plik ale to nic nie zmienia. Po wyłączeniu immo w ecu silnik odpala i wiem dlaczego przy adaptacji kluczyka mam 0 w zapisanych, bo wyłączyłem immo w ecu i dla tego nie mogę adoptować nowego-tego samego klucza i wtedy w kanale 21 jest 0 , test i error(nie ma połączenia z ecu-immo off). Dopisanie kodowania , spróbuję czy wszystko będzie OK . Potrzebuję tzw. VIRGIN wsadu, a to powinno załatwić problem.

    Monday,27,August,2018,14:36:42:32264
    VCDS Version: Release 11.11.3

    Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl
    Control Module Part Number: 8E0 920 900 K
    Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D36
    Software Coding: 00000
    Work Shop Code: WSC 00222
    Additional Info: WAUZZZ8E03A234278 AUZ6Z0B0286385
    VCID: 2C5D1A69DC10169
    2 Faults Found:

    01179 - Incorrect Key Programming
    35-00 - -
    65535 - Internal Control Module Memory Error
    00-00 - -




    Monday,27,August,2018,14:53:55:32264
    VCDS Version: Release 11.11.3

    Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl
    Control Module Part Number: 8E0 959 433 AR
    Component and/or Version: Komfortgerát T85 1310
    Software Coding: 06976
    Work Shop Code: WSC 63351
    Additional Info: 8E1959801B Tőrsteuer.FS BRM 0002
    Additional Info: 8E1959802B Tőrsteuer.BF BRM 0002
    VCID: 81031BDD8B12AB1
    3 Faults Found:

    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    00956 - Key 2
    35-10 - - - Intermittent
    01802 - Door Warning Lamp; Pass Side (W36)
    57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent




    Monday,27,August,2018,14:55:54:32264
    VCDS Version: Release 11.11.3

    Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVB.lbl
    Control Module Part Number: 038 906 019 JP
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1569
    Software Coding: 00002
    Work Shop Code: WSC 63351
    VCID: 6ED9D0612A8C249
    4 Faults Found:

    17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145)
    P1586 - 35-10 - Short to Plus - Intermittent
    18058 - Powertrain Data Bus
    P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
    18043 - Powertrain Data Bus
    P1635 - 35-00 - Missing Message from A/C Controller
    18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
    P1653 - 35-00 -

    Readiness: 0 0 X X X



    Monday,27,August,2018,15:14:51:32264
    VCDS Version: Release 11.11.3

    Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
    Control Module Part Number: 8E0 907 279 C
    Component and/or Version: int. Lastmodul RDW 0203
    Software Coding: 00001
    Work Shop Code: WSC 63351
    VCID: 32610411FE34409
    6 Faults Found:

    00532 - Supply Voltage B+
    52-00 - Supply Voltage Too High
    00474 - Control Module for Immobilizer
    49-00 - No Communications
    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
    01312 - Powertrain Data Bus
    79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
    01312 - Powertrain Data Bus
    49-10 - No Communications - Intermittent
  • Poziom 38  
    potrzebny drugi licznik i po sprawie.
  • Poziom 16  
    Na ten moment nie ma komunikacji z zegarami, więc drugi licznik konieczny. Teraz kwestia czy ten stary da się reanimować na stole ?
  • Poziom 38  
    nie opłacalne ,taka reanimacja,mimo wieku ten licznik nie jest prosty.
  • Poziom 16  
    Mam kopię mojego oryginalnego eepromu kiedy licznik działał, ale tylko na obrazkach. Edytowałem do w WinHex czyli odpisałem wszystkie bajty z fotek i zmieniłem w pliku , który zgrałem jak licznik pokazywał DEF ale z zapisaniem zmian jest problem i wyskakuje jakiś błąd. Po kilku próbach zapisałem nowy plik, który tu podaje tylko czy jest poprawny technicznie(gotowy do wgrania do auta) i nie chodzi o zawartość . Może użyć innego edytora !

    Audi A4 B6 2002 licznik Bosch RB4 - Nie odpala świeci DEF i mruga immoAudi A4 B6 2002 licznik Bosch RB4 - Nie odpala świeci DEF i mruga immoAudi A4 B6 2002 licznik Bosch RB4 - Nie odpala świeci DEF i mruga immo
  • Poziom 16  
    Tak, to jest oryginalny eeprom kiedy licznik działał(na fotkach), przepisałem różnice do tego wsadu kiedy było już DEF na blacie. Sumując mogę to wgrać do zegarów i powinno być OK !
  • Admin grupy Samochody
    Chińskie fvdi prawie zawsze uwala ten licznik.
  • Admin grupy Samochody
    Tego to ja nie wiem, po co grzebią tym sprzętem. Wiem, że prawie zawsze trzeba licznik stawiać na nogi.
  • Poziom 43  
    marko888 napisał:
    Sumując mogę to wgrać do zegarów i powinno być OK

    O ile ci poprawnie zgrał wsad i poprawnie zapisze to masz farta.
    Nie rozumiem po co ci oszustwo przebiegu skoro i tak na przeglądach masz zapisywane.???
  • Poziom 16  
    T5 napisał:
    Chińskie fvdi prawie zawsze uwala ten licznik.


    Tym razem fvdi nie uwaliło tego licznika(jak do tej pory żadnego) , a VDC i tu się zgodzę, iż do tych modeli go nie używać ! Odnośnie zmiany przebiegu to co w tym wypadku, trzeba wymienić licznik na taki , który ma 500000 i na przeglądzie zapisują, więc lipa ! Co i komu to daje ,że tam zapisują ? Jak mam ochotę i możliwości to mogę zmieniać licznik czy przebieg codziennie i to jest oszustwo dla kogo ????
    Jak będzie czas to jutro spróbuję ten wsad czy ruszy deskę.
  • Poziom 38  
    po zdjęciach widze ,że wybrałeś zły licznik ,to nie jest crypto.
  • Poziom 16  
    Przepisanie ręcznie wsadu z fotek do pliku rozwiązało problem, wgrałem wsad i licznik wstał. Nie mogłem wcześniej tego zrobić, bo nie miałem auta u siebie. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    wstaw oba pliki ,zobaczymy co się uszkodziło po zapisie za pierwszym razem.
  • Poziom 16  
    Oba pliki są w tym temacie post nr 1 i 11-e .
  • Poziom 16  
    Przepisałem dane z fotek i licznik zaczął działać.