Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 CF VAN 2003r - Problem z immobilizerem w Seicento 1.1

27 Sie 2018 17:33 459 8
  • Poziom 2  
    Po przekręceniu kluczyka zapala się i za chwilę gaśnie CODE. Świeci się cały czas: "marchewka", "olejarka", akumulator. Oczywiście uruchomić Fiata nie można. Użyłem programu diagnostycznego "eobd-facile", taki miałem pod ręką, i zgłosił mi że jest problem immobilizera. Mam komputer Magneti-Marelli, tak jak na załączonej fotce, ale jego symbol jest inny niż te podawane na forum. Może ktoś "rozkoduje" co to za model kompa.? Może ktoś podpowie co zrobić dalej.
    pozdrawiam aplas
    Seicento 1.1 CF VAN 2003r - Problem z immobilizerem w Seicento 1.1
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Zrób fotkę numerów bo ta jest nie czytelna. Po drugie podaj kod błędu a nie objaśnienie bo stwierdzenie problem z immobizerem jest zbyt ogólne.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Dzięki za zainteresowanie. Na komputerze są widoczne jedynie te napisy które widać na zdjęciu, innych nie ma.
    Pytałem innych mechaników i uważają że to nie immo. Bo to było tak.: zdjąłem nogę z gazu, zwolniłem przed światłami a on zdechł.
    Przyciągnąłem do domu. Kręci rozrusznik ale nie ma iskry i zasilania pompy. Mam książkę o Seicento, trochę stara i nieaktualna.
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są OK. Ten program diagnostyczny "eobd-facile" chyba podał fałszywą informacje, bo inne programy Multuscan i Palmer tego nie podawały. Ale informacje z nich są skromne bo to wersje testowe, bezpłatne.
    Wracając do opinii okolicznych mechaników to sposób w jaki zdechł nie powoduje immo. Sugerowano słaby akumulator więc podpiołem "pożyczajki" do innego auta no i bez zmian. Kombinuję sam bo okoliczni elektrycy odsyłają mnie za tydzień lub dłużej. Ludziskom po wakacjach wiele aut siadło więc jest ruch w interesie. A tu mam pytanie; czy z centralki immo do komputera przychodzi sygnał 0-1 czy też sekwencja wykrywana przez scalaka komputera. Podejrzewam że to drugie, bo to byłoby zbyt proste ominięcie immo.
    Przedzwaniam wszystkie piny obydwu złączy komputera ale wszystko wygląda dobrze.
    No i śnię po nocach coby tu jeszcze sprawdzić.
    pozdrawiam , alplas

    Dodano po 59 [minuty]:

    Rzeczywiście obrazek który dołączyłem jest malutki, stąd napisy są nieczytelne.
    Na lewo od kodu kreskowego:
    61600.507.04
    C146
    46817821
    pozrawiam aplas
  • Poziom 38  
    Jeżeli masz elm327 to poszukaj programu Fiat multiecuscan i nim zrób diagnostykę.
  • Poziom 43  
    Nieważne jaki , hybryda, najszybciej kupić zestaw startowy.
    Oczywiście bezpieczniki sprawdziłeś?
  • Poziom 2  
    Mam łącznik OBD-II z elm327 ale coś chyba źle robię bo z Multieuscan nie mogę się połączyć. I Palmer i OBD-facile łączy się bez problemu.
    Skoro polecasz Multieuscan to popracuję nad połączeniem. Jaki należy wybrać typ interfejsu w tym przypadku.?
    dzięki z sugestię
    pozdrawiam aplas
  • Moderator Samochody
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Nieważne jaki , hybryda, najszybciej kupić zestaw startowy.
    Oczywiście bezpieczniki sprawdziłeś?



    Sprawdziłe.
    "Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są OK."

    Ale faktycznie najszybciej kupić zestaw startowy żeby mieć tylko pewność że to tu leży problem.
  • Moderator Samochody
    Na pewno to nie immo - bo code zapala się i gaśnie, ponadto auto zapalało by na chwilę i gasło gdyby to była jego wina. Brak zasilania/masy gdzieś - ogólnie diagnoza na kilka minut, przy fizycznym dostępie do auta.
  • Poziom 2  
    Drodzy Koledzy dziękuję za pomoc. W końcu auto wylądowało u elektryka. Sprawdził wszystko. Jest iskra pompa paliwa kręci. Elektryk robotę skończył a auto wciąż nie działa. Sugerują rozrząd, pasek rozrządu.
    Prowadzę do mechanika.
    Tymczasem PA.