Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi A3 Sportback 2011 2.0 140 - Buczenie przy ruszaniu na skręconych kołach?

27 Sie 2018 20:25 7347 61
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z moją Audi A3 2011 Sportback 140 km tdi nikt nie umie powiedzieć czemu tak się dzieje!
    Mianowicie przy ruszaniu na skręconych kołach na skrzyżowaniu i skręcie prawa lewa nie ma znaczenia słychać dziwny dźwięk buczenia? Na wprost wolno czy szybko nic się nie dzieje! Może ktoś miał podobny przypadek i pomoże mi w ustaleniu tej usterki? Bo mechanicy mówią że mogą wymieniać mi części ale nie mają pewności co to w ogóle jest! Proszę o pomoc bardzo.
    PS. Zmieniałem koła na inne nic nie ociera. Nawet przy dużych prędkościach nic nie.slychac
  • Poziom 7  
    Witam. Ja również mam taki problem w mojej audi a3 8p 2.0 TDI 140 km z 2008 roku. Autko było już u kilku mechaników ale każdy się poddawał. Na początku stwierdzili że to łożyska kół ale niestety po wymianie nic się nie poprawiło. Dzisiaj odbieram autko od kolejnego mechanika który nie umie sobie z tym poradzić więc byłbym wdzięczny jak by ktoś pomógł znaleźć przyczynę tego. Dodam jeszcze że jak jest zimno lub jest duża wilgotność to na początku tego nie ma dopiero po przejechaniu kilku kilometrach zaczyna buczeć na skręconych kołach i pod obciazeniem.
  • Poziom 8  
    Jest nas dwóch tylko nie znamy odpowiedzi co to za usterka. Miałem w tym tygodniu wymieniać łożyska ale jak u Ciebie nie pomogło to nie będę robił może ktoś nam pomoże jeszcze. Czyli nie jest to taka prosta usterka na to wychodzi?

    Dodano po 27 [minuty]:

    I zauważyłem że jak skręcam w lewo dźwięk wydobywa się z przeciwnej strony i na odwrót. Normalnie wszyscy rozkładają ręce nigdy w życiu z czymś takim się nie spotkali,!
  • Poziom 35  
    Panowie trudno jest na odległość udzielić wiążącej odpowiedzi, trzeba słyszeć ten hałas. Z tego co podajecie, to wykluczacie awarię łożysk, a przeguby w jakim są stanie.
    Z uwagi, iż obaj twierdzicie, iż hałas ten wydobywa się tylko przy skręconych kołach, to sugeruję sprawdzić poprawność działanie układu wspomagania.
  • Poziom 8  
    Wspomaganie jest elektryczne więc ciężko tu coś sprawdzić ale za tydzień zostawię go jeszcze u znajomego to mi przejrzy co to bo mówi ze musi być przyczyną jakaś. Ten dźwięk jakby koło tarło o coś ale to jest nie możliwe
  • Poziom 7  
    Układ kierowniczy jest u mnie bez zarzutu wszystko było sprawdzane. Zaraz jeszcze spróbuję opony zmienić bo może być też ich wina.
  • Poziom 31  
    Mozę być uszkodzony przegub wewnętrzny ten przy skrzyni i powoduje powstanie naprężeń na półosiach.
    Silnik może być przestawiony i obciążać półoś.
    Czy sytuacja jestt identyczna przy ruszaniu do tyłu na skręconych kołach?
  • Poziom 8  
    U mnie do tyłu również jest to samo czyli cofam i również jest ten dźwięk i bądź mądry co to!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Opony zmieniane nic nie daje czy to trawa czy asfalt to do buczy jak cholera!
  • Poziom 31  
    Trzeba sprawdzić czy półosie w czasie skrętu nie są napięte.
    Po odkręceniu śruby bądź nakrętki od przegubu przy kole powinno się dać wsunąć przegub kilka mm.
    Podnieść maskę i obserwować jak zachowuje się silnik przy ruszaniu na skręconych kołach a jak gdy koła są na wprost..
    .
  • Poziom 7  
    U mnie to samo teraz próbowałem na innych oponach i dalej. Wsteczny też buczy 🙁
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Półoś prawa - przegub wew i ew. podpora
  • Poziom 8  
    Rzucę te wszystkie podpowiedzi mechanikowi i niech to srawdzi. A czy dało by to jakoś sprawdzić samemu bo zawiodłem się na tych warsztatach powiem szczerze?
    P.S Dziękuję za wszystkie odpowiedzi teraz tylko sprawdzić to wszystko
  • Poziom 7  
    Dzisiaj byłem u jednego mechanika i powiedział że może to być łożyskowanie górne amortyzatora ale żeby to potwierdzić musi go rozebrać. W przyszłym tygodniu mam do niego jechać i zostawić autko
  • Poziom 11  
    Mam to samo. Silnik 2.0 tdi 170 km. Czy u Was ten dźwięk mieliście od początku po zakupie czy pojawił się po?
  • Poziom 8  
    Znowu samochód stał i nadal dwóch mechaników nie mogło dojść o co chodzi no parodia normalnie. Pytanie czy to poważna usterka tylko jak się dowiedzieć jak nikt nie umie pomoc. Jak komuś się udało to zrobić to proszę o informację?
  • Poziom 8  
    Niestety nie zaczęło to się dziać po kupnie auta było to trochę mniej a teraz jakby wszystko głośniej się wydobywało.
  • Poziom 11  
    A masz informacje czy twoje miało kolizje? Pytam bo moje było uderzone w tył ale przez uderzenie pękła łapa mocowania skrzyni i myślałem że przez to coś huczy. Jednak po wymianie huczenie pozostało. Huczy z lewej strony przy ruszaniu zarówno w prawo jak i w lewo
  • Poziom 8  
    Niby nie ale wiesz jak to jest różnie może być i kto to wie!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze został mi jeden mechanik zobaczymy co on na to powie bo już recenopadly niestety.
  • Poziom 11  
    Generalnie sam troche dłubię przy autach ale jakoś nic mi nie przychodzi do głowy. Nie wiem o co chodzi z tą napiętą półosią?
  • Poziom 42  
    Przy skręconych kołach działa mechanizm różnicowy. A znajduje się z lewej strony auta...
  • Poziom 11  
    Myślałem o tym, dźwięk jest metaliczny tak jakby rezonans. Pojawia się przy max podkręconych kołach czy to w prawo czy w lewo przy ruszaniu ,lecz jadąc już na pierwszym biegu ze stałą prędkością na tych max podkręconych kołach wycia nie słychać, trzeba przyspieszyć i wtedy znów zawyje
  • Poziom 7  
    Ja już się poddałem podobnie jak mechanicy. Będę jeździć aż się coś nie zepsuje no chyba że wy znajdziecie przyczynę i podzielicie się rozwiazaniem 😁
  • Poziom 8  
    No niestety u mnie też nikt nie umie poradzić sobie z tym problemem. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale zrobiło się zimno i jak samochód zimny to tego dźwięku nie ma.
  • Poziom 11  
    Też zauważyłem że jak zrobiło się chłodno to przez pierwsze około 2 km jazdy nie buczy (właściwie to huczy ,trze nie wiem jak to nazwać).
    Więc kombinuję że faktycznie jak pisał kolega powyżej może być to mechanizm różnicowy - jak zimno to olej w skrzyni jest gęsty, jak ciepło- rzadki i może coś w tym mechaniźmie zaczyna wpadać w rezonans. Z drugiej strony, dlaczego tego nie słychać jadąc większą prędkością po rondzie ?
    Jeszcze inny kolega wcześniej napisał o napiętych półosiach. Sprawdziłem półosie na max podkręconych kołach - idzie nimi poruszyć w zakresie (strzelam) 3mm w kierunku prostopadłym do koła więc teoretycznie nie są napięte.
    Jak wspomniałem wcześniej miałem strzeloną lewą poduszkę silnika i ją wymieniłem mając nadzieję że to rozwiąże problem- niestety nie pomogło. Dla pewności w sobotę mam zamiar poluźnić mocowania obu poduszek w nadziei że silnik się ustawi na swoje miejsce.
    Jak to nie pomoże to pozostaje tylko coś w skrzyni i na 95% będzie mechanizm różnicowy.
  • Poziom 31  
    Można sprawdzić czy dzwięk występuje gdy auto będziemy holować na skręconych kołach ze zgaszonym silnikiem.
  • Poziom 8  
    U mnie po rondzie też słychać nie zawsze ale przeważnie słychać te buczenie. I mam wrażenie że to coś związane ze sprzęgłem jednak ale co?
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem to jadąc po okręgu i wciskając sprzęgło lub wrzucając luz przestaje buczeć
  • Poziom 8  
    Dokładnie po 2 może 4 km zaczyna być już słychać!