Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AGV - samojezdne wózki transportowe SEW-EURODRIVE

(Sponsored) magic9 28 Aug 2018 14:52 3060 3
Automation24
  • AGV - samojezdne wózki transportowe SEW-EURODRIVE

    Logistyka w zakładach produkcyjnych przy użyciu wózków AGV (Automated Guided Vehicle) nie jest nowością, jednak stosowanie ich ograniczała do tej pory waga akumulatorów i czas ich ładowania. Ale to już przeszłość.

    Wszyscy starają się dostosować i wdrażać rozwiązania, które będą spełniały założenia nowej rewolucji technologicznej, czyli Przemysłu 4.0. W naszym przypadku oznacza to udział w tworzeniu inteligentnych fabryk, czyli Smart Factory. Przy konstruowaniu takich fabryk ważne jest wydajne zarządzanie oraz wspieranie wielu obszarów innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu automatyzacji – to unikalne połączenie człowieka i technologii, w którym człowiek pełni funkcję nadrzędną w całym łańcuchu wartości. Powstają nowe obszary pracy związane ze sterowaniem, monitorowaniem oraz optymalizacją procesów, co ma na celu zapewnienie możliwie największej bezawaryjności, bezobsługowości i efektywności przy zachowaniu najwyższej jakości.

    AGV - samojezdne wózki transportowe SEW-EURODRIVE
    Pojawienie się rozwiązań, które są nie tylko cyfrowe, ale także inteligentne, otwiera gamę nowych możliwości. SEW-Eurodrive dodaje inteligentną automatyzację do metod i procesów właściwych dla lean management. Obejmuje to systemy wspomagania logistyki dostaw i skomplikowane systemy adaptacyjne, które potrafią automatycznie rozpoznawać procedury, uczyć się niezależnie i integrować się z już istniejącymi systemami. Jednym z takich sposobów na optymalizację procesów jest stosowanie autonomicznych wózków transportowych AGV.

    Nowa wersja samojezdnych wózków transportowych SEW-Eurodrive wyróżniają się zmniejszoną wagą dzięki wyeliminowaniu mało funkcjonalnych akumulatorów i dzięki wprowadzeniu innowacyjnej technologii ładowania opartej na superkondensatorach, co znacząco zwiększa ich funkcjonalność.

    AGV - samojezdne wózki transportowe SEW-EURODRIVE
    Magazynowanie energii w superkondensatorach o niewielkiej masie i krótkim czasie ładowania pozwala efektywnie i wygodnie wykorzystywać wózki AGV w halach produkcyjnych i magazynowych. Co więcej, superkondensatory ładowane są indukcyjnie w czasie jazdy lub na stacjach docelowych, co w połączeniu z bezprzewodowymi możliwościami nawigowania wózkami dodatkowo zwiększa ich funkcjonalność. Wózki AGV od SEW-Eurodrive to uzupełnienie istniejącego systemu przenośnikowego, które pozwala na przykład na niezamykanie dróg transportowych lub ciągów komunikacyjnych.

    Wprawdzie rozwiązaniem mogą być również wózki widłowe, ale nie są one wyposażane w systemy bezpieczeństwa i wymagają obsługi przez człowieka. W przypadku AGV prosta i powtarzalna czynność transportowa może być realizowana automatycznie, bezobsługowo i z zapewnieniem bezpieczeństwa dla otoczenia.

    • Systemy zasilania

    - pojazdy wyposażone w zestaw superkondensatorów doładowywanych indukcyjnie na trasach przejazdu lub/i stacjach docelowych (MOVITRANS®). W tej wersji wózki wyposażone są w system zarządzania energią, który nie wymaga pokrycia pętlami indukcyjnymi. Czasy przejazdu z zastosowaniem tej technologii zależą od ich ilości. Modułowość systemu umożliwia jego rozbudowę w zależności od potrzeb, a czas doładowania superkondensatora jest rzędu jednej minuty;

    - zasilanie pojazdów z pętli indukcyjnych zatopionych w podłożu na całych trasach przejazdu. W tej technologii nie są wymagane superkondensatory ani systemy zarządzania energią. Konieczność alternatywnego źródła zasilania istnieje tylko na wypadek zaniku zasilania;

    - przy braku jakiejkolwiek energii zasilania istnieje możliwość mechanicznego rozsprzęglenia napędów i ręcznego przepchnięcia pojazdu.

    • Nawigowanie w przypadkach pojazdów, które nie poruszają się po szynach i nie mają mechanicznego naprowadzania:

    - za pomocą kamer śledzących specjalistyczną taśmę naklejaną na trasie przejazdu; taśma jest niezwykle odporna na uszkodzenia mechaniczne, a zmiana trasy przejazdu wymaga naklejenia taśmy w innym miejscu;

    - naprowadzanie antenowe na kable pętli indukcyjnej w podłożu dla pojazdów zasilanych permanentnie z systemu MOVITRANS®.

    • Sterowanie pojazdami

    - ręczne wybieranie stacji docelowych za pomocą panelu operatorskiego lub przyciskami na pojeździe;

    - z nadrzędnego sterownika poprzez Bluetooth;

    - z nadrzędnego sterownika poprzez WLAN;

    - tagi RFID na trasie przejazdu aktualizujące informację o położeniu wózka;

    - wózki standardowo posiadają możliwość jazdy w dowolnym kierunku w trybie ręcznym.

    • Bezpieczeństwo

    - gdy wózki transportowe poruszają się w obszarach, w których mogą znaleźć się ludzie, bezpieczeństwo zapewnia system skanerów bezpieczeństwa z oprogramowanymi strefami bezpieczeństwa.

    Opcjonalnie bezpieczne funkcje napędowe typu:
    - Bezpieczna kontrola hamulca
    - Bezpieczne zatrzymanie
    - Bezpieczna prędkość

    Warto przy tym zwrócić uwagę, że możliwość bezpiecznego stosowania automatycznych wózków samojezdnych dotyczy nie tylko sytuacji, gdzie chodzi o zagwarantowanie bezpieczeństwa ludziom znajdującym się na trasach przejazdu tych wózków. W wielu sytuacjach, bezobsługowe AGV mogą wyręczyć ludzi w miejscach, gdzie niebezpieczeństwem jest duży ruch np. wózków widłowych.

    • Układ napędowy

    - wózki napędzane są motoreduktorami kątowymi z synchronicznymi silnikami serwo zapewniającymi precyzyjną skrętność i podążanie zgodnie z zadanym torem jazdy.

    • Warianty pojazdów

    - funkcje transportowe pojazdów uzgadniane są każdorazowo z Klientem i mogą być dostosowywane do potrzeb, bazując na podstawowych standardach odnośnie zasilania, nawigowania oraz sterowania; podstawowe rozwiązania to pojazdy umożliwiające transport palet lub skrzyń o wagach 1 oraz 2 tony i kilku możliwościach pobierania i wyładowywania ładunku.

    Dowiedz się więcej o wózkach AGV SEW-Eurodrive.

    Artykuł sponsorowany
    About Author
    magic9
    Editor
    Offline 
    Has specialization in: redaktor treści elektroda
    magic9 wrote 834 posts with rating 368, helped 11 times. Live in city Kielce. Been with us since 2010 year.
  • Automation24
  • Automation24
  • #3
    speedy9
    Helpful for users
    Mamy takie wozidełka. W praktyce są to takie line-followery. Teraz już jeżdżą jako tako... po roku.
  • #4
    dreslak
    Level 17  
    Po wdrożeniu kilku projektów dotyczących szeroko rozumianych AGV z czystym sumieniem moge powiedzieć iż linia nie jest to najlepszy pomysł. Długo by tu pisać o tym..

    Wszystkie moje wdrożenia oparte były na systemie nawigacji tzw. LMS oparte o komponenty SICK. Bez względu na rodzaj sterowników wszystkie te pojazdy jeżdżą bezproblemowo przy założeniu braku ingerencji w posadzkę inwestora.