Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Golf 1.6 AEH - Zasilanie czujnika Halla G40

misiek_89 28 Sie 2018 21:03 171 10
  • #1 28 Sie 2018 21:03
    misiek_89
    Poziom 15  

    Witam.
    Samochód miał problem z biegiem jałowym (gaśnie, nie odpala bez wciśnięcia pedału przyspieszenia). Po wykonaniu pomiarów, napięcie referencyjne na przepustnicy zamiast 5V wynosi 1V. Okazało się jednak, że sygnał 5V ze sterownika przepustnica współdzieli z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Po wypięciu wtyczki czujnika położenia wałka, na przepustnicy pojawia się 5V i silnik pracuje na wolnych obrotach i odpala.

    Problem jednak polega na tym, że na wypiętej wtyczce cz. Halla G40 mamy:
    pin 1 - masa
    pin 2 - 5V (sygnał)
    pin 3 - 5V (zasilanie)

    Po podpięciu wtyczki do czujnika (ponownie brak wolnych obrotów itd.):
    pin 1 - masa
    pin 2 - 2,5V (sygnał)
    pin 3 - 2,5V (zasilanie)

    Czy ktoś może podpowiedzieć jak rozumieć te wyniki pomiarów? Przyczyną może być zwarcie w instalacji, czy czujnik G40 jest do wymiany?

    0 10
  • Pomocny post
    #2 28 Sie 2018 21:21
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Hall przywiera zasilanie.

    0
  • #3 28 Sie 2018 21:24
    misiek_89
    Poziom 15  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Hall przywiera zasilanie.


    Czyli sugerujesz wymienić czujnik na nowy?
    Jakby było zwarcie w instalacji to po odpięciu wtyczki również nie byłoby 5V na zasilaniu prawda?

    0
  • #4 28 Sie 2018 21:36
    Boleslaw666
    Poziom 17  

    Witam,

    a'propo sprawdzania samego Halla (kabli po stronie instalacji konkretnie, nie czujnika) to nie powinno być nic skomplikowanego - czytaj, innego od tego co sam już wiesz. Dwa skrajne ''plus'' i ''minus'' , odpowiednio.
    Środkowy pin jest sygnałem, czyli przy zdjętej wtyczce, żabkę próbówki zapinasz (bodajże masę?) za masę i przerywasz do środkowego - powinna przeskakiwać iskra na świecy, ustawiać się silnik krokowy w przepustnicy (charakterystyczny dźwięk) i tyle - tak robiłem w starym dobrym 1.4 na monowtrysku :)

    Myślę że czujnik Halla może tylko i wyłącznie w Twoim wypadku przerywać na dużych/małych obrotach, po nagrzaniu/na zimnym - ale to wszystko trudne do wykrycia, bez oscyloskopu. Ale najlepiej podmienić Halla na nowy/używkę i będziesz widział co i jak.

    Ale osobiście myślę że czujnik Halla 'przerywa iskrę' a nie odpowiada za wolne obroty. Problem jest w innym miejscu - raczej w przepustnicy, tylko dziwny ten spadek zasilania po podpięciu, może być jak kolega wyżej sugerował.

    0
  • #5 28 Sie 2018 21:40
    misiek_89
    Poziom 15  

    Boleslaw666 napisał:
    Witam,

    a'propo sprawdzania samego Halla to nie powinno być nic skomplikowanego - czytaj, innego od tego co sam już wiesz. Dwa skrajne ''plus'' i ''minus'' , odpowiednio.
    Środkowy pin jest sygnałem, czyli przy zdjętej wtyczce, żabkę próbówki zapinasz (bodajże masę?) za masę i przerywasz do środkowego - powinna przeskakiwać iskra na świecy, ustawiać się silnik krokowy w przepustnicy (charakterystyczny dźwięk) i tyle.

    Myślę że czujnik Halla może tylko i wyłącznie w Twoim wypadku przerywać na dużych/małych obrotach, po nagrzaniu/na zimnym - ale to wszystko trudne do wykrycia, bez oscyloskopu.

    Ale osobiście myślę że czujnik Halla 'przerywa iskrę' a nie odpowiada za wolne obroty. Problem jest w innym miejscu - raczej w przepustnicy.


    Kolego chyba nie doczytałeś 1 postu. Czujnik Halla powoduje zakłócenia w sygnale 5V z ECU do przepustnicy. Tylko kwestia czy to oznacza, że czujnik jest do wywalenia czy problem jest w instalacji? Jak tego szukać?

    0
  • #6 28 Sie 2018 21:42
    Boleslaw666
    Poziom 17  

    Doczytałem, ale zanim pomyślałem to już przelałem błędne myśli na monitor, wybacz Kolego :)

    Jak nie podmienisz tak nie będziesz wiedział, albo dorwij w okolicy kogoś i u niego pomierz co i jak - będzie jakoby 'taniej', kwestia jak z czasem stoisz.

    0
  • #7 28 Sie 2018 21:57
    misiek_89
    Poziom 15  

    Jutro sprawdzę wiązkę od czujnika do sterownika ECU, jeżeli tam nie będzie żadnych zakłóceń to wtedy ewentualnie podejmę decyzję o wymianie czujnika. Niestety w tym silniku czujnik jest schowany za kołem zębatym wałka rozrządu, co bardzo "ułatwia" jego wymianę...

    0
  • #8 28 Sie 2018 22:00
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    No rozrząd do zwalenia się szykuje.

    Możesz pomierzyć jaki prąd pobiera czujnik.

    0
  • #9 28 Sie 2018 22:05
    Boleslaw666
    Poziom 17  

    To przed jego wymianą - rozpięciem rozrządu może uda Ci się drugi czujnik podłączyć w kostkę 'luzem' :) i wtedy pomiary zrobisz - bedzie widać czy stary czujnik robił zwarcie.

    0
  • #10 28 Sie 2018 22:16
    misiek_89
    Poziom 15  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    No rozrząd do zwalenia się szykuje.

    Możesz pomierzyć jaki prąd pobiera czujnik.


    A znasz może wartość prądu jaka jest dopuszczalna? Albo jakich wartości się spodziewać? Chętnie to sprawdzę przed wymianą.

    Pomysł z podłączeniem czujnika bez rozpinania rozrządu też jest ciekawy, tylko 2 czujnik potrzebny.

    0
  • #11 04 Wrz 2018 17:45
    misiek_89
    Poziom 15  

    Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu załatwiła sprawę. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

    0