Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford escort 1989 silnik 1,4 i (problem)

tronix50 27 Sie 2005 18:34 3239 6
  • #1 27 Sie 2005 18:34
    tronix50
    Poziom 14  

    mam problem z fordem escortem 1,4i ,poj. wtrysk 1989rok.
    miesiąc temu wyczułem uszkodzenie Halla w aparacie zapł.
    wymieniłem i auto jeżdzilo.Teraz pojawil sie problem,że wczasie jazdy
    cos zaczął przerywać.Ale odpalał , jakiegoś dnia juz nie chcial odpalić ,chociaz tak wyglądało jakby za moment mial zapalić,ale niestety
    nie dało sie uruchomić.Po wykręceniu swiec i podłączeniu na silniku
    iskry byly i nie byly.wygląda ,że coś przerywa.Wiem ,że z zaplonem związany jest wtrysk i tu jest podejrzenie ,że jak nie ma iskry to i wtrysku.
    Podmienilem uklad zaplonowy(nie nowy i nie wiem czy sprawny),montowany na nadkolu w komorze silnika(6 pinów) i było to samo tzn. chciał zapalić ,ale nie odpalił. Procesor jest EEC IV,
    czu mógł się uwalic? jak znaleźć błędy . Proszę fachowców o pomoc,bardzo. Po wyjęciu aparatu i kręceniu ręką powinna byc iskra
    idziałąć pompka paliwa i wtrysk,. po zał. stacyjki i pierwszym ruchu jest
    jedno zadziałanie i później cisza nie ma iskry.Impulsy z Halla są,stan wysoki około 11,5 V ,niski okolo 2,4V.Cewka WN podmieniana iraczej sprawna.

    0 6
  • #2 27 Sie 2005 19:50
    eloyy
    Poziom 11  

    witam!
    Prawie identyczny problem mialem w Scorpio,wiem że to nie to samo,ale cudów nie ma coś sie uwalilo,auto przerywało podczas jazdy aż w koncu zgasło i nie chciało odpalic.Brak iskry.
    Po sprawdzeniu wszystkiego(cewka ,aparat,moduł,okablowanie)przyszedł czas na sterownik,otworzyłem go a tam niespodzianka,wyparował punkt lutowniczy(który wcześniej był najprawdopodobniej zimnym lutem)
    Po krótkiej walce z poprawianiem fabryki autko odpalilo odrazu.
    Kody błędów do forda widziałem gdzieś na elektrodzie.
    pozdrawiam

    0
  • #3 27 Sie 2005 21:01
    tronix50
    Poziom 14  

    dzieki,czyli musze dostac sie do EECIV?

    Dodano po 4 [minuty]:

    czy mógłby ktos podac kody do tego złoma i jak to sprawdzić we własnym za kresie.Mozna podlaczyć diode do złącza diagnostyki i chyba sprawdzać ilosć mignieć,ale nie znajac kodow i tak nic mi to nie powie.z gory dzieki.

    0
  • #4 28 Sie 2005 21:33
    pontuś
    Poziom 18  

    W tym modelu zapłon jest niezależny o sterownika EECIV. Jeżeli zanika iskra to musisz szukać usterki w układzie zapłonowym.Sprawdź układ Halla, czy daje regularne impulsy. Często zdarza sie, że styki na wtyczce aparatu są zaoksydowane. Sprawdź też wewnątrz aparatu, pod kątem przetarć izolacji, przewody łączące moduł Halla z wtyczką aparatu zapłonowego.

    0
  • #5 29 Sie 2005 11:27
    tronix50
    Poziom 14  

    dzięki ,pontuś,ale mógłbyś mi wyjaśnić,na czym polega niezależność od
    procesora EECIV,przecież wyjście z Halla na 1 pinie układu zapłonowego
    połączone jest z EECIV,mało tego na 2 ukł. zap. wychodzą impulsy ,tak podejrzewam zEECIV. Dalej pin3 zasilanie ,z pinu4 zasilanie Halla, pin 5
    wyjście na cewke zapłonową, pin 6 to masa.To opisałem układ zapłonowy
    zamontowany na nadkolu.I mpulsy z Halla prawdopodobnie są, bo stany się zmieniają w zależności jak ustawiona jest przesłona na magnesie.
    Tj. około 11V lub 2,4 V.

    0
  • #6 30 Sie 2005 02:38
    pontuś
    Poziom 18  

    O ile dobrze pamiętam:
    pin 1 sygnał sterujący z Halla
    pin 2 wyjście sygnału z modułu na EECIV
    pin 3 napięcie zasilania do Halla
    pin 4 napięcie zasilania do modułu
    pin 5 sygnał sterujący na cewkę zapłonową
    pin 6 masa
    Chodziło mi o to, że do EECIV idzie sygnał z Halla przez moduł zapłonu.
    I pod tym kontem trzeba sprawdzić sygnały z modułu.
    Dla ścisłości podaj nr modułu zapłonu.

    0
  • #7 31 Sie 2005 21:10
    tronix50
    Poziom 14  

    dzieki za pomoc,chociaż praktycznie odezwał się :pontuś:
    A mogę powiedzieć ,myśę ,że
    bedzie to ważne dla innych użytkowników aut .Na teście błyskowym nie było błędów,a uszkodzenie
    jest.Mam dwa czujniki Halla i obydwa uszkodzone,ale całkowicie inaczej.
    jeden nie odpala ze względu,że nie ma stanu zerowego,przy niskim
    tylko okolo 2,7V( pomiar oscyloskopowy),a musi być zero. a drugi Hall
    odpala,ale jak podłącze do niego na moment,napięcie o odwrotnej
    polaryzacji.Wtedy działa,ale wyjazd autem nie jest pewny,gdyz nie wiadomo kiedy zgaśnie i nie zapali.Po prostu jest to przegrzanie,a czujnik ten jest to układ tranzystora open colektor.Pozdrawiam wszystkich
    z elektrody.

    0