Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daihatsu Feroza - Podłączenie silniczka tylnej wycieraczki

Tomax 29 Sie 2018 20:13 135 2
  • #1 29 Sie 2018 20:13
    Tomax
    Poziom 10  

    Witam. Padł silniczek tylnej wycieraczki (spaliła się płytka - szczotkotrzymacz) , kupiłem drugi, używany, okazał się ze spalonym wirnikiem. Z dwóch złożyłem jeden, ale ... Pierwotny miał dwa przewody, obecny ma trzy.
    W przewodach w aucie na jednym "opisany 1 - ciągłe napięcie"- jest stałe napięcie, na drugim nie ma napięcia, napięcie między przewodami pojawia się przy załączeniu włącznika wycieraczek.
    Próbowałem różnych kombinacji jak trzy przewody z silniczka podłączyć do dwóch z auta, jednak moja wiedza o prądach i przewodach jest żałosna...
    Na tę chwilę podłączenie silniczka jest niemożliwe, bo jedyna działająca kombinacja to połączenie przewodu "1" z obrazka i przewodu z silniczka, który wychodzi od szczotek (minus tylko z karoserii).
    Proszę o radę jak to połączyć, pospinać, czy po prostu nic z tego nie będzie i kombinować z dodatkowym przełącznikiem na przewodzie?
    Daihatsu Feroza - Podłączenie silniczka tylnej wycieraczki Daihatsu Feroza - Podłączenie silniczka tylnej wycieraczki

    0 2
  • #2 29 Sie 2018 22:47
    AEM.of.Car
    Poziom 10  

    Według mnie silniczek, który kupiłeś ma dwa biegi. Co prawda mogę się mylić ale powinieneś jeden przewód od strony wycieraczki całkowicie odłączyć. Jeżeli masz stały plus to oznacza, że silnik wycieraczki sterowany jest masą z przełącznika. Sprawdź dokładnie, na którym przewodzie od strony samochodu pojawia się masa i podłącz go do przewodu od strony silnika metodą prób i błędów. Jeżeli silniczek masz luzem to nic nie powinno się z nim stać.

    0
  • #3 05 Wrz 2018 21:04
    Tomax
    Poziom 10  

    Niestety żadna kombinacja przewodów nie była skuteczna, stary silnik miał sterowanie masą, nowy plusem.
    Poradziłem sobie dolutowując przewód dwużyłowy 0,75mm^2 do plusa z auta i plusa silniczka, przewód doprowadzony do kokpitu, na koniec przewodu zwykły włącznik i wycieraczka działa. Sterowanie mniej wygodne, ale trzeba sobie radzić... Chamskie trochę rozwiązanie, ale skuteczne.

    0