Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus mk1 - Regulator napięcia, drgania, sterowanie alternatorem

30 Sie 2018 15:02 699 8
  • Poziom 12  
    Focus mk1 1.6 2003
    Otóż u mnie na wpiętym regulatorze napięcia obroty czuć że czasami falują, tak na prawde nie widac tego na obrotomierzu, ale czuć to mocno na fotelu kierowcy, pasażera, kierownicy, jeśli nie falują to czuć i tak drgania, jakbym jeździł moim starym dieslem. Ładowanie po odpaleniu auta z wpiętym regulatorem jest na poziomie 14.2 v czyli prawidłowo, czasami podskoczy do 14,5 v.
    Po odpięciu wtyczki czyli braku sygnału z akumulatora S jest na poziomie ok 13.80 -14.0 V czyli jak koledzy wyżej, tryb awaryjny 13,6 V plus maksymalnie 0,5 V. Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100 i trzymają równiutko i chyba to niweluje drgania (?) W tym momencie auto chodzi idealnie, nie ma żadnych drgań, dodatkowe obciążenia (klima, podgrzewanie, szyby) nie robią na silniku żadnego wrażenia, chodzi cały czas tak samo równiutko, jakby dopiero z fabryki wyjechał :)
    Mechanik powiedział, że regulator jak i alternator jest ok, ładuje bez problemu, po za tym od 2 tygodni jeżdżę na wypiętej wtyczce i akumulator sie nie rozładował. Akumulator dostałem na testy nowy, prosto ze sklepowej półki i po dwóch dniach jazdy stwierdziłem, że nie ma tu żadnych zmian. Gdzie szukać problemu?
  • Poziom 43  
  • Poziom 12  
    Dlaczego? Dokładniej?
  • Poziom 12  
    Jak to zrobic?
  • Poziom 43  
    Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
  • Poziom 43  
    Ty masz to sprawdzić czy podniesienie daje efekt.
    A jak tak będzie, a będzie. To szukaj.
    Poduszki i kompresja do tego, świece, kable, cewki, wtryskiwacz, ciśnienie paliwa.
  • Moderator Samochody
    Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane. W trybie autonomicznym , czyli z odpiętą wtyczką regulator mierzy tylko napięcie na terminalu B+ i daje stałe ładowanie, niezależne od warunków. Trzeba przedzwonić wszystkie przewody magistrali LIN, jeśli będą całe, nie przetarte to alternator do naprawy - prawdopodobnie usterka regulatora napięcia. Uwaga na podróbki, szczególnie Helli - wygląda identycznie za wyjątkiem loga - śmieć całkowity.
  • Poziom 12  
    @robokop o super, że się odezwał ktoś kto ogarnia klimat tego niby inteligentnego ładowania. Kable już dzwoniłem, są jak najbardziej ok. Wydaje mi się, że regulator dostaje dobre informacje. Zastanawiam się cały czas nad tym regulatorem napięcia, mechanik mówił, że jest ok bo niby daje 14,2 v i żadna kontrolka przy wpiętym regulatorze się nie pali ani nie ma żadnych błędów na kmputerze, ale czasami mu odbija i daje 14 v czy tez 15v.