Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

deutz typ f3l 1011 f. Ustawianie zapłonu mając dane skok tłoka kąt wtrysku.

30 Sie 2018 21:32 2007 7
  • Poziom 10  
    Przeczytałem dużo różnych informacji na temat ustawiania wtrysku , ale nigdzie nie znalazłem ile wynosi stopni kąt poczatkowy wtrysku. W polskich ciagnikach podają 24 stopnie. Bardzo prosiłbym żeby mi ktoś podał dla tego silnika: f3l 1011f. Ponieważ mam rozebrany silnik i ściągniętą głowicę to myślę że łatwiej mi będzie ustawić zapłon. Ostatnio otrzymałem widok tabliczki znamionowej na której widać kąt wtrysku 20stopni. Ja popatrzyłem na swoją i jest 14 +- 1 stopień i teraz nie wiem który brać pod uwagę. Bo zgodnie z moimi obliczeniami to przy 20 stopniach tłok powinien się znajdować 3,17 mm przed GMP a przy 14 stopniach 1.56mm. Dlatego prosiłem o prawidłowy kąt dla obliczenia ile mam ustawić tłok przed GMP. Skok mojego tłoka wynosi 105mm.
  • Poziom 43  
    Masz na tabliczek znamionowej. Zresztą na co i po co ci potrzebny to pewnie tylko ty wiesz. I masz na ten temat jak znam życie błędna teorię. Bo to nie jest polski ciągnik a kont od mocy i obrotów zależny. Chociaż w tej rodzinie silników w zasadzie zmienia się o 4 stopnie.

    deutz typ f3l 1011 f. Ustawianie zapłonu mając dane skok tłoka kąt wtrysku.
    No dokładnie jak pisałem. Błędne teorie. Napiszę i zrobię po swojemu od dupy strony. Bo utrudnianie sobie życie to taka polska mentalność.
    Ustaw jak należy, albo zleć to komuś. Bo nawet boję się spytać jak będziesz to ustawiał. Zawsze bierze się pod uwagę to co na tabliczce. Chyba że ktoś przynitował ją z czego innego. Wtedy numer silnika....


    Moderowany przez T5:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum. Ostrzeżenie.

  • Poziom 10  
    Przez pomyłkę podałem typ silnika F3I 1011F a powinno być F3L 1011F. Ponieważ mamy dwie maszyny z tego typu silnikami, tylko że ta druga jest bez literki F. Ale na obydwóch jest podany kąt 14 stopni. Ponieważ na pasku rozrządu wycięło kilka zębów (pewnie ze starości) , a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski popychaczy, dlatego trzeba było robić remont głowicy. A kiedy ma się z ciągniętą głowicę to nie ma problemu ustawić zapłon. Silnik jest już złożony i pali bez problemu. A jak ustawiłem ten zapłon to jak ktoś będzie ciekawy to napiszę innym razem. Tu mam też uwagę do producenta żeby śrubę na wale robił z lewym gwintem bo wtedy jest większa pewność że się nie odkręci. A zamiast podawać kąt wtrysku żeby podawał ile milimetrów ma być tłok przed GMP.
  • Poziom 43  
    wisiorek50 napisał:
    a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski

    A widziałeś kiedyś bezkolizyjnego Diesla?

    wisiorek50 napisał:
    dlatego trzeba było robić remont głowicy.

    Bzdura silnik zabezpieczony i to dobrze przed zerwaniem paska. Gną się laski i wyciągają specjalne śruby dźwigienek zaworowych. Nie czyniąc żadnej krzywdy głowicy.
    wisiorek50 napisał:
    A kiedy ma się z ciągniętą głowicę to nie ma problemu ustawić zapłon.

    Od tego są przyrządy i tak nigdy nie ustawisz dokładnie niczego. Albo ustawisz zaplon, albo czasy otwierania zaworów. Dlatego ci już pisałem o twoim pomyśle.

    wisiorek50 napisał:
    Tu mam też uwagę do producenta żeby śrubę na wale robił z lewym gwintem bo wtedy jest większa pewność że się nie odkręci

    Śmiech na sali fotomontaż. Silnik już od lat nie produkowany. Gwint w dobra stronę nigdy prawidłowo dokręcony się nie odkręcił. Co więcej to jeden z nielicznych silników który nie ma klina na kołach i można z przedniego koła odebrać 100% mocy. To największy ewenement.
    wisiorek50 napisał:
    A zamiast podawać kąt wtrysku żeby podawał ile milimetrów ma być tłok przed GMP

    No no przecież jak założysz tarcze kontową z podziałką to te milimetry można sobie wiesz w co wsadzić
  • Poziom 10  
    Nie wiem o jakiej tarczy kątowej pan mówi. Jeżeli jest podany kąt wtrysku bo prawie jest w każdym silniku i jak ktoś ma ściągniętą głowicę i przy okazji poczyści zawory i wymieni na nich uszczelniacze to wtedy jest pewny że jest sprawna głowica. Wtedy można nawet sprawdzić skok tłoka. Ustawienie wtrysku zrobiłem w ten sposób że biorąc połowę skoku to znaczy w moim przypadku skok wynosi 105mm czyli połowa to jest 52.5. cos 14 stopni to 0,9703 czyli 52,5 x 0,9703 = 50,94 . czyli tłok pokonuje odległość od DMP 52,5 + 50,94 =103.44 czyli do GMP brakuje mu 1.56 mm. Jezeli znajdziemy początek wtrysku np. przy użyciu rurki kapilarnej to wtedy ustawiamy to wtedy ustawiamy wał korbowy tak ażeby tłok był w odległości 1,56mm przed GMP. Dalej nie będę opisywał bo szkoda czasu . Silnik zrobiony i już pracuje.
  • Poziom 43  
    I właśnie tu tkwi błąd który popełniłeś. Gdybyś to zrobił od dupy strony ale poprawnie. To najpierw tarcza kontowa by ustawić rozrząd. Czyli prawidłowe konty otwierania i zamykania się zaworów. A dopiero potem zapłon na każdym z cylindrów, który jest regulowany podkładkami. To ok. A tak nie bardzo wiadomo co ci wyszło.
    A fabryczny sposób prosty i łatwy. Tylko 4 przyrządy z czego każdy dziś dostępny.
    Tak wygląda tarcza kontowa.
    deutz typ f3l 1011 f. Ustawianie zapłonu mając dane skok tłoka kąt wtrysku.
  • Poziom 10  
    Jest prosty jeżeli nie wymieniasz koła zębatego na wale korbowym.
  • Poziom 43  
    Koła starczają w zasadzie do końca życia silnika. Za to uszczelniacze już nie. Do odkręcenia koła jest przyrząd do jednego i drugiego. A kołem na wałku rozrządu ustawiasz wlasnie rozrząd. Co wpływa też i na zapłon. A potem podkładki pod pompki o odpowiedniej wysokości i ilości.