Witajcie koledzy
Z racji że jestem drogowcem a nie wyśmienitym elektronikiem mam problem z wykonaniem elektroniki do napędu bramy podnoszonej własnej roboty. Planuję wykonać w taki sposób aby wciśnięcie przycisku na pilocie podnosiło bramę ( do momentu dojścia do krańcówki rozłączało), kolejne wciśnięcie powodowało zamknięcie. Sprawy spawalnicze i inne mechaniczne zaraz będą ogarnięte więc ich nie poruszam.
Proszę o pomoc i łopatologiczne wytłumaczenie/rozrysowanie schematu lub samego połączenia na załączonych foto. Niestety nawet sporo jest podpowiedzi, schematów ( np. Cici) na Elektrodzie ale żadnego nie mogę pod siebie dopasować bądź zrozumieć stąd stwierdzenie "łopatologicznie"
Przygotowane elementy:
1. Przełącznik DC 12 V KANAŁ 10 A 1 CH ( 2 x pilot RF 433 Mhz i nadajnik z 2 przyciski)
2. dwie sztuki przełączników krańcowych
3. Zasilacz 12V 15A ( wykonany z transformatora teroidalnego)
4. Kilka przekaźników samochodowych 12V 30A
5. Silniczek od wycieraczek z Mazdy ( będzie jeden stąd konieczność sterowania biegunami)- tu trudność w podłączeniu- są 2 biegi jak podłączę do I biegu to kręci, jak odrazu do II bez zatrzymania to przyspiesza. Jeśli z zatrzymanego chcę ruszyć na II biegu to czasem ruszy i kręci ale nie wiem od czego to zależy że raz startuje a raz nie.
Proszę o pomoc i rozrysowanie.
Dziękuję.






Z racji że jestem drogowcem a nie wyśmienitym elektronikiem mam problem z wykonaniem elektroniki do napędu bramy podnoszonej własnej roboty. Planuję wykonać w taki sposób aby wciśnięcie przycisku na pilocie podnosiło bramę ( do momentu dojścia do krańcówki rozłączało), kolejne wciśnięcie powodowało zamknięcie. Sprawy spawalnicze i inne mechaniczne zaraz będą ogarnięte więc ich nie poruszam.
Proszę o pomoc i łopatologiczne wytłumaczenie/rozrysowanie schematu lub samego połączenia na załączonych foto. Niestety nawet sporo jest podpowiedzi, schematów ( np. Cici) na Elektrodzie ale żadnego nie mogę pod siebie dopasować bądź zrozumieć stąd stwierdzenie "łopatologicznie"
Przygotowane elementy:
1. Przełącznik DC 12 V KANAŁ 10 A 1 CH ( 2 x pilot RF 433 Mhz i nadajnik z 2 przyciski)
2. dwie sztuki przełączników krańcowych
3. Zasilacz 12V 15A ( wykonany z transformatora teroidalnego)
4. Kilka przekaźników samochodowych 12V 30A
5. Silniczek od wycieraczek z Mazdy ( będzie jeden stąd konieczność sterowania biegunami)- tu trudność w podłączeniu- są 2 biegi jak podłączę do I biegu to kręci, jak odrazu do II bez zatrzymania to przyspiesza. Jeśli z zatrzymanego chcę ruszyć na II biegu to czasem ruszy i kręci ale nie wiem od czego to zależy że raz startuje a raz nie.
Proszę o pomoc i rozrysowanie.
Dziękuję.





