Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 1.6 FSI - Weryfikacja kompresji

01 Wrz 2018 09:34 456 8
  • Poziom 14  
    Witajcie Szanowni,


    Mam taka kompresje
    1. 16.6
    2. 15.9
    3. 15.5
    4. 14.1

    Jak się odnieść do tych wyników są dobre czy konieczny remont?.

    Słyszałem, ze dopiero jak jest ponizej 7-10 to jest nie dobrze, ale gdy ma się jednak różnice między największym jak u mnie 16.6 a najmniejszym wynikiem 14.1 ponad 2 a remont to jak jest różnica 3?

    Możecie coś doradzić czy pchać się w koszty czy jeździć?

    I czemu pierwszy wynik jest ponad stan, co podaje producent może tak być?

    dziekuję.
  • Moderator Samochody
    Masz jakieś negatywne objawy ?

    Z czymś się borykasz? pobór oleju? etc.
  • Poziom 14  
    Zadałeś mi bardzo trudne pytanie ponieważ.

    Auto pali ok. 7 L w mieście więc chyba nienajgorzej wspominam o tym, bo słyszałem, że jak są uszkodzone cylindry to samochód więcej pali?

    Od samego kupna (będzie to ponad 3 lata) borykam się z delikatnym drganiem wskazówki na biegu jałowym, któremu towarzyszy odgłos z tłumika i szarpniecie silnika nie jest to mocny objaw, ale bardzo irytujący.

    Byłem u wielu mechaników, którzy sprawdzali, testowali i nic.

    Obecnie mam samochód u specjalisty, który pracuje też w ASO audi, jego elektryk sprawdzał samochód (chyba też pracownik aso) i NIC... wszystko ok parametry podobno porównywali jeszcze z innym samochodem z takim samym silnikiem i wszystko prawie identyczne.

    Wczoraj dostałem informacje o wynikach kompresji, którą przesłałem na elektrodę.
    -mechanik odradza mi grzebania w silniku, bo mowi, że to są koszty kilka tys? i nie ma pewności, że to pomoże a z drugiej strony mówi, że moja róznica między najlepszym a najgorszym wynikiem zbliża się do granicy błędu - nie wiem jak to interpretować...

    Stąd moje pytanie, co Wam specjalistom mówią te wyniki?

    Odnośnie jeszcze objawów, ale to mam od czasu m.in. wymiany obudowy termostatu firmy BEHR, bo miałem wyciek, zauważyłem że samochód przy bardzo delikatnym dodaniu gazu i przytrzymaniu go w tej pozycji w ok 2000 obr. szarpie całym autem jakby dawkowania nie było, gdy wtedy zacznę wciskać gaz bardzo pomału też go dusi aż przestanie a gdybym wcisnął mocno pedał gazu od razu byłoby wszystko ok.
    -oczywiście opowiedziałem o tym mechanikowi, twierdzi, że mój termostat to po 1 podróba (zapłaciłem 512 zł), ale że nie ma on wpływu na objawy, które opisuje i może to być po prostu zbieg okoliczności... Ma mi dzisiaj wymienić świece, obstawia, że to one mogą być powodem i chce zamontować platynowe, bo stwierdził, ze to co mam to badziew (beru z200 lub z300).

    Dodam jeszcze, że wyskakiwał mi błąd sondy NOX, którą została 3 lata temu jakoś programowo odłączona?, bo błędu już nie ma zapłaciłem 600zł (w aso chcieli 1300zl za nową), jednak ta sonda jak slyszałem nie ma wpływu na obrotu na biegu jałowym to prawda?

    Dziękuję i prosze o wyrozumiałość, że tyle się rozpisałem, ale proszę na poświecenie uwagi.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    słyszałem, że jak są uszkodzone cylindry to samochód więcej pali?


    Jest mniejsza sprawność silnia więc jak najbardziej.


    Cytat:
    z drugiej strony mówi, że moja róznica między najlepszym a najgorszym wynikiem zbliża się do granicy błędu - nie wiem jak to interpretować...


    Różnica spora i moim zdaniem może mieć wpływ na nie równą pracę silnika.


    Cytat:
    obstawia, że to one mogą być powodem i chce zamontować platynowe,


    W przypadku bezpośredniego wtrysku(jaki jest u Ciebie) świece są bardzo istotne.
    Tak samo ich dokręcenie, ze względu na to, że muszą być ustawione pod odpowiednim kątem.

    Na pewno ich wymiana nie zaszkodzi.
  • Poziom 14  
    Dodam, ze jak uruchamiam zimny silnik, to czasem 2 sekundy słychac jakby to był diesel a nie benzyna, ale tłumaczono mi, ze to podobno normalne ze smar się rozprowadza po popychaczach?. - to prawda czy bujda ?

    Zawsze tez gdy uruchomię silnik mam większe falowanie obrotow przez chwile a dokładnie w trakcie gdy silnik jest na ssaniu.
    - czy to może być spowodowane kompresja?


    Z Twojej wypowiedzi oznacza, ze mam przez ten jeden cylinder kompresje do kitu czyli muszę robić remont ? ( to czemu mówią, ze dopuszczalna różnica wynosi 3?, ja mam 2,5 okolo) czy jeszcze nie, ale takie rzeczy mogą mieć wpływ na kulturę pracy silnika.

    Możesz mi jeszcze potwierdzić lub zaprzeczyć z pierwszego postu czy nox ma wpływ na falowania obr. i budowa termostatu?

    Dziękuje
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Cytat:
    Zawsze tez gdy uruchomię silnik mam większe falowanie obrotow przez chwile a dokładnie w trakcie gdy silnik jest na ssaniu.
    - czy to może być spowodowane kompresja?


    Nie sądzę.


    Cytat:
    Z Twojej wypowiedzi oznacza, ze mam przez ten jeden cylinder kompresje do kitu czyli muszę robić remont ?


    Do puki niema objawów tj. pobieranie oleju,wypadanie zapłonów ja bym nie ruszał, druga sprawa często w TSI i FSI problemem są zawory a nie dół silnika. Ja mam urządzenie które przez 3 godziny opłukuje zawory i usprawnia pracę silnika, często pomaga.


    Cytat:
    Możesz mi jeszcze potwierdzić lub zaprzeczyć z pierwszego postu czy nox ma wpływ na falowania obr. i budowa termostatu?


    Termostat elektryczny, mogły by być wahania temperatury, nie dogrzewać się etc.
    Na zimnym silniku niema to znaczenia.

    Dobrze usunięty NOX niema żadnego wpływu na pracę silnika.
  • Poziom 14  
    piszesz, ze falowania na ssaniu gdy uruchomię silnik raczej nie będą od kompresji wiec może trudne pytanie, ale co Ci przychodzi do głowy czytając objaw, który opisałem.

    I jeszcze jakbyś mógł napisać odnośnie, co wspominałem o poszarpywanie przy bardzo lekkim wciśniętym pedale gazu i delikatnym wciskaniu wtedy dalej nadal przyszarpuje az zacznie znów auto pędzić chyba, ze od razu wcisnę normalnie (mocniej) podał gazu - jakieś przypuszczenia?

    Dziękuje za poświęcenie mi czasu w dodatku w sobotę życzę Ci wszystkiego dobrego dam znać jak odbiorę auto czy wymiana świec coś pomogła i co ogólnie mówił mechanik.
  • Poziom 43  
    Patrzyłeś na rozrząd w ogóle.
    Ja bym się tym nie przejmował bo to silniki kible nic nie warte, a dłubnięcie czegokolwiek ZACZYNA się od 1000zł.
  • Poziom 14  
    Nie, nie patrzyłem w rozrząd.(- co sprawdzić ?)

    Wiesz gdyby nie te objwy to niemoglbym narzekać na ten silnik, chyba ze miałeś na myśli pisząc kibel mając na myśli te objwy właśnie...