Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 3.0 V6 - Odpala normalnie, a po chwili gubi wtryski na 3 cylin

01 Wrz 2018 19:21 789 8
  • Poziom 7  
    Witam, mam problem z moją laguną II 3.0 V6 + LPG. Problem jest następujący: Odpala normalnie, a po chwili jazdy, zazwyczaj przy obrotach ok. 2tyś lub przy podjeździe pod górkę zaczyna mrugać kontrolka check engine, auto wyraźnie traci na mocy i gubi paliwo na 3 pierwszych cylindrach (te z przodu silnika) czasami gubi na pierwszym i trzecim, a czasami również na drugim. Problem występuje zarówno na PB jak i LPG więc raczej nie jest to problem zapchanych czy uszkodzonych wtrysków. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy i tak do kolejnych większych obrotów... . Kompresja na pięciu cylindrach jest ok. 10 barów na trzecim jest ok 8 barów i tym cylindrem auto trochę bierze olej (ok 1l na 5000km, ale składają się na to również liczne wycieki) ale takiego go już kupiłem i nie sprawiało to żadnych problemów, jednakże wisi nade mną widmo większej roboty. W momencie kiedy auto stoi odpalone "na luzie" check nie mruga nawet przy przegazowaniach, a silnik chodzi na wszystkie 6 cylindrów jednak gdy stoi odpalony przez dłuższy czas ~ 10min. to zaczyna wyraźnie kopcić nie spaloną benzyną a przy próbie ruszenia auto ma takiego muła jakby ktoś zaciągnął hamulec ręczny i samochód ledwo się rozpędza. Po ponownym uruchomieniu wszystko na chwilę wraca do normy.

    Obserwacje:
    - Iskra jest zawsze i na wszystkich cylindrach, cewki zamieniane miejscami i bez różnicy, świece nowe,
    - Katalizator jest pusty więc nie jest zapchany, jednakże żeby wyeliminować problem zapchanego wydechu zrobiłem próbę z wykręconą sondą lambda żeby "odprężyć" wydech i auto dalej wywalało te trzy cylindry,
    - Według komputera wszystkie cztery sondy pracują ze zmiennym napięciem,
    - Korekta dawki paliwa również się zmienia, ale tylko do czasu wystąpienia problemu,
    - Podmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu - bez zmian,

    Mam wrażenie, że bardzo rozjeżdża się mapa wtrysków, a nie za bardzo wiem jak to sprawdzić, a tym bardziej nie wiem co może być tego przyczyną? Walczę z tym autem już od dłuższego czasu i skończyły mi się już pomysły, a nie chcę wymieniać po kolei całego silnika bo "może pomoże".
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 43  
  • Poziom 7  
    Wiem, dlatego coś tam powoli myślę o jakimś większym remoncie - chociaż te 10 bar to dla tego silnika norma - one nie były jakoś specjalnie doprężone, ale to chyba nie tłumaczy tak nagłego problemu :/
  • Poziom 43  
    Zakreć butlę z gazem, spal to co w przewodach i zobacz wtedy. Wiązki do sprawdzenia. Sam komputer też może siadać. Ale ta kompresja nie jest dobra.
  • Poziom 7  
    Gaz jest już odpięty, zarówno zasilanie jak i sam gaz - bez różnicy. Wiązkę mam już nową i na dniach będę ją wymieniał.
  • Poziom 43  
    Jak zwykle w dużych silnikach podejrzewam mały reduktor spadki ciśnień i przestawienie korekcji mieszanki. Oraz także problem z ciśnieniem paliwa i wtryskami.
    Może też być problem iskry, mieniałeś świece?
  • Poziom 7  
    Świece są nowe, iskra wygląda w porządku, a co do reduktora to auto ma gaz od 2010 roku i przejechało w tym czasie jakieś 150tyś. km więc nie wiem czy to by tyle wytrzymało bez problemów. Co do mapy wtrysku to też o tym myślę, ale teoretycznie jak odpiąłem akumulator na noc to po ponownym podpięciu komputer powinien chodzić na "bezpiecznych" ustawieniach wszystkiego i dopiero z czasem się przyuczyć. Dobrze myślę?

    A co do ciśnienia paliwa to chyba problem występowałby tylko na benzynie? A jest tak samo niezależnie od paliwa.
  • Poziom 43  
    jkrotki napisał:
    i przejechało w tym czasie jakieś 150tyś

    Wystarczy ustawić na 1 bar dolną granicę pracy na LPG.
    jkrotki napisał:
    ale teoretycznie jak odpiąłem akumulator na noc

    To nic nie da musisz zrobić ok 300km na PB, wtedy zmieni się zapis flasza.

    Jak ci za mało daje LPG to ecu wzbogaca korekcje i później na PB zalewa i nie ma szans na jazdę.
  • Poziom 7  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    Jak ci za mało daje LPG to ecu wzbogaca korekcje i później na PB zalewa i nie ma szans na jazdę.

    Problem polega na tym, że problem występuje i na PB i na LPG. Zaraz po odpaleniu idzie jak zwykle, czyli jak przystało na 200KM, a po chwili (dłuższej lub krótszej) wywala mi wtrysk benzyny na "przednich" cylindrach (zarówno PB jak i LPG nie podaje wcale paliwa) za to te "tylne" cylindry pracują cały czas, ale na bardzo bogatej mieszance. Efekt jest taki, że te "przednie" cylindry mają świece w kolorze kawy z mlekiem, a te "tylne" są czarne i mocno okopcone.