Cześć!
Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy:
1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy).
2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka poziomu paliwa skakała. Może słaby akumulator był wtedy? Zmieniony na zapasowy. Potem po udanym odpaleniu - miga check, paliwa 0 i migała kontrolka rezerwy.
3. Przed odpaleniem świeci się kontrolka przekroczenia temperatury, choć w OBD 25C. Po wykasowaniu błędu, gaśnie. W OBD błąd czujnika temperatury wody, ale ELM327 poprawnie odczytuje temperaturę statycznie i dynamicznie. Po wykasowaniu błąd szybko powraca. Dopiero w pewnym momencie (przy ok. 80C) ECU przestaje wysyłać informacje o temperaturze wody. Ale dmuchawa wie kiedy dmuchać i robi to przy ok 85C Czy dmuchawa ma jakiś dodatkowy czujnik/termostat? Czy jest więcej niż jeden czujnik?
3. Kontrolka poziomu paliwa pokazuje rezerwę, a przy następnym odpaleniu pół baku i na odwrót.
4. Jest łączność z ECM nawet na wyjętym kluczyku. To normalne?
a) Czy jest sens coś robić z czujnikiem temperatury i czujnikiem poziomu paliwa, czy od razu wymieniać BCM?
b) Czy wystarczy po prostu wymienić BCM i nie trzeba niczego programować?
c) Na jakiej podstawie ECM stwierdza błąd czujnika temperatury chłodziwa? Skoro nie jest poza zakresem? Na podstawie czujnika temp. oleju? A może czujnik temp oleju?
Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy:
1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy).
2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka poziomu paliwa skakała. Może słaby akumulator był wtedy? Zmieniony na zapasowy. Potem po udanym odpaleniu - miga check, paliwa 0 i migała kontrolka rezerwy.
3. Przed odpaleniem świeci się kontrolka przekroczenia temperatury, choć w OBD 25C. Po wykasowaniu błędu, gaśnie. W OBD błąd czujnika temperatury wody, ale ELM327 poprawnie odczytuje temperaturę statycznie i dynamicznie. Po wykasowaniu błąd szybko powraca. Dopiero w pewnym momencie (przy ok. 80C) ECU przestaje wysyłać informacje o temperaturze wody. Ale dmuchawa wie kiedy dmuchać i robi to przy ok 85C Czy dmuchawa ma jakiś dodatkowy czujnik/termostat? Czy jest więcej niż jeden czujnik?
3. Kontrolka poziomu paliwa pokazuje rezerwę, a przy następnym odpaleniu pół baku i na odwrót.
4. Jest łączność z ECM nawet na wyjętym kluczyku. To normalne?
a) Czy jest sens coś robić z czujnikiem temperatury i czujnikiem poziomu paliwa, czy od razu wymieniać BCM?
b) Czy wystarczy po prostu wymienić BCM i nie trzeba niczego programować?
c) Na jakiej podstawie ECM stwierdza błąd czujnika temperatury chłodziwa? Skoro nie jest poza zakresem? Na podstawie czujnika temp. oleju? A może czujnik temp oleju?