Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek Dzik 2 z silnikiem i skrzynią Tico.

03 Wrz 2018 20:14 1653 16
  • Poziom 3  
    Witam forumowiczów, jestem nowy w tym serwisie więc prosze o wyrozumiałość.
    Moje pytanie brzmi: czy pomysł połączenia silnika od Tico wraz ze skrzynią do Dzika 2 za pomocą półosi od tico i wałka ataku od dzika 2 który wystaje na końcu skrzyni jest dobrym pomysłem? Wiem że sie da, ale nie wiem czy to ma sens, chodzi oto
    by pominąć skrzynie dzika i wykorzystać go w roli tylnego mostu. Poniżej na zdjęciu zaznaczyłem miejsce podłączenia półosi ze skrzyni Tico.

    Traktorek Dzik 2 z silnikiem i skrzynią Tico.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Podłączyć możesz. Tylko pamiętaj, że drugą półoś musisz zablokować. Właśnie wtedy mechanizm różnicowy ze skrzyni przeniesie moment na Dzika.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zblokować nie półoś ale mechanizm różnicowy. Ale chyba z prędkościami to dobrze nie będzie.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Z silnikiem TIco i skrzynią biegów to możesz wozić tylko pierze.Wrzuć na Dzika silnik D 301D
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    kierbedz4 napisał:
    Z silnikiem TIco i skrzynią biegów to możesz wozić tylko pierze.Wrzuć na Dzika silnik D 301D

    Albo jaki kolwiek silnik diesla o małych gabarytach. Najlepszy od jakiegoś agregatu prądotwórczego, motopompy, glebogryzałki lub coś tego pokroju. Dieselek w takim zastosowaniu spisałby się bardzo dobrze.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Nawet podałem typ silnika w tej materii.Swego czasu wykonałem takiego sama na bazie silnika S 231z przeniesieniem napędu przez skrzynię kątową oraz skrzyni biegów samochodu Lublin ze skracanym mostem również od lublina.Tylny most Lublina jest stosunkowo wolnym mostem.W wielu przypadkach budujący informowali o ukręcaniu się tulei w tarczy sprzęgłowej stosowanej od Zuka. W moim przypadku zastosowałem skrzynię biegów od lublina wraz z orginalną tarczą sprzęgłową od lublina i mogłem spać spokojnie.Sam posiadał hamulec postojowy zastosowany fabrycznie na wyjściu wałka ze skrzyni biegów..
  • Poziom 3  
    Bardzo wam dziękuje za aktywność, już myślałem że nikt nie odpowie. wracając do sedna sprawy, Mój pomysł zakłada połączenie silnika od tico wraz ze skrzynią biegów i zaspawanym mechanizmem różnicowym poprzez półoś, ze skrzynią od dzika 2 poprzez sprzęgło kłowe wystające z tyłu skrzyni będące połączone za pomocą wielowypustu z wałkiem atakującym. A co do prędkości: oryginalnie dzik 2 rozpędzał sie do 15km/h, zakładając że tico rozpędzi sie do 120km/h, oraz wiedząc że aby koła w dziku wykonały pełny obrót wymagane jest 10 obrotów wałka atakującego, oraz znając średnice kół w dziku 2 (70cm) i tico (51cm) wychodzi mi prędkość około 17km/h, jak dla mnie wystarczająco. Jenak celem tego tematu było zebranie opinii czy ten pomysł ma sens, czy skrzynia dzik 2 wytrzyma taki moment, czy silnik tico jest awaryjny, czy polska wygra mecz itp.
  • Poziom 34  
    Jak byś postawił silnik S 301 D to nie musisz stosować skrzyni biegów bo zostajesz na skrzyni Dzika widziałem takiego Sama właśnie z zabudowanym silnikiem D301D bardzo dobrze się sprawiał.Nie da się ukryć że skrzynia biegów od Tico jest skrzynią szybką i stosunkowo delikatną.
  • Poziom 3  
    Pomysł z silnikiem wysokoprężnym jest dobry, ale problem zaczyna sie przy sprzęgle, oryginalne od dzika 2 jest nieco słabawe, no i konieczne było by stosowanie przekładni bo aby na oryginalnej skrzyni dzika 2 rozpędzić sie do tych 15km/h na 3 biegu potrzeba około ( tu nie jestem pewny) 3000obr/min silnika, a S301D jakie ma obroty?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 3  
    Co do siły uciągu takiego traktorka to mam pewne obiekcje, a wysoka prędkość ciągnika bez prawa rejestracji jest sprawą drugorzędną. Skrzynia Dzika ma masę około 500k g, plus blokada mechanizmu różnicowego. Silnik od malucha jest wg. mnie jednak troszkę gorszy niż Tico, a w dodatku Tico to samochód z przednim napędem, więc tu podłączenie jest stosunkowo mniej skomplikowane a i po podłączeniu wygląda to estetyczniej. Jeśli chcesz szybki traktorek polecam ci dyferencjał od Żuka, plus skrzynia od Żuka, plus silnik ze skrzynią i zaspawanym mechanizmem różnicowym na przykład Tico, Golf 2 1,6 diesel lub coś podobnego. A odnośnie tego że skrzynia Tico jest delikatna, mógłbyś może to trochę rozwinąć, chciałbym usłyszeć co nieco opinii podpartych przykładami.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    A może by jednak zamontować orginalny silnik do Dzika po niewielkiej naprawie i nie musisz kombinować Obecnie na Faceboku w dziale Hobby stoi silnik do kupienia od Dzika za całe 180 zł.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 3  
    Zastanawiałem sie nad tym, problemem jest to że gdy mój tato kupił dzika, był przerobiony na 4 koła z silnikiem i sprzęgłem od malucha, chwile to popracowało ale niestety między sprzęgłem od malucha a wałkiem sprzęgłowym od dzika 2 jest 40cm, połączenie było zrealizowane poprzez wałek ułożyskowany na sztywno względem skrzyni dzik a silnik od malucha również był zamontowany na sztywno w ramie, przez co wałek nie wytrzymał, musze to przerobić i z tego względu rozważam opisaną wcześniej metode.
  • Poziom 11  
    witam niedawno przerabiałem taki układ, mam obecnie skrzynie dzika, skrzynię poloneza i silnik benzynowy maszynowy ok 10hp wszystko połączone sprzęgłem malucha. jak do dzisiaj nieźle się sprawuje.
    gdy to kupiłem był silnik daihatsu ze skrzynią i połączony półosią z przegubem Birfielda do skrzyni dzika. i podwójne koła. z rozsypanym mech. różnicowym. dziwię się że taką przeróbkę z pominięciem oryginalnej skrzyni dzika chcesz zrobić, ten wałek na twoim zdjęciu idzie bezpośrednio na mechanizm różnicowy a to najsłabsza rzecz w dziku, a zarazem najdroższa. oryginalny silnik dzika wykrzesa w idealnym ustawieniu ok 8hp, maluch ma nieco ponad 23hp, tico 40 i co zamierzasz tym ciągać? 4 tonowe przyczepy przy 500kg wagi ciągnika i to bez hamulca. zastanów się do czego go potrzebujesz. ja potrzebowałem sprawnego ciągnika do lasu by przywieźć drzewo, dźwiga ponad 3kubiki na przyczepce, ma hydraulikę, do osprzętu i pługa do śniegu, wyjście na dodatkowy 5stopniowy WOM, którym napędzam rębak i to tylko silnikiem 10hp który zużywa 1.5 l/h benzyny i pali zawsze czy jest + czy -30 stopni. Traktorek Dzik 2 z silnikiem i skrzynią Tico.

    Dodano po 14 [minuty]:

    zastosuj ten silnik z malucha co masz z tym sprzęgłem bez żadnych tłumików drgań, na sztywno do ramy wycentruj dobrze połączenia wałków ze skrzynią jak nie to złóż na tzw. gumę(proste połączenie np z poloneza czy mercedesa kubusia, to pozwoli ma pewną tolerancję pasowania, sprawdź wałki ataku w skrzyni i dobrze spasuj, pomiń oryginalny hamulec i zrób na kole by nie wywalić ataku i masz sprzęt na lata. a na tym wałku co mówiłeś ułożyskowanym załóż kilka kół pasowych, czy tarcze do ręcznego hamulca i masz gotowe wyjścia na dodatkowy osprzęt czy pompę hydrauliki.
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    ulabrzyd napisał:
    witam niedawno przerabiałem taki układ, mam obecnie skrzynie dzika, skrzynię poloneza i silnik benzynowy maszynowy ok 10hp wszystko połączone sprzęgłem malucha. jak do dzisiaj nieźle się sprawuje.

    Witam.
    ja ze swojej strony powiem, że montowanie silników benzynowych w pojazdach takich jak ciągnik jest niezbyt rozsądnym rozwiązaniem chociaż by z względu na fakt, że benzyna jest dużo bardziej łatwopalna od diesla i czasami wystarczy drobna iskra aby taki pojazd w lesie zaczął się palić. Po za tym silnik benzynowy nie posiada ani troszkę brzmienia takiego co diesel i ma mały moment obrotowy. Za plusem przemawia jedynie gabaryt silnika benzynowego, jego waga i fakt, że nawet przy słabej kompresji odpali w okresie zimowym. Co do samego diesla to dobrym rozwiązaniem jeśli zależy na gabarytach jest silnik diesla 1 cylindrowy od jakiegoś agregatu prądotwórczego, tańsze wersje można kupić już od 900zł(sprawny silnik).
  • Poziom 34  
    Zobacz ktoś wystawił na Faceboku Dzika w wersji niemieckiej za całe półtora bańki.Pracuje toto z pługiem śnieżnym a nawet posiada przyczepkę.