Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Brama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornik

05 Wrz 2018 12:08 543 5
  • Poziom 10  
    Dzień dobry.
    Mam następujący problem. Kupiłem dom gdzie przesuwna brama wjazdowa jest napędzana napędem BFT, a bramy garażowe napędami Hormann Supra Matic E.
    Do sterowania używałem pilota BFT 4kan. starego typu gdzie jeden przycisk sterował bramą przesuwna, a dwa bramami wjazdowymi do garaży. Ponadto mam oryginalne piloty Hormann z szarymi przyciskami - tylko do bram garażowych i jeden pilot uniwersalny (na zdjęciu z 4 czerwonymi klawiszami) w którym jest używany jeden przycisk do bramy przesuwnej BFT.
    Jak widać na zdjęciu do Supra Matic podpięte są radia BFT Clonix2/128 (takie samo podpięte jest do napędu bramy przesuwnej).
    Niestety coś się popsuło w oryginalnym pilocie BFT i nie otwiera "własnej" bramy przesuwnej, garażowe bez problemu. Uznałem, że pilot się popsuł i kupiłem pilota oryginał BFT nowego typu z czterema przyciskami i chciałem go zaprogramować do bramy przesuwnej. Niestety pomimo prawidłowego programowania (tzn. w clonixie naciskam sw1, dioda miga wolno, naciskam i przytrzymuję dwa górne przyciski (lub ukryty przycisk w starym oryginale), dioda przestaje migać i zapala się na stałe, zwalniam ukryty przycisk i przyciskam odpowiedni do funkcji przycisk, dioda miga bardzo szybko) efekt jest taki, że po naciśnięciu zaprogramowanych przycisków słyszę "pykanie" przekaźnika, ale brama się nie przesuwa. Nadal działa na pilot uniwersalny z czerwonymi przyciskami.
    Co może być przyczyną, może ktoś rozpozna płytę główną do napędu przesuwnego, może to tam muszę coś przestawić? Widzę tam przycisk RX, ale nie mam instrukcji, nie chciałbym coś popsuć.
    Brama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornikBrama przesuwna BFT i rozstrojony pilot lub odbiornik
  • specjalista -automatyka bramowa
    Napęd bramowy to raczej nie BFT a firmy V2. Ogólnie sytuacja zdaje się wygląda tak, że drzwi Hormanna działają na własnych pilotach i wbudowanych radiach, napęd bramowy na swoim własnym radiu (współpracującym z tym pilotem czerwonoguzikowym) a oprócz tego WSZYSTKIE napędy mają zamontowane odbiorniki Clonix.
    Możesz spróbować dopisać nowego pilota sposobem II - przyciskiem na odbiorniku, i na dodatek do któregoś odbiornika w napędzie garażowym - jeśli uda się a dalej nie da się tą samą metodą dopisać pilota do odbiornika w bramówce - może uszkodziło się radio BFT dopięte do napędu bramy (pilot "uniwersalny" działa dalej, bo prawdopodobnie jest dopisany do radia wbudowanego w napęd bramy a nie doczepionego BFT).

    Upewnij się też, czy piloty starszego typu - czyli Mitto w kształcie jajka, na pewno są kompatybilne z nowszymi kanciastymi (może stąd problem z klonowaniem pilota)
  • Poziom 10  
    Tak też myślałem, że radia w sterownikach bram są z duplikowane.
    V2? A jaki model, może znajdę jakąś instrukcję.

    Może nieściśle się wyraziłem, ale ja nie klonowałem starego pilota na nowy, kanciasty. Nie mam aktualnie działającego z sterownikiem bramy pilota BFT, działa jedynie uniwersalny-a jego nie potrafię sklonować na piloty BFT ,dlatego chciałem dopisać oryginalne piloty BFT do radia. Sposób znaleziony na forum opisałem powyżej .
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    SĄ zduplikowane - Hormann mają swoje firmowe radia w środku obudowy, dodatkowe radia BFT leżą na silnikach, bramówka też ma dodatkowe szare radio BFT oprócz swojego (oryginalne jest w formie karty wlutowanej na sztorc w płytkę). I może padło to dodatkowe radio BFT w bramie (pomijając problem kompatybilności nowego i starego pilota BFT).
    Potestuj dopisywanie pilotów na którejś garażówce.
    I ogólnie operacje ogranicz tylko do radyjek BFT (skoro na oryginalnym radiu napęd działa).
    Napęd to na pewno V2 (napis na scalaku, poza tym pilot z pomarańczem to nie żaden uniwersalny a oryginalny V2 TRC4) ale jakiś wiekowy, nie mogę namierzyć typu ani instrukcji - może inni forumowicze pomogą......
  • Poziom 10  
    kotbury napisał:

    Potestuj dopisywanie pilotów na którejś garażówce.
    I ogólnie operacje ogranicz tylko do radyjek BFT (skoro na oryginalnym radiu napęd działa).
    Napęd to na pewno V2 (napis na scalaku, poza tym pilot z pomarańczem to nie żaden uniwersalny a oryginalny V2 TRC4) ale jakiś wiekowy, nie mogę namierzyć typu ani instrukcji - może inni forumowicze pomogą......

    Dokładnie taki mam zamiar. Z a chwilę popróbuję dopisać piloty do radyjek BFT w garażówkach i sprawdzę poprawność połączenia radia BFT z b.przesuwną, może coś się poluzowało.

    Już po próbach.
    Zarówno stary jak i nowy pilot BFT bez problemu dopisują się do Clonixa w garażu (jest jedno radio z wykorzystanymi dwoma kanałami, po jednym na bramę garażową).
    Rozpracowałem sposób dodawania pilotów do sterownika V2, bez problemu dodałem inny klawisz z posiadanego oryginalnego pilota (dzięki"kotbury" za uwagę że to orginał TRC4).
    Nadal piloty BFT dodają się do Clonixa przy bramie przesuwnej, przekaźnik reaguje na piloty, ale brama nie. Myślę , że coś jest skopane w płytce sterownika V2.
    Przy okazji , jaki sygnał jest na wyjściu z Clonixa?
    Czy to jest proste zwarcie, bo jeśli tak to mogę spróbować zewrzeć na chwilę wejścia na płytce sterownika V2 nr.7i8 (licząc od lewej na zdjęciu).
    Problem rozwiązany.
    Pomogło wymontowanie płytki odbiornika w bramie przesuwnej, wyczyszczenie i ponowne złożenie.
    Teraz wszystko działa tak jak powinno.
  • Poziom 10  
    kotbury napisał:

    Potestuj dopisywanie pilotów na którejś garażówce.
    I ogólnie operacje ogranicz tylko do radyjek BFT (skoro na oryginalnym radiu napęd działa).
    Napęd to na pewno V2 (napis na scalaku, poza tym pilot z pomarańczem to nie żaden uniwersalny a oryginalny V2 TRC4) ale jakiś wiekowy, nie mogę namierzyć typu ani instrukcji - może inni forumowicze pomogą......

    Dokładnie taki mam zamiar. Z a chwilę popróbuję dopisać piloty do radyjek BFT w garażówkach i sprawdzę poprawność połączenia radia BFT z b.przesuwną, może coś się poluzowało.

    Już po próbach.
    Zarówno stary jak i nowy pilot BFT bez problemu dopisują się do Clonixa w garażu (jest jedno radio z wykorzystanymi dwoma kanałami, po jednym na bramę garażową).
    Rozpracowałem sposób dodawania pilotów do sterownika V2, bez problemu dodałem inny klawisz z posiadanego oryginalnego pilota (dzięki"kotbury" za uwagę że to orginał TRC4).
    Nadal piloty BFT dodają się do Clonixa przy bramie przesuwnej, przekaźnik reaguje na piloty, ale brama nie. Myślę , że coś jest skopane w płytce sterownika V2.
    Przy okazji , jaki sygnał jest na wyjściu z Clonixa?
    Czy to jest proste zwarcie, bo jeśli tak to mogę spróbować zewrzeć na chwilę wejścia na płytce sterownika V2 nr.7i8 (licząc od lewej na zdjęciu).
    Problem rozwiązany.
    Pomogło wymontowanie płytki odbiornika w bramie przesuwnej, wyczyszczenie i ponowne złożenie.
    Teraz wszystko działa tak jak powinno.

    Dodano po 19 [godziny]:

    Problemem były zaśniedziałe styki na płytce odbiornika.18 lat pracy jednak zrobiło swoje.
    Po wyczyszczeniu cały układ bram i odbiorników radiowych działa jak nowy.