Witam
Jeśli to nie odpowiedni dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
Chciałby wam przedstawić projekt silnika spalinowego z rozrządem Knight'a chłodzonego cieczą.
Jak zapewne wielu wie obecnie w silnikach 4T stosowane są zawory grzybkowe . Ale czy tak było zawsze ? Nie zawsze tak. Do lat 30 XX wieku w samochodach wyższej klasy stosowano rozrząd suwakowy opracowany i opatentowany w 1904 przez Charles Yale Knighta . Były to dwa suwaki zasłaniające i odsłaniające okna w gładzi cylindra . Silnik miał zalety ale tęż i wady
Zalety :
-cicha praca
-sprawność wyższa o 20-30% w stosunku do silnika zaworami grzybkowymi
- praktycznie nie występuje spalanie stokowe
- prawie płaska charakterystyka obciążania względem obrotów , przez co silnik był bardzo elastyczny
-lepsze napełnianie i opróżnianie cylindra .
-możliwość pracy na dowolnej jakości paliwie .
-zmniejszone zużycie paliwa nawet o 15%
-wysoki stopień sprężania ?=16 i więcej
Wady
-złożona budowa
-wysoki ciężar układu korbowego
-tendencje do zacierania się i zastygania smaru
-wysoki koszt budowy
-problem z uszczelnieniem suwków
Biorąc pod uwagę to ,że dzisiaj mamy smary i oleje syntetyczne które nie zastygają , można pewne wady wyeliminować i usprawnić tego typu silnik
Będzie to silnik z rozrządem Knighta z dwoma suwakami . Silnik będzie w układzie R2 głowica i blok będą odlane z aluminium ,korbowody tłoków i suwaków stalowe wał korbowy główny i wałek korbowy rozrządu stalowe , skrzynia korbowa aluminiowa , tłok aluminiowy prawdopodobnie od jakiegoś chińskiego skutera .
Zakres prac
-zaprojektowanie i wykonanie silnika
-zaprojektowanie i wykonanie gaźnika
-zaprojektowanie i wykonanie chłodnicy
-zaprojektowanie i wykonanie repliki iskrownika
A teraz trochę danych samego silnika
-pojemność skokowa 166 cm^3
-pojemność całkowita 176,8 cm^3
-średnica cylindra 39,4 mm
-średnica tłoka 39,4 mm
-skok tłoka 70 mm
-stopień sprężania ?=16,3
Niech pod tematem rozgorzeje dyskusja
Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć
Prace będą postępować powoli.
Może innych też to zachęci do budowy takiego silnika
Dokumentację projektu zamieszczę niebawem
Pozdrawiam
Jeśli to nie odpowiedni dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
Chciałby wam przedstawić projekt silnika spalinowego z rozrządem Knight'a chłodzonego cieczą.
Jak zapewne wielu wie obecnie w silnikach 4T stosowane są zawory grzybkowe . Ale czy tak było zawsze ? Nie zawsze tak. Do lat 30 XX wieku w samochodach wyższej klasy stosowano rozrząd suwakowy opracowany i opatentowany w 1904 przez Charles Yale Knighta . Były to dwa suwaki zasłaniające i odsłaniające okna w gładzi cylindra . Silnik miał zalety ale tęż i wady
Zalety :
-cicha praca
-sprawność wyższa o 20-30% w stosunku do silnika zaworami grzybkowymi
- praktycznie nie występuje spalanie stokowe
- prawie płaska charakterystyka obciążania względem obrotów , przez co silnik był bardzo elastyczny
-lepsze napełnianie i opróżnianie cylindra .
-możliwość pracy na dowolnej jakości paliwie .
-zmniejszone zużycie paliwa nawet o 15%
-wysoki stopień sprężania ?=16 i więcej
Wady
-złożona budowa
-wysoki ciężar układu korbowego
-tendencje do zacierania się i zastygania smaru
-wysoki koszt budowy
-problem z uszczelnieniem suwków
Biorąc pod uwagę to ,że dzisiaj mamy smary i oleje syntetyczne które nie zastygają , można pewne wady wyeliminować i usprawnić tego typu silnik
Będzie to silnik z rozrządem Knighta z dwoma suwakami . Silnik będzie w układzie R2 głowica i blok będą odlane z aluminium ,korbowody tłoków i suwaków stalowe wał korbowy główny i wałek korbowy rozrządu stalowe , skrzynia korbowa aluminiowa , tłok aluminiowy prawdopodobnie od jakiegoś chińskiego skutera .
Zakres prac
-zaprojektowanie i wykonanie silnika
-zaprojektowanie i wykonanie gaźnika
-zaprojektowanie i wykonanie chłodnicy
-zaprojektowanie i wykonanie repliki iskrownika
A teraz trochę danych samego silnika
-pojemność skokowa 166 cm^3
-pojemność całkowita 176,8 cm^3
-średnica cylindra 39,4 mm
-średnica tłoka 39,4 mm
-skok tłoka 70 mm
-stopień sprężania ?=16,3
Niech pod tematem rozgorzeje dyskusja

Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć

Prace będą postępować powoli.
Może innych też to zachęci do budowy takiego silnika

Dokumentację projektu zamieszczę niebawem

Pozdrawiam
Cool? Ranking DIY