Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault master 2,5dci-brak mocy

klon1982 04 Lut 2019 13:51 3024 72
  • #31
    marek0712
    Poziom 19  
    A ja ci powiem , że to wtryski. Tak samo jak ty się z tym bujałem i dawałem wtryski do sprawdzenie i na maszynie były ok, a auto nie jechało.
  • OptexOptex
  • #32
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Wymieniłeś na drugie czy te stare regenerowaleś?
  • OptexOptex
  • #33
    genek1000
    Poziom 33  
    kierownik1234 napisał:
    Panowie nowe wieści: wtryski sprawdzone na maszynie sprawne!

    Masz wydruki z testów czy wierzysz na słowo ???
  • #34
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Mam wydruk z serwisu Bosch wtryski sprawne
  • #35
    genek1000
    Poziom 33  
    kierownik1234 napisał:
    Mam wydruk z serwisu Bosch wtryski sprawne

    Standardowo wtryskiwacz jest sprawdzany tylko w kilku przyjętych punktach pracy ( przy dobrych wiatrach ,bo najczęsciej przy jednej wartości ciśnienia i jednym czasie otwarcia) , podczas gdy zmiana warunków w samochodzie odbywa się płynnie i obejmuje znacznie większy zakres zmienności. Sytuacje, kiedy wtryskiwacz przechodzi test na stanowisku, ale w silniku pracuje nieprawidłowo, nie należą do rzadkości :cry:
  • #36
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Jutro idzie turbo do wyjęcia i sprawdzenia
  • #37
    genek1000
    Poziom 33  
    Turbo sprawdza się na samochodzie - niepotrzebne generowanie kosztów- chyba że jest to prosta wersja bez czujnika ciśnienia doładowania ( nie w tym roczniku nie było już takiej opcji) .
    Mnie bardziej boli to że było grzebane w programie i samodiagnoza systemu stała sie "ułomna" , a myślę że przy fabrycznym programie i kumatym techniku coś wyszło by z interpretacji błędów i parametrów pracy.
    Znam przypadki nie prawidłowych wartości przyuczeń zaworu EGR i samochód nie miał połowy mocy i nie "kopcił " :|
  • #38
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Auto ma tylko przepływke nie na czujnika doładowania ani żadnej sondy. Dźwignia turba wcale się nie rusza przy gazowaniu co świadczy że nie upuszcza ciśnienia . Gruszka sprawdzałem ciśnieniem powietrza i dźwignia wtedy pracuje w całym zakresie nigdzie nie słychać powietrza czyli układ szczelny. Moim zdaniem brak ciśnienia nie na ciśnienia powietrza podanego do kolektora sterownik nie podaje przez wtryski paliwa dlatego auto nie dymi chyba że źle rozumuje. Za mało turbo pompuje na wolnych obrotach bo ono pracuje cały czas od zera a jak jest za duże ciśnienie to go gruszka upuszcza Tak zauważyłem. Jak pompowalem powietrzem tak by cięgno się ruszyło silnik nie wkręcał się na obroty jak spuszczałem to tak. Więc albo zawór upuszcza na wolnych obrotach cały czas albo spaliny słabo rozpędzają turbo tłumiki są drożne więc spaliny mają gdzie uciekać pozostaje te nieszczęsne turbo chyba że źle to rozumuje
  • #39
    Hektar Zahler
    Poziom 34  
    A nie wydaje się Wam, że jak turbo nie zrobi ciśnienia, to sterownik nie da wachy ? Ile razy przerabiałem, że wymiana turbo naprawiła wtryski. Ale znowu jeden sterownik czipowany i drugi też czipowany. Czyli in. słowy ostro grzebany. Kierownik próbuj myśleć po francusku. Na forum dużo wiedzy leży na temat Reno. P.S. jak nie ma dosyć paliwa, to śmierdzi frytkami.
  • #40
    marek0712
    Poziom 19  
    Turbo nie dmucha bo nie ma na tyle spalin, a spalin nie ma bo nie ma paliwa(wtryski).
  • #41
    Hektar Zahler
    Poziom 34  
    To by palił jak ruski czołg. Jak nie ma problemu z paleniem czyli wtryski przebija tak czy nie.
  • #42
    marek0712
    Poziom 19  
    Hektar Zahler napisał:
    To by palił jak ruski czołg. Jakoś nie widzę problemu z paleniem.

    Będzie palił normalnie a mocy brak
  • #43
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Turbo na postoju pompuje 0.8 do 1.4 czy to dobrze? Zobaczę jeszcze podczas jazdy

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nowa przepływke podłożono Bosch to samo muł po odpięciu przepływki puszcza Kopeć dymu i jest zwawszy co wy na to
  • #44
    freebsd
    Poziom 37  
    Jesteś pewien, że wtyczki elektryczne od wtrysków mają dobry kontakt? Ja u siebie (Espace) musiałem je doginać i czyścić.
  • #45
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Turbo dziś sprawdzałem podczas jazdy na kompie pokazuje od 1 do 2,2. Zauważyłem że jak ciągnęłam za przewód wiązkę od przeplywki to auto przygąsało prawie zgasło , coś tam nie kontaktuje dobrze kolega wyżej chyba dobrze sugeruje z tą wiązka jutro wypruje te kable z peszla i posprawdzam te kable i wtyczki od wtrysków EGR czujnika wału i chyba gasiciel tam jest
  • #46
    genek1000
    Poziom 33  
    kierownik1234 napisał:
    Auto ma tylko przepływke nie na czujnika doładowania ani żadnej sondy.
    kierownik1234 napisał:
    Turbo dziś sprawdzałem podczas jazdy na kompie pokazuje od 1 do 2,2.

    Oj ciężko coś naprawić jak się nawet nie wie co się naprawia :cry:
    Nadal twięrdze że kumaty diagnosta i i dobry przyrząd diagnostyczny dawno załatwiły by sprawę.
  • #47
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Nie jestem mechanikiem więc proszę mi wybaczyć po to pytam fachowców o poradę. Nie mam w okolicy mechanika co by znał się na renault jak tylko zobaczą Reno to do serwisu każą jechać. A w serwisie to wiadomo jak naprawiają szkoda słów. Z tego co zauważyłem wszyscy fachowcy od mechaniki już o tym aucie słyszeli i żaden nie chce się podejmować roboty szkoda im czasu bo mogą szybka prosta robotę zrobić i szybka kasa a tu trzeba trochę pomyśleć a to wyraźnie za trudne. Dlatego pytam o podpowiedź
  • #48
    marek0712
    Poziom 19  
    kierownik1234 napisał:
    Dlatego pytam o podpowiedź
    takich tematów z tym problemem było na tym forum kilka i nikt nikomu nie pomógł, więc nie łudź się , że ktoś ci tu pomorze. Odpowiedź dałem ci już wcześniej zacznij od wtrysków. Spróbuj poszukać używek na wymówienie, że jak będzie coś nie tak to zwracasz. A sprawdzanie wtrysków i ich diagnoza to w większości zakładów nieporozumienie.
  • #49
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Dalej walka z tym masterem trwa. Wymieniłem całą wiązkę elektryczna stara była posniedziala i wielokrotnie lutowaną wyglądała tragicznie. Turbina po regeneracji zawór EGR zaślepiony nic cię pomaga. Wtryski wymienione na drugie używki nic nie pomaga. 4 różne mapy wgrane do sterownika nawet na oryginał 120KM i żadnej reakcji. Już brak mi pomysłów auto słabo wkręca się na obroty wygląda tak jakby z dołu ciężko wstawało turbo turbo po regeneracji auto muł

    Dodano po 4 [minuty]:

    Parametry wtrysków
  • #50
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Wymiana wtryskiwaczy nic nie pomaga czy ktoś potrafi zdiagnozować w podlaskim co mu jest? . Auto pracuje równo brak mocy od 100 prawie wcale nie jedzie przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę, jak delikatnie wciskam gaz to nawet do 130 pojedzie z ciężarem to już męczarnia . Czy może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
  • #51
    jurekk55
    Poziom 36  
    Zaślepienie EGR zmienia charakterystykę przepływu "zapisaną" w ECU, taka sama nieprawidłowość jak nie domknięty zawór EGR.
    2.2 to zdaje się górna tolerowana granicą ciśnienia doładowania.
    Jeden z dwu parametrów odbiega od normy,nie generując błędu. Ciśnienie paliwa lub przepływomierz ( przy wciśnięciu w podłogę gazu powinien pokazać ponad 300kg) . Pozostałaby jeszcze jazda z rozszczelniony wydechem przed katalizatorem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    Zaślepienie EGR zmienia charakterystykę przepływu "zapisaną" w ECU, taka sama nieprawidłowość jak nie domknięty zawór EGR.
    2.2 to zdaje się górna tolerowana granicą ciśnienia doładowania.
    Jeden z dwu parametrów odbiega od normy,nie generując błędu. Ciśnienie paliwa lub przepływomierz ( przy wciśnięciu w podłogę gazu powinien pokazać ponad 300kg) . Pozostałaby jeszcze jazda z rozszczelniony wydechem przed katalizatorem.


    "Kaganiec" wnioskując z tego co piszesz nie był ustawiony.
    Pozostaje jazda z Clipem i rejestracja parametrów,ale z pracującym EGR.
  • #52
    genek1000
    Poziom 33  
    jurekk55 napisał:
    Pozostaje jazda z Clipem i rejestracja parametrów,ale z pracującym EGR.
    i wg. mnie z oryginalnym nie grzebanym programem- z douczonymi wtryskami i zaworem EGR
  • #53
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Wydech był rozszczelniony rozwiwrcona dziura przed katalizatorem nic nie pomaga. Program wgrany oryginał na 120 koni z działającym EGR i nic jedzie identycznie. Po odpięciu przeplywki auto ma wtedy lepszy dół czyli na 2 i 3 biegu od 1500 obrotów do 2200 jest żywszy lepiej wstaje z dołu wtedy auto dymi przy gwałtownym dodaniu gazu ale jak dochodzi prędkość to dalej się muli i jedzie identycznie jak z przepływka. Kupię jeszcze drugi sterownik silnika i go zamontuje założę emulator do immobiliser by nie grzebać nic w sterowniku. Elektronik podejrzewa uszkodzony sterownik twierdzi że ktoś go zepsuł gdy wgrywał mapy albo zdejmował kaganiec po kablu i rozjechane jest coś odnośnie prędkości . Innych pomysłów na razie brak
  • #54
    pp_pablo
    Poziom 21  
    kierownik1234 napisał:
    Elektronik podejrzewa uszkodzony sterownik twierdzi że ktoś go zepsuł gdy wgrywał mapy albo zdejmował kaganiec po kablu i rozjechane jest coś odnośnie prędkości . Innych pomysłów na razie brak


    Wyprogramowanie/zaprogramowanie ogranicznika prędkości (kagańca jak go nazwałeś) jest proste jak cep. Nie wiem jak i co tam można uszkodzić.
  • #55
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Nic nie pomogło grzebanie w sterowniku auto jeździ źle bez mocy brak pomysłów
  • #56
    invisibleman
    Poziom 20  
    Rozrząd sprawdzony? Kolektor ssący/pokrywa szczelny? Uszczelki pokrywy zaworów/kolektora nie uszkodzone? Wałki rozrządu niewytarte? Nikomu chyba nie chciało się sprawdzać mechaniki, bo to za dużo rozbierania.
  • #57
    diodabg
    Poziom 30  
    Filtr paliwa ? Jakie cisnienia w cylindrach ?
  • #58
    jurekk55
    Poziom 36  
    Dźwigienek zaworów też nikt nie sprawdził
  • #59
    kierownik1234
    Poziom 11  
    Rozrząd założony nowy na starym rozrządzie nie pasował na blokady. Nowy rozrząd nic nie pomogło. Do kolektora nikt nie zaglagal

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Filtr paliwa dobry

    Dodano po 13 [minuty]:

    Założyłem na podmianke drugi sterownik nie grzebany oryginał 120km drugi pedal gazu, UCH i cewke przy stacyjce z kluczykiem. Auto na początku jakby lepiej z dołu jechało ale od 90 to już kryzys miało po przejechaniu kilkunastu kilometrów dalej się zamulilo Na tym drugim sterowniku wyrzuca błąd egr df209 i df647 i teraz moje pytanie wymienić egr z tą chłodnica i ta przepustnicy czy wyłączyć egr w sterowniku?

    Dodano po 3 [minuty]:

    I na tym drugim sterowniku świeci się spirala na desce
  • #60
    diodabg
    Poziom 30  
    kierownik1234 napisał:
    Rozrząd założony nowy na starym rozrządzie nie pasował na blokady

    Jak moglo nie pasowac ! Luzujesz sruby i zawsze pasuje. Bez luzowania kol pewnie masz zle ustawiony na ta chwile
    kierownik1234 napisał:
    Filtr paliwa dobry
    Powinno byc ze nowy nie dobry bo nieby skad wiadomo.
    jurekk55 napisał:
    Dźwigienek zaworów też nikt nie sprawdził
    Sprawdz te dzwigienki i czy cala klawiatura nie jest poderwana moze kiedys bylla kolizja rozrzadu.