Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault master 2,5dci-brak mocy

klon1982 05 Sep 2018 20:02 8007 72
Optex
  • #1
    klon1982
    Level 5  
    Witam mam mastera z 2008 roku 2.5 120 KM brakuje mu mocy na 5 i 6 biegu rozpędza się max do 100 km/h , górka do 80 . Żadnych ograniczników ,od 1 do 4 w miarę normalnie. Wszystko sprawne komputer nic nie pokazuje żadnych błędów. Może ktoś ma taki problem i wie gdzie szukać . Wtryski turbo sprawdzone ,katalizator czysty ,tłumiki czyste wszystko po kodowane przepustnica wymieniona ,ciśnienia na listwie i pompie wszystko tak jak ma być .
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Optex
  • #2
    marek0712
    Level 19  
    Witam, jeśli wersja z przepływomierzem to odłącz na chwilę i zobacz czy jest różnica, daj znać
  • Optex
  • #6
    marek0712
    Level 19  
    klon1982 wrote:
    Witam od razu gaśnie

    Dziwne nie powinien gasnąć, mój pracuje i ma większą moc niż z podpiętym przepływomierzem
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    Może ktoś zmienił skrzynię na inną albo motor jest wymieniony na 2.5 dci ale z innym wyznacznikiem .
    Podeślij VIN i spróbuj odczytać numery skrzyni i silnika na PRIV .
  • #8
    marek0712
    Level 19  
    A czy w czasie przyspieszania nie kopci na czarno w szczególności wtedy kiedy słabnie na wyższych biegach?
  • #10
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Tak się przyglądam i widzę, że coś nie idzie Ci to sprawdzanie, albo masz już dosyć. Na pewno trzeba sprawdzić zawór EGR i wszystko co powiązane, bo widzę dwa niezbite powody, abym uważał że źle pracuje. Spróbować przejrzeć np. czy coś nie jest zwyczajnie pomylone z tym EGR, albo tak jak fabryka chce. Chociaż w Reno wolę określenie: tak jak ma być.
  • #12
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Acha tzn. jest usunięty ze sterownika jak nie ma błędu. Coś to za dużo tego modzenia tak mi się wydaje.
  • #13
    klon1982
    Level 5  
    Teraz już wykasowany żaden błąd nie wyskakuje wcześniej też nie było żadnych błędów . Zaczynam podejrzewać że dostaje za mało paliwa (filtr wymieniony i wtryski sprawdzone mieszczą się w normach )
  • #14
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Kolega, który kazał wypiąć przepływkę powinien zostać wyróżniony, gdyż ogólna zasada EGR diesla na railu ukazuje, że ten system jest poważnie upośledzony. Mówię niepewnie, bo w Reno spodziewałbym się cudów. Robiłem próby w tym zakresie i dawka paliwa ma kolosalny wpływ na stabilną pracę silnika kiedy sterownik błędnie zarządza tym systemem.
  • #15
    Frost160
    Level 14  
    dobry tester parametry bieżące i coś musi być widać, bez tego to jeszcze z pół roku to bedziesz naprawiał.

    Jak odpinasz egr i nie ma błedu w ECU to grubo tam musi być już "pokręcone".
  • #16
    klon1982
    Level 5  
    Wszystkie parametry są w porządku ( na postoju i w trakcie jazdy ) było sprawdzone w salonie reno a egr jest już usunięty ze sterownika
  • #18
    marek0712
    Level 19  
    Jest opcja ,że czujnik na szynie cr jest uszkodzony tzn. że na wolnych obrotach pokazuje właściwe ciśnienie (ok.300bar) i dlatego nie ma problemów z odpaleniem, problem pojawia się w miarę dodawania gazu, kiedy zapotrzebowanie na paliwo wzrasta czujnik może dawac sygnał na komputer że jest np. 700bar a w rzeczywistości jest 500bar , przez co do wtrysków nie dochodzi odpowiednia ilość paliwa a tym samym nie ma go w komorach spalania. To tylko moja czysta teoria.

    U ciebie brak mocy pewnie jest na każdym biegu tylko im wyższy tym bardziej zauważalny (przełożenie skrzyni jak sugerował któryś przedmówca raczej odpadają).

    Czy na postoju jak dodasz gazu wchodzi odrazu na obroty czy jest lekkie zamulenie?
  • #19
    marek0712
    Level 19  
    Kolega klon1982 napisał ''Witam auto naprawione pomógł elektryk było coś nie tak w sterowniku silnika .'' a następnego dnia usunął odpowiedź, czyżby to jednak nie to?
  • #20
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Bo to takie strzelanie na ślepaka. A ta przepustnica to co niby ma do mocy jak to nie jest benzyna. Jakby nie znał zasady modzenia na plus, że czipowane auto ma być sprawne. Wymodził na minus uszkodzone.
  • #21
    kierownik1234
    Level 11  
    Cześć mam mastera 2009rok 2.5 auto nie ma mocy 123 jeszcze jakoś jedzie jak tylko wkładam 4 to słabnie już nie wkręca się na obroty. Zauważyłem że jak stopniowo wciskam gaz auto bez ladunku to te auto jakoś się rozpędza ale szału nie ma ale jak pedał w podłogę to okropny muł a jak dochodzi ciężar to tylko go popychać pod górkę . Auto to seryjna 120 zaczypowanie i wykodowany egr nic nie dało tłumiki drożne wymieniłem przepływke nic nie pomoglo. Dużo czytam i wszyscy o tym piszą a rozwiązania nie ma u nikogo. W kompie żadnych błędów parametry w normie auto nie dymi nawet pod górkę z ciężarem, zimny przy -5 dymi na biało dłuższe odpalenie z dwa trzy obroty. Auto takie kupiłem poprzednik twierdził że my to nie przeszkadzało ale chyba sprzedał go bo nie mógł go ogarnąć co z nim zrobić ?
  • #22
    genek1000
    Level 35  
    kierownik1234 wrote:
    zaczypowanie i wykodowany egr

    Tak czytam i się zastanawiam - skąd takie rzeczy przychodzą ludziom do głowy :?: Smiać się czy płakać :|
    I mało tego płacą za to nie małe pieniądze . :|
  • #23
    marek0712
    Level 19  
    kierownik1234 wrote:
    Cześć mam mastera 2009rok 2.5 auto nie ma mocy 123 jeszcze jakoś jedzie jak tylko wkładam 4 to słabnie już nie wkręca się na obroty. Zauważyłem że jak stopniowo wciskam gaz auto bez ladunku to te auto jakoś się rozpędza ale szału nie ma ale jak pedał w podłogę to okropny muł a jak dochodzi ciężar to tylko go popychać pod górkę . Auto to seryjna 120 zaczypowanie i wykodowany egr nic nie dało tłumiki drożne wymieniłem przepływke nic nie pomoglo. Dużo czytam i wszyscy o tym piszą a rozwiązania nie ma u nikogo. W kompie żadnych błędów parametry w normie auto nie dymi nawet pod górkę z ciężarem, zimny przy -5 dymi na biało dłuższe odpalenie z dwa trzy obroty. Auto takie kupiłem poprzednik twierdził że my to nie przeszkadzało ale chyba sprzedał go bo nie mógł go ogarnąć co z nim zrobić ?


    Zainwestuj niecałe 200zł chip boxa z alledrogo i ciesz się jazdą, box rezystor zwiększy ciśnienie na listwie i powinno być już ok. Chyba , że masz możliwość od kogoś takie cudo pożyczyć na chwile do testu. Jak będzie poprawa wtryski do roboty. Tutaj na forum to nikt ci za bardzo nie pomorze co najwyżej cwaniackie odpowiedzi nie zmierzające do niczego. Temat przerabiałem ostatnio u siebie.
    pozdrawiam
  • #24
    kierownik1234
    Level 11  
    Kupiłem to auto myśląc że to jakaś prosta sprawa i mój mechanik który pracuje w renault to naprawi okazało się że posprawdzal wymienił przepływke i mówi że jest dobrze. Wiem że nie, miałem takie auta i wiem że to ma jeździć a nie go prosić pod górę. Pojechałem do kolegi który sam przerabia mapy podpiął się kompem i mówi ty masz tu chip tuning zrobiony i to profesjonalnie każdy detal w mapie jest dograny tak jak ma być mówi że ten co to robił miał trochę pojęcia. Mówił on by tu do programu by się nie czepiał, mówił nawet masz tu EGR usuniętego i pokazywał mi jakieś wykresy. Wgrał jakaś mapę i kazał się przejechać, pojechalem dalej muł. Wgrał spowrotem ta co była nawet kasy nie chciał kazał szukać usterki w mechanice. Drugi mechanik posprawdzal kompem sprawdził wydechy i twierdzi że jest wszystko ok a auto dalej muł. Wymontował sterownik zawiózł do jakiegoś magika ten niby EGR wykodowal i ma być dobrze przejechałem się autem a on jeszcze gorzej jeździ wziol 100 i tyle. Zamówiłem używkę i jutro sam podmienie czujnik na szynie wtryskowej i zawór na pompie obstawiam żaden mechanik tego nie zrobił dam znać co z tym autem dużo pisałem ale może komuś się to przyda
  • #25
    marek0712
    Level 19  
    Tak jak ci pisałem wcześniej , tak samo jak ty miałem zrobiony wirus i auto dalej nie jechało i podobnie jak ty byłem u innego znajomego tunera który powiedział, że mapa jest bardzo dobrze zrobiona,
  • #26
    genek1000
    Level 35  
    kierownik1234 wrote:
    Mówił on by tu do programu by się nie czepiał, mówił nawet masz tu EGR usuniętego

    Pierwszy gość od modzenia stwierdził że program jest bardzo dobrze zrobiony i nawert EGR jest usunięty , po czym drugi gośc od modzenie wykodował EGR :?:
    kierownik1234 wrote:
    Wymontował sterownik zawiózł do jakiegoś magika ten niby EGR wykodowal i
    :crazyeyes:
    marek0712 pisze bardzo prawdopodobną rzecz - mogą być wtryski do roboty
  • #27
    Frost160
    Level 14  
    Cały ten wątek to taki przykład czemu ludzie boją się kupowac "uzywane" samochody masaaakra :D

    Pierwsze co to nowa(ale nową i nie najtansza przepływkę podłozyć), 2 wtryski do jakiegoś zaufanego/sprawdzonego zakładu.
  • #28
    kierownik1234
    Level 11  
    Czy na menzurkach coś pokaże ,że z tymi wtryskami jest coś nie tak, czy trzeba wtryski wyjac
  • #29
    genek1000
    Level 35  
    Na menzurkach pokaże wartość przelewu nie mającą nic wspólnego z dawką paliwa.
    Wtryski do wyjęcia i do dobrego warsztatu który jest w stanie okreslić dawkę wtryskową dla całego zakresu ciśnienia
  • #30
    kierownik1234
    Level 11  
    Panowie nowe wieści: wtryski sprawdzone na maszynie sprawne! na dodatek dwa miesiące temu były sprawdzane poprzedni właściciel je sprawdzał czujnik na listwie zmieniony nic nie pomoglo. Gdzie szukać przyczyny braku mocy?