Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Renault Laguna II 1.9 dCi zaworek na pompie nie przepuszcza paliwa

06 Wrz 2018 10:48 744 9
  • Poziom 3  
    Witam. Renault Laguna II 1.9 dCi 120 km 2001r. Auto stało od dłuższego czasu nie używane, postanowiłem się za niego zabrać, ale oczywiście nie chciał zapalić, więc jako że nie jestem mechanikiem to oddałem do warsztatu. Panowie w warsztacie stwierdzili że Lagunka nie dostaje paliwa więc zdecydowali się na wymianę pompy paliwowej (używana sprawna) ale samochód dalej miał ten sam ból... Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski. Wymieniony na nowy, lecz nie oryginalny boscha. Dalej ten sam problem... Kolega mechanik miał podobny problem i powiedział abym podmienił ten zawór na oryginalny. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Dodam, że na komputerze u mechaników żaden błąd nie pokazuje, wszystkie bezpieczniki posprawdzane więc no nie blokada immo...
  • Poziom 17  
    Pietruch13 napisał:
    więc zdecydowali się na wymianę pompy paliwowej
    Jak się wymienia coś czego nie ma?
  • Poziom 42  
    Oczywiście że jest. Pompa HP. Natomiast:
    Pietruch13 napisał:
    Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski.

    To jakaś bzdura.
  • Poziom 3  
    Macię rację, mój błąd, możliwe że źle usłyszałem , ale tak jak w temacie, czy znajduje się tam jakiś zaworek, przez który dalej płynie to paliwo? Czy ktoś się spotkał z takim problemem, czy poprostu mechanicy próbują zrobić mnie w bambuko?
  • Poziom 31  
    brani napisał:
    Jak się wymienia coś czego nie ma?

    Owszem jest . Pompa paliwa zamontowana między zbiornikiem a pompą HP na podwoziu po prawej stronie - pompa przelotowa.

    kortyleski napisał:
    Oczywiście że jest. Pompa HP. Natomiast:
    Pietruch13 napisał:
    Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski.

    To jakaś bzdura.

    Dlaczego bzdura . Kolega jest początkujący a czytając opis i znając zasadę działania układu CR można stwierdzić że mechanikom chodzi o zawór regulacji ciśnienia na pompie HP.
    Też dobry trop ponieważ znam przypadki uszkodzenia tego zaworu i braku ciśnienia paliwa na listwie CR.
  • Poziom 3  
    Jutro jadę, po pompę HP razem z zaworem oryginalną boscha, jeśli samochód dalej nie odpali dam znać i poszukamy dalszej przyczyny.
  • Poziom 36  
    Trudno zmierzyć co na przewodach do zaworu wydatku? Jakie ciśnienie nabija? Pomiar ciśnienia paliwa sprawdzony?
    Próba przelewowa zrobiona?
  • Poziom 17  
    genek1000 napisał:
    Owszem jest .
    Pokaż!!!!!!!!!!!!!!
    Pisze o LII!!!


    A co myślicie o takim przypadku- auto pali gdy naciska się " gruszkę" gdy przestaniemy naciskać zgaśnie po 5s. Gruszka jest twarda.
  • Poziom 31  
    brani napisał:
    genek1000 napisał:
    Owszem jest .
    Pokaż!!!!!!!!!!!!!!
    Pisze o LII!!!


    A co myślicie o takim przypadku- auto pali gdy naciska się " gruszkę" gdy przestaniemy naciskać zgaśnie po 5s. Gruszka jest twarda.


    Ooooo. Ktoś mnie wywołał do tablicy :D
    Będzie trochę problem z pokazaniem ale postaram się coś wymyślić żeby troszkę Cię poduczyć :D
    Zrzut ekranu z programu doboru części
    - Renault Laguna II 1.9 dCi zaworek na pompie nie przepuszcza paliwa

    Element numer 5

    Sprawdź sobie ogłoszenie sprzedaży żebyś wiedział jak to coś wygląda
    https://www.eurofrance.pl/pl/p/Pompa-paliwa-1...Laguna-II-Scenic-firmy-Bosch-0580464089/16328
    i jeszcze jedno
    http://grapa.bazarek.pl/opis/8044473/pompa-paliwa-renault-laguna-ii-espace-iii-kangoo.html
    Proszę moderatora o nie karanie za umieszczanie linków ale ciężko inaczej wytłumaczyć :D

    Jeśli chodzi o drugi temat : jeżeli mówimy o pompie CP3 to proponuję :
    - zasilić pompę opadowo aby wyeliminowywać smok w zbiorniku , niedrożne przewody paliwowe , uszkodzoną gruszkę .
    Jeśli pompa nadal nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia to proponuję odkręcenie pompy wstępnej z pompy CR i sprawdzenie wałka napędzającego pompę zębata .
    Obstawiam wtedy że jest zerwany :D
    Jeśli nadal masz problem to odpisz - coś ci jeszcze podpowiem :D
  • Poziom 3  
    Auto odpaliło po:
    1: Przeczyszczeniu wężyka od baku do filtra
    2: Wymianie filtra paliwa
    3: Wymianie pompy wysokiego cisnienia wraz z czujnikiem przepływu paliwa
    4: Wymianie 4 wtrysków.
    Temat zamykam i dzięki wszystkim za pomoc :)