Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen DS3 1.6 vti 120km - błąd czujnika położenia wałka rozrządu P000B wolna r

06 Wrz 2018 12:26 1479 6
  • Poziom 8  
    Witam.
    Tak jak w temacie mam problem z Citroenem DS3 z silnikiem 1.6 VTI
    Auto po wymianie rozrządu, oleju, czujnika położenia wałka od strony wydechowej
    Była wymieniana głowica. Głowice kupiłem kompletną i oddałem do planowania.
    Auto pali bez problemu. Nie pracuje równo po odpaleniu, dopiero po kilkunastu sekundach wzrastają na chwile obroty, spadają i pracuje równo.
    Błąd P000B Wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
    Na czujniku zmiennych faz od strony wydechowej zauważyłem opiłki na siatce. Wyczyściłem i problem z opiłkami już się nie powtórzył.
    Niepokoi mnie również wartość unoszenia zaworów wydechowych na wolnych obrotach. Lexia opisuje wartość na biegu jałowym okolo 0.3-0.4 mm, w blokach jest wartosc 9,3mm
    Co może być powodem takiego stanu rzeczy?
    Bardzo proszę o pomoc
    W załączniku kilka zmierzonych bloków z LEXII
    Citroen DS3 1.6 vti 120km - błąd czujnika położenia wałka rozrządu P000B wolna rCitroen DS3 1.6 vti 120km - błąd czujnika położenia wałka rozrządu P000B wolna r
    Citroen DS3 1.6 vti 120km - błąd czujnika położenia wałka rozrządu P000B wolna rCitroen DS3 1.6 vti 120km - błąd czujnika położenia wałka rozrządu P000B wolna r
  • Admin grupy Samochody
    Zamień zawory sterujące miejscami, ssący z wydechem.
    Jak usterka się zmieni , masz winowajcę.
  • Poziom 30  
    Olej to 5w/30 ?
    Rozrzad oczywiscie na blokadach ?
    Te opilki o ktorych piszesz moga byc jeszcze w obiegu.
    Wartosc zadana unoszenia zaworu zgadza sie z rzeczywista wiec problem moze byc z przestawionym rozrzadem, cisnieniem oleju / blokujacych opilkach/, zaworach o ktorych pisze T5.
  • Admin grupy Samochody
    Walczyłem z takim przypadkiem. Przeskoczył łańcuch.
    Głowica naprawiona, nowy zestaw rozrządu z kołami zmiennych faz, i brak mocy i błąd czujnika walka wydechowego- jaki, nie pamiętam. Zamieniłem miejscami zawory sterujące i uwaga, po kilku odpaleniach usterka przeszła na wałek ssący. Nie od razu. Nie wnikałem dlaczego, zmieniłem zawór i pomogło.
  • Poziom 30  
    A no rozciagniety lancuch i tez beda takie objawy.
    Nie chce sie czepiac ale kolega pisal o nowym rozrzadzie a na zdjeciu widac ze slizg raczej jest stary wiec kto wie gdzie tu problemu szukac a tu jeszcze te opilki w systemie ;-)
    W Mini z tego rocznika jest juz tylko jeden zawor i troszke latwiej sie ten silnik diagnozuje .
  • Admin grupy Samochody
    Jeden zawór był tylko w sinikach turbo. Na wałku ssącym.
    Czy się mylę? :)
  • Poziom 30  
    Byc moze sie nie mylisz :-)