Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabezpieczenie silników trójfazowych

Xenon02 06 Wrz 2018 23:25 141 4
  • #1 06 Wrz 2018 23:25
    Xenon02
    Poziom 8  

    Witam chciałem się zapytać chyba o banalną rzecz bo nie wiem jak mam rozumieć taki schemat z zabezpieczenia

    Zabezpieczenie silników trójfazowych

    Problem jest takie że nie wiem o co chodzi z tym przewodem jednofazowym po prawej (interpretuję to jako sterowanie tym zabezpieczeniem ale nie jestem pewny) to jak niby to działa skoro nie są do siebie podpięte ? Albo np Q11 gdzie są te przekaźnik stycznikami po środku a po prawej stronie bez tylko ten sam przekaźnik Albo S11 do czego niby jest nie potrafię kompletnie tego rozczytać czyżby te oznaczenia mówią o połączeniach jak np. K1 i K1 ?

    Proszę o odpowiedź bo ciężko jest znaleźć (dla mnie odpowiedzi) i na serio chciałbym jakiejś konkretnej odpowiedzi. Z góry dziękuję za wasz czas I czekam z niecierpliwością na odpowiedź

    Zabezpieczenie silników trójfazowych

    Jeszcze jakbyście nie mieli nic przeciwko też z tym rysunkiem bo pokazała na lekcji (wiem wiem powinienem się był zapytać i tak zrobiłem ale odpowiedziała że niby się łączą ale kolejność w obu obwodach jest dosyć niejasny dla mnie i chce być pewny na 100 %) Dziękuję jeszcze raz

    0 4
  • #2 06 Wrz 2018 23:38
    retrofood
    Moderator

    Xenon02 napisał:

    Problem jest takie że nie wiem o co chodzi z tym przewodem jednofazowym po prawej (interpretuję to jako sterowanie tym zabezpieczeniem ale nie jestem pewny)

    Nie "sterowanie tym zabezpieczeniem" a raczej "sterowanie z zabezpieczeniem"
    Cytat:
    to jak niby to działa skoro nie są do siebie podpięte ?

    Jak nie jak tak! Przecież na samej górze jest L czyli zasilanie fazowe, a na dole N, czyli przewód neutralny. Obwód się zamyka.
    Cytat:
    Albo S11 do czego niby jest

    To punkt wspólny przycisku wyłączającego i załączającego.

    0
  • #3 07 Wrz 2018 06:53
    Xenon02
    Poziom 8  

    Wiem że sterowanie z zabezpieczeniem jest podpięte do zasilania ale nie jest w jakiś sposób połączony z silnikiem żeby byłą jakaś reakcja po przyciśnięciu przycisku. Oraz S11 punkt? Nie wiem dlaczego wciąż wygląda mi to na rozgałęzienie bo obok niego jest napisane

    0
  • #4 07 Wrz 2018 07:03
    szwagros
    Poziom 30  

    To sterowanie cewką Q11. A do S11 podłączone są styki tego stycznika (minus oznacza NC?), wygląda to na samopodtrzymanie.

    0
  • #5 07 Wrz 2018 07:41
    retrofood
    Moderator

    Xenon02 napisał:
    Wiem że sterowanie z zabezpieczeniem jest podpięte do zasilania ale nie jest w jakiś sposób połączony z silnikiem żeby byłą jakaś reakcja po przyciśnięciu przycisku.
    Ależ to jest schemat wykonawczy! Np. na rysunku toru zasilania masz stycznik Q 11, a po prawej stronie masz pokazane zasilanie cewki i styk zwierny tego stycznika. Z numerami. Tak aby dokładnie wiedzieć jak przeprowadzić okablowanie sterownicze.
    Xenon02 napisał:
    Oraz S11 punkt? Nie wiem dlaczego wciąż wygląda mi to na rozgałęzienie bo obok niego jest napisane
    Dokładnie tak! Z tego punktu prowadzimy przewód do styku pomocniczego stycznika.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    szwagros napisał:
    wygląda to na samopodtrzymanie.
    Bo to jest samopodtrzymanie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów