Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H 1.4 2008 Kontrolka Check engine przy włączonym zapłonie

olaklys 07 Wrz 2018 07:51 285 11
  • #1 07 Wrz 2018 07:51
    olaklys
    Poziom 3  

    Witam,
    to dopiero początek mojej "przygody" z tym samochodem, więc szukam porad od bardziej doświadczonych :)

    ostatnio odebrałam go z pierwszego remontu - wymiana pompy olejowej, ponieważ był problem z podawaniem oleju do silnika, wymiana uszczelki pod głowicą, uzupełnienie płynów. Przez kilka dni było ok, natomiast teraz przy włączonym zapłonie nie gaśnie kontrolka silnika z kluczem - wg oficjalnej instrukcji "świeci cały czas (INSP 4) - woda w filtrze paliwa (diesel)". Kontrolka gaśnie natomiast z pozostałymi przy włączonym silniku.
    Mój samochód to benzyna, więc może trochę to głupie pytanie, ale.. czy przy benzynie oznacza to to samo? Ewentualnie co może oznaczać?[/b][b]

    Przyznaje, że wolałabym nie wstawiać bez jakiejś podstawowej wiedzy samochodu do mechanika, ponieważ zważając choćby na to, że jestem młodą kobietą - niektórzy Panowie pałający się tym zajęciem lubią traktować mnie z góry. Podkreślam tutaj słowo niektórzy, absolutnie nie chciałabym nikogo urazić, po prostu różne mam już doświadczenia w związku z różnorakimi spotkaniami tego typu.

    0 11
  • #2 07 Wrz 2018 08:09
    retrofood
    Moderator

    olaklys napisał:
    teraz przy włączonym zapłonie nie gaśnie kontrolka silnika z kluczem ... Kontrolka gaśnie natomiast z pozostałymi przy włączonym silniku.
    Włączony zapłon nie oznacza włączonego silnika?

    0
  • #3 07 Wrz 2018 08:10
    olaklys
    Poziom 3  

    włączony zapłon to ta "pierwsza faza" przekręconego kluczyka - wsiadasz, przekrecasz, czekasz az znikna kontrolki i przekrecasz dalej - wtedy wlacza sie silnik.

    0
  • #4 07 Wrz 2018 08:19
    retrofood
    Moderator

    olaklys napisał:
    włączony zapłon to ta "pierwsza faza" przekręconego kluczyka - wsiadasz, przekrecasz, czekasz az znikna kontrolki i przekrecasz dalej - wtedy wlacza sie silnik.

    Pytam bo mam astrę H i jest podobnie. Włączony zapłon - jak piszesz - kontrolka nie gaśnie. Nigdy na to nie zwracałem uwagi, gdyż po włączeniu zapłonu gaśnie i nic się nie dzieje.

    0
  • #5 07 Wrz 2018 08:37
    olaklys
    Poziom 3  

    retrofood napisał:
    olaklys napisał:
    włączony zapłon to ta "pierwsza faza" przekręconego kluczyka - wsiadasz, przekrecasz, czekasz az znikna kontrolki i przekrecasz dalej - wtedy wlacza sie silnik.

    Pytam bo mam astrę H i jest podobnie. Włączony zapłon - jak piszesz - kontrolka nie gaśnie. Nigdy na to nie zwracałem uwagi, gdyż po włączeniu zapłonu gaśnie i nic się nie dzieje.


    A od dawna tak jest? Ja wiem, że tak nie było, a po tej naprawie przyglądam się wszystkiemu - wydałam mnóstwo pieniędzy i chce, żeby samochód był gotowy na dłuższe trasy, a nie po 200km się gdzieś rozkraczył..

    0
  • #6 07 Wrz 2018 08:47
    retrofood
    Moderator

    Od początku, kiedy go kupiłem. 6 miesięcy. Nigdy mi to nie przeszkadzało, bo w poprzednim aucie (fiat palio) było podobnie. Po włożeniu kluczyka kontrolki się uaktywniają, po włączeniu zapłonu wszystko gaśnie. Znaczy, nie gaśnie tylko to, co jest awarią (np. nie zamknięte drzwi :D ) lub sygnalizacją stanu (włączone światła na przykład).
    Auto działa bez problemów.

    0
  • #9 07 Wrz 2018 09:27
    leonov
    Poziom 41  

    Nie wiem kto tak "inteligentnie" opisał te symbole
    Kontrolka check to ta Astra H 1.4 2008 Kontrolka Check engine przy włączonym zapłonie

    a ta z kluczykiem to tzw. Service .

    0
  • #10 07 Wrz 2018 09:29
    olaklys
    Poziom 3  

    leonov napisał:
    Nie wiem kto tak "inteligentnie" opisał te symbole


    Ja też nie, ale to mniej istotne niż to, że nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu ;)

    0
  • #12 10 Wrz 2018 11:27
    olaklys
    Poziom 3  

    dla zainteresowanych: błąd w moim przypadku oznaczał usterke na 3 i 4 zaworze
    U mnie wiązało się to z wymianą pompy olejowej i uszczelki pod głowicą, po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie wtedy, kiedy powinna, czyli już przy włączonym zapłonie.
    Szperajcie :)

    1