Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Szarpanie przy stalej predkosci

07 Wrz 2018 22:41 678 10
  • Poziom 10  
    Witam problem dotyczy astry g silnik 1.8 16v
    Auto przyspiesza normalnie po depnieciu w gaz auto zrywa sie ale po osiagnieciu zadanej predkosci nagle tak jakby odcinalo zaplon,zaczyna szarpac, gdy dam gazu auto znowu normalnie przyspiesza. Wspomne jeszcze ze problem zaczął sie po wizycie u 'mechanika ' wymienił rozrzad i czujnik walka rozrzadu gdyż twierdził że kable były przetarte. Po tygodniu zaczął pojawiać się błąd czujnika walka i był problem z odpaleniem. Owy mechanik zbywal mnie trochę z czasem twierdząc że nie ma chwilowo kompa aby sprawdzić błędy następnie pojawila się wspomniana usterka Tydzień temu udało się podłączyć i czujnik został wymieniony ale pojawiły się błędy od strony układu dolotowego cos z biegiem jałowym czy składem mieszanki. Auto ladnie odpala ale problem dalej występuje. Dziś znowu pojechałem do niego i stwierdził że jest tylko błąd od czujnika spalania stukowego . Zadnych błędów od układu dolotowego . Skasował błąd i po odpaleniu silnik chodził super przez 15 sek . Zapaliła się kontrolka silnika i znowu to samo . Ma ktoś jakieś pomysły? Obstawialbym ze cewka zaplonowa ale przyspiesza normalnie na wolnych obrotach tak ładnie chodzi (lekko kicha ) ale po dodaniu gazu na luzie ustawiam np 4000 obr to po osiągnięciu ich spada na 2000 pyrka znowu wchodzi i tak w koko. Auto ma lpg ale na gazie i na benzynie jest to samo
  • Poziom 10  
    Tez tak myślałem a jak z jego naprawa. Są w necie różne firmy np elektrobip oferują się ze naprawiają macie może jakieś doświadczenia z tym tematem? Warto ryzykować i wysyłać? Czy raczej naciąganie ludzi ?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Poczytaj opinie, wybierz firmę i wysyłaj.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem numery na sterowniku 90560476 i wg opisu jest to sterownik z x18xe czyli 115 km a na bloku silnika widzę numer z18xe wg katalogu 125 km nie kumam tego , możliwe ze był przełożony sterownik ? Jutro jeszcze podzwonie do firm co naprawiają ale chciałbym też waszej rady
  • Poziom 10  
    Sterownik wysłałem dostałem wiadomość ze jedyne co znaleźli to problem z biegiem jałowym żadnych innych usterek w środę mam go mieć więc założę i sprawdzę
    Nasuwa mi się druga myśl czy jest możliwe aby rozrzad był źle poskladany? Przesunięty o zęba? Podmienialem jeszcze cewkę na inna ale na nowej calkiem nie palił na jeden cylinder, świece nowe.
  • Poziom 10  
    Sterownik przyszedl, zamontowany auto pali wszystkie objawy zniknęły kontrolka silnika się nie oswieca ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu przestaje pracować na jeden cylinder przy niskich obrotach zaczyna przerywać natomiast po przygotowaniu idzie równo. Raz chodzi ładnie a są momenty ze jeden cylinder nie pali. Kontrolka silnika się nie oswieca. Wykrecilem cewkę i iskra ładnie skacze na świecach. Ma ktoś może jakieś pomysły?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    maly147 napisał:
    Wykrecilem cewkę i iskra ładnie skacze na świecach
    Jak czytam takie rzeczy, to mi ręce opadają. Nadal masz uszkodzony sterownik - istnieje też niewielka szansa, że to cewka dostaje przebicia właśnie. Auto ma nie kichać, pyrkać czy gdakać - silnik w całym zakresie prędkości obrotowej ma pracować równo i bez żadnych efektów akustycznych.
  • Poziom 10  
    Może i prawda ale nie ma innych rzeczy wywołujących takie objawy ?np zatkany kat albo zawór przepalony ? (Tylko wtedy wogole powinien nie pracowac na ten cylinder) cewkę podmienialem na inna . Do czego zmierzam, mianowicie jak wysyłać go na reklamacje skoro twierdzą że sprawdzali go na aucie i wszystko było dobrze . Sprawdzali go przed naprawa i był tylko problem z wolnymi obrotami (które u mnie chodziły dobrze oprócz pojedynczych wypadniec zaplonu ) i po naprawie . Firma co go naprawiala to rapidauto z Wrocławia.
    Co jeszcze mogę dodać zauważyłem ze na wtyczce od cewki są dolutowywane dwa przewody . Wiązka wygląda na oryginalną ale zaniepokoila mię taśma na jednym z nich po odwinieciu okazało się ze dwa przewody wychodzące z wiązki są dolutowywane do jednego wchodzącego do cewki (chyba że tak ma być ) jutro dołączę zdjęcie.
  • Poziom 10  
    Problem zaczął się nasilać silnik pali tylko na 3 cylindry wiec wyciągiem cewkę i sprawdziłem kompresje, na wszystkich cylindrach taka sama ale zauważyłem ze na gumie pomiędzy cewka a świecą pojawił się biały punkt czyli przebicie. Podmienilem cewkę i autko chodzi jak w zegarku. Tak pięknie nie chodził odkąd go kupiłem. Zadowolony przyjechałem do domu, po kilku godzinach odpalam a tu kontrolka silnika i znowu chodzi na 3 cylindry. Założyłem stara cewkę wymieniłem tylko te gumki i jeżdżę bez problemu. Tylko niekiedy go przytnie na niskich obrotach.
    Problem rozwiązany. sterownik sprawial takie problemy a potem napatoczyl się problem z cewka
    Dzięki za poradę.
  • Poziom 10  
    Problem zaczął się nasilać silnik pali tylko na 3 cylindry wiec wyciągiem cewkę i sprawdziłem kompresje, na wszystkich cylindrach taka sama ale zauważyłem ze na gumie pomiędzy cewka a świecą pojawił się biały punkt czyli przebicie. Podmienilem cewkę i autko chodzi jak w zegarku. Tak pięknie nie chodził odkąd go kupiłem. Zadowolony przyjechałem do domu, po kilku godzinach odpalam a tu kontrolka silnika i znowu chodzi na 3 cylindry. Założyłem stara cewkę wymieniłem tylko te gumki i jeżdżę bez problemu. Tylko niekiedy go przytnie na niskich obrotach.
    Problem rozwiązany. sterownik sprawial takie problemy a potem napatoczyl się problem z cewka
    Dzięki za poradę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Problemem okazał się sterownik silnika, po naprawie okazało się ze auto przyspiesza i utrzymuje prędkość. Nic nie szarpie i nie odcina zaplonu.