Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA J 1.4/64KW - 2010 R.Schemat can ECU/ Moduł Nadwozia/licznik. Nie pali

09 Wrz 2018 16:17 747 7
  • Poziom 13  
    Witam.
    Moze wspomoże ktoś schematem sieci can głównie ECU -moduł nadwozia licznik abs wspomaganie. Jakakolwiek informacja mniej lub bardziej dokładna ,a zwłaszcza co skąd idzie czy sa przejscia pośrednie z modułu do modułu jak to dzis bywa.
    Astra H odpada bo jest inaczej.
    Astra J 1.4 64kw/2010 rok
    ECU DELCO ( wygląda na hybrydę ale rozkręcana).
    nie kręci, nie zapala i brak komunikacji z ECU silnika z Opcomem. Także wszystkie kooperujące moduły zgłaszają błąd komunikacji z tym sterownikiem. Z resztą modułów komunikacja jest poprawna, ale licznik nie pokazuje stanu paliwa i swieci rezerwa wlałem 5 litrów zero reakcji -co obsługuje tam czujnik paliwa ECU silnika? Myślałem że może dobijał can sterownik, ale po wypięciu ECU i demontażu nic kompletnie się nie zmieniło, tez brak wskazań.
    Tyle wiem że jest jakiś + na wiązce i działa wysterowanie przekażnika wtrysku na krótko(masą na złączu ecu) - ale sterownik go nie aktywuje w takim stanie . zwierałem też przekażnik, ale pomimo obecności zasilania nie było komunikacji.
    Podejrzewam can lub sam sterownik że mu się zmarło- ewentualne ubicie bramy can w module wielofunkcyjnym pod zespołem ogrzewania/klimatyzacji. No i instalację pod aku i okolicy. Wszystko wygląda na oko zdrowo, ale trzeba przegwizdać can od ecu do moduł nadwozia.
    Dodaję błędy z diagnozy.
    pozdrawiam.
  • PCBway
  • Poziom 11  
    Na włączonym zapłonie, odepnij wtyczki od sterownika i sprawdź czy masz:
    masy, jeśli dobrze pamiętam to powinieneś mieć trzy plusy +12v i dwa razy 2.5V (CAN).

    Miałem to samo i był uszkodzony komputer.
  • Poziom 13  
    Doszedłeś na jaki nieżyt zachorował ? Fizaczna sprawa PCB czy softowy,czy po prostu nie wiadomo i poszedł na bok.
    Jeszcze raz na załączonym zapłonie mam wyjmować wtyki z komputera nie wiedząc dokładnie czy jest tam plus czy masa? to mu nie wrózy lepszości jesli jest sprawny bo mogę go załatwić na cycy . jak to mówia 1 na 100 odpięcie masy na włączonym zapłonie kończy się podkasowaniem czegoś albo ubiciem zupełnym sterownika
    Ja tam namierzyłem jednego plusa jakby po stacyjce drugi to zwrotny sygnał dodatni z cewki przekaznika wtrysku na który podaję sterownik masę i się zasila jak ma na to ochotę.
    Mój NIE MA.i milczą wszystkie akcesoria i serwomechanizmy na silnku.
    Can postaram sie namierzyć.
    Sam naprawiam po rusku jest gdzies tam, ale schematy przyprawiają o ból ...d. Są po prostu kiepskie a sterownika tam praktycznie nie nie ma.
    U MNIE JEST TAK (ECU WYPIĘTE I ZALACZONY ZAPŁON BEZ ECU)
    ZŁACZE J1 MNIEJSZE :
    PIN 36 JEST (+15) PO "STACYJCE" Albo po przek. w skrzynce obok aku.
    pin 16 jest wyjściem masy na przek "wtrysku " w skrzynce.
    jutro sprawdzę dalej.
    Samego czystego B+ jako zasilania nie ma żadnego, ale typy tak maja w astrze h też tak było
  • PCBway
  • Moderator Samochody
    W sumie wystarczyło by sprawdzić choć by napięcia na CAN do ECU i było by wszystko wiadomo.

    Bardzo sobie utrudniasz bo diagnoza jest na parę chwil.


    Zaloguj się na stronę techniczną opla wszystko po VINie sobie pobierzesz.
  • Poziom 13  
    Dzięki za uwagę ,
    Napięcia na liniach can po wybudzeniu wydają się być poprawne.
    L i H (biały pin 11 +2.36V i niebieski 10 +2.68V. Po wyłaczeniu zapłonu i dość szybko po 1-2 minutach zanikają.
    na pinie 12 (czerwono-biały przewód) jest plus + 12V, ale pod obciązeniem 20 mA zanika do 0 V, nie wiem co to jest.
    Szymitsu21-
    Ale obecność nie musi świadczyć o tym, że sterownik będzie sobie gadał.
    Syndrom mokrej lub podgniłej wiązki lub złącza może fałszować nieraz pomiar.
    Mógłbyś podesłać linka wejsciowego na stronę serwisowa opla z której korzystałeś?
    Owszem nieraz korzystałem ze stron producenta,ale poważniejsze dane nigdy nie były dostępne ot tak, z reguły były płatne na dzień albo godziny.
  • Poziom 19  
    Wg. schematu od insigni A16XER (te same sterowniki) to na pinie 12 ma być stałe zasilanie +12V. Podaj tam zasilanie, może być przez żarówkę 21W lub bezpiecznik 5A i sprawdź czy komunikacja wróciła.
    Załączniki:
  • Poziom 13  
    Witaj bracie- dokładnie doszedłem rano że ten zanikajacy pin 12 +12V pod słabiutkim obciążeniem, TO JEST TO ZŁO. Teraz się zabrałem, po innej pracy - wyabortowałem skrzynkę i lecę piny. Kabel idzie z bezpiecznika F15 [10A]. Zapewne wiązka pod skrzynką na drodze do złącza J1 (tej mniejszej ). Skrzynka wygląda zdrowo złącza pod nią wygladają świetnie- zero zacieków, a widziałem już niezłe skieły, ale w wersji H.
    To napięcie zbija kontrolka specjalna(samoróbka) z dwóch żaróweczek 12V szeregowo połączonych -panelowych. pobiera około 5-10 mA! Gdybym w pierwszy dzień wiedział, że to jest rzeczywisty B+ ,To już byłoby po zawodach. zanim doszedłem wrzuciłem sterownik do auta astry podobnej u kumpla mechanika-komunikacja była to od razu sprawdziłem pin 12 i kamień z serca, Bo był zdrowym zasilaniem, Teraz reszta to pikuś- fizyka. Gorzej, bo jest zagazowana i cała półka aku zamatolona sterownikiem, rurami i parownikiem LPG. I kto wie czy nie oni nacięli wiązkę jak montowali i zgnił.
    Taki urok zawodu. Dzięki za odpowiedz, bo pomogłeś w dobrej wierze.
  • Poziom 13  
    Można by temat zamknąć - jak tam pan administrator uważa.
    Korzystając z chwili wolnej, nadsyłam co było przyczyną i gdzie, Na przewodach od skrzynki rozdzielczej do sterownika na wysokości lewej strony akumulatora sprytnie i dobrze zaizolowanej siedział taki wirus jak na zdjęciu.Ewidentnie nakłuwane przewody w poszukiwaniu wczorajszego dnia... woda i sól zrobiły resztę.
    Po odzyskaniu komunikacji niestety auto nie odpalało-nie chciało odblokować sterowania na rozrusznik. Błąd adaptacji pozycji pedału sprzęgła i przyuczenia koła modulacyjnego. Zrobiono adaptacją tylko nowy aktualny KTS na kilka programów i narzędzi diag. Adaptacji koła nie chciała zakończyć się poprawnie. ale to mogłoby już być wcześniej - Kontrolka obd2 świeciła klientowi prze usterką wiązki.
    ******************
    Uwaga na te auta jak przełożycie BCM obcy do swojego pojazdu, albo swój sterownik do obcego samochodu to będzie to samo. Sterownik jak wykryje inny BCM to ponoć wywala adaptację pedału sprzęgła. i jest pozamiatane.
    Nie zapalicie i nie wiem, czy pomoże awaryjne uruchomienie na krótko (nie sprawdzałem).
    dziękuję i pozdrawiam, może komuś ułatwię podobny przypadek.