Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 3 BK 2.0 PB 2004r. - Stuknięcie/puknięcie podczas odpalania, ruszania, cof

09 Wrz 2018 16:26 1023 3
  • Poziom 2  
    Witajcie,
    zmagam się z najgorszym problemem w samochodzie, czyli coś stuka i kompletnie niewiadomo skąd....

    Co się dzieje ?
    W momencie odpalania z prawej strony słychać raz mniejsze raz mocniejsze stuknięcie (w przypadku odpalania słychać to tylko wewnątrz samochodu). Nie dzieje się to za każdym razem rozruchu. Następnie ów stuk słychać podczas ruszania lub cofania najczęściej jeśli puszczę sprzęgło bez dodawania gazu, lub jeśli trochę zatrzęsie silnikiem (również nie za każdym razem) i tylko w momencie gdy auto rusza z postoju, gdy już się toczy powoli i puszczę sprzęgło nie zauważyłem żadnych objawów. Jeśli ruszę żwawo jest ok. Generalnie podczas normalnej jazdy najgorzej jest przy typowych manewrach parkingowych, lub gdy chce szybko zawrócić np na dwa razy więc wtedy są normalne szarpnięcia nadwoziem przód tył i to się mocno objawia.
    Testowałem jeszcze w taki sposób, że przy zaciągniętym ręcznym ruszałem lub cofałem z 2/3 i wtedy to już potrafi stuknąć szybko kilkukrotnie a zdarzy się nawet mocny "trzask", strzał pojedynczy.
    Będąc wtedy nad silnikiem słychać coś ewidentnie z prawej strony (od pasażera) ale kompletnie nie wiadomo skąd konkretnie.

    Co zostało wymienione, sprawdzone ?

    -Kompletne zawieszenie z przodu i tyłu, włącznie z poduszkami i łożyskami amortyzatora. Wszystko co z zawieszeniem związane jest nowe.
    -Wszystkie trzy poduszki silnika nowe.
    - Tarcze i klocki nowe.

    Początkowo byłem pewien że to przegub wewnętrzny. Ale jeden serwis stwierdził, że wszystkie przeguby są ok ale za to na prawej półosi jest jakiś luz z tego co pamiętam w miejscu gdzie półoś wchodzi do skrzyni. Zalecili wymianę całej półosi. Inny serwis potwierdził sprawność przegubów, zanegował wymianę całej półosi i wyeliminował luz przy podporze półosi (łożysko było sprawne ale wyrobiona była łapa/podpora gdzie siedzi łożysko). Niestety po tej naprawie wciąż jest bez zmian. Mechanik nasłuchiwał jeszcze z pół godziny te odgłosy gdy ja ruszałem, cofałem i zdziwiony sam rozłożył ręce. Wspaniały tekst od fachowca "jeździć jeśli podczas jazdy nic nie słychać, bo wymienię pół auta" nie pocieszył mnie bo jest to poprostu irytujące zjawisko.

    Gdzie jeszcze szukać ? Siedziałem już sporo czasu przy tym osobiście, szukałem jakiś luzów lub niedokreconych śrub ale nie trafiłem na nic. Czytałem już bardzo dużo niby podobnych przypadków.
    Zastanawiam się jeszcze nad bardzo dokładnym przyjrzeniu się wydechu, szczególnie w miejscu gdzie łączy się z kolektorem, choć początkowo nic tam nie zauważyłem. Zawieszenie wydechu też wygląda ok.
    Piasta prawego koła ? Koła i rolki przy rozrządzie ? A może alternator ? Może wydawać takie dźwięki jeśli jest uszkodzony ? Nie tak dawno wymieniałem akumulator i gość wykrył mi trochę słabe ładowanie, nie tragicznie ale jednak.

    Będę bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki i pomysły co jeszcze sprawdzić, mam ostatni tydzień urlopu i sporo czasu żeby się tym zająć :) potem już cienko.
    Pozdrawiam
    Piotrek
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 10  
    witam. Mam podobnie w swojej mazdzie. U mnie mechanik stwierdził że to mocowanie od obudowy akumulatora. Jest tam jakaś guma, która się wyrobiła. Stwierdził, że nie warto nawet tego wymieniać.
  • Poziom 27  
    Obejrzyj wydech i osłony termiczne
  • Poziom 12  
    Wyrobiony pierścień zabezpieczający piastę.
    Źle ustawiona zbieżność kół, koła rozjeżdżały się lub schodziły do siebie.