Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet aveo 1.2 2004 - Zapala i gaśnie

09 Wrz 2018 23:34 1206 3
  • Poziom 8  
    Chevrolet aveo 1.2 2004 benzyna gaz.
    Witam, borykam się z problemem, auto odpala, łapie 2-3tyś, po czym obroty szybko spadają i gaśnie. Tak ze trzy razy i się uspokaja. po przejechaniu choćby 100m odpala już normalnie. Na gorącym też odpala normalnie.
    Odrzucam awarię pompki/układu paliwowego, bo po odpaleniu i "przygazowywaniu", mogę utrzymać wysokie obroty silnika, {często lubi wtedy poddymić}.
    Sprawdziłem masę karoserii,
    Przeczyściłem wszystkie wtyczki, posprawdzałem kable w wiązkach i przy wtyczkach.
    Przeczyściłem przepustnicę i układ dolotowy, który był bardzo zaolejony.
    Zaglądnąłem do egr.
    Wymieniłem świecę.
    Sprawdziłem ładowanie.
    Szukałem lewego powietrza.
    Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, bo wisiał błąd na kompie.
    Po wymianie czujnika, odłączyłem aku na godzinę. Po podłączeniu aku, chodził sobie, aż złapał 90 stopni.
    Auto jeździ w miarę ok, ale czasami jakby go coś trzymało.
    Obroty biegu jałowego po ustabilizowaniu 800 ale później lubią wejść na 1200-1500.
    Na kompie został P0172 podsystem - układ paliwowy i dolotowy
    czujnik 02 (bank 1) mieszanka zbyt bogata i
    Po171 - mieszanka zbyt uboga.
    Po skasowaniu, przy odpalaniu nie wyrzuca błędu od razu. Widocznie wyrzuca przy jeździe na gazie.Gaz ustawiony na sztukę ze względu na różne obroty na benzynie.
    Gdzieś na forum, na innym aucie gość przy tym błędzie wymieniał przepływomierz i pomogło, tylko u mnie nie ma czegoś takiego.
    Temperaturę na kompię wyświetla jakby ok.
    Teraz myślę zaślepić egr.
    Po załączeniu zapłonu piszczy przepustnica, próbowałem podpytać się co do tego na forum chevrolet, ale nie dostałem odpowiedzi.
    Lambda przed kat na jałowym chodzi 0.05-0,9V
    lambda za kat stała wartość 0.4V
    Wyszło dużo pisania, ale chciałem opisać dokładnie,
    Proszę o sugestię.
    Myślę poważnie o wymianie przepustnicy.
  • Poziom 8  
    Wymieniłem przepustnicę, odłączyłem aku na godzinę po czym auto zagrzało się na benzynie, na wolnych obrotach do 90stopni, niestety problem został.
    Auto raczej nie szaleje już na wolnych obrotach, tylko trzyma sobie 800-900obr, ale działo się tak już przed wymianą przepustnicy.
    Próbowałem jeździć na benzynie, dzień czy dwa.
    Wymieniłem świece, jeździłem trochę bez filtra i jego obudowy.

    Może źle myślę, ale odrzucałbym awarię paliwo-cewka-przewody, bo po odpaleniu mogę utrzymać wysokie obroty silnika, ale może źle myślę???
    Wygląda mi to tak, że po odpaleniu chodzi chwileczkę, po czym tak jakby wyłączał sobie ssanie i auto natychmiastowo gasło, ale to tylko takie odczucię.
    Silnik po zgaśnięciu znowu odpala na dotyk, więc nie jest zalewany.
  • Poziom 10  
    Cześć. Rozkminiłeś ten problem ? Widzę, że nikt się nie wypowiedział a ja mam podobny problem.
  • Poziom 8  
    problem został. Sprawdzałeś błędy na komputerze?