Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] buderus logamax U004 - pierwsza czerwona dioda i kocioł stale młóci CO.

wnoto 10 Sep 2018 11:05 1338 13
  • #1
    wnoto
    Level 34  
    Kocioł ustawiony na lato(CWU).
    Po pobraniu CWU piec najczęściej prawidłowo działa. Po zakręceniu ciepłej wody młóci CO (schładza się) .... i jakimś czasie zapala pierwszą czerwoną diodę. Na stałe (wtedy) chodzi pompa i młóci się woda w CO.

    Dodatkowym faktem jest to że podczas poboru CWU rura CO wprowadzająca wodę do kotła robi się ciepła (jakby jakiś zawór przepuszczał ją pod prąd do obiegu CO).
    Po wyłączenu poboru CWU rura się schładza - przepływ wody jest.

    Czujniki temp CWU i CO są raczej poprawne - wskazują tą samą oporność ok 9kΩ.
    Zawór trójdrogowy był rozbierany i membrana wyglądała poprawnie. Lekkie czyszczenie i skręcony ponownie (trochę to polepszyło - bo nie zawsze piec przechodził w stan awarii - najgorsze są krótkie pobory CWU).Nie zawsze kocioł wchodzi w stan awarii.
  • Helpful post
    #2
    goldzik15
    Level 15  
    Czy kocioł lubi sam odpalić? czy po zakręceniu kranu kocioł nadal pracuje czy gaśnie? Czy podczas odkręcenia i zakręcania wody słychać kliknięcie w kotle? Czy są sytuacje gdzie nikt nie korzysta z wody a zerknąc an kocioł a on stoi na blokadzie, np. po nocy?

    Podejrzewam uszkodzony czujnik przepływu C.W.U. Nie rozwiera,łapie go STB i się blokuje.
  • #3
    wnoto
    Level 34  
    Czy kocioł lubi sam odpalić?
    1-2 razy może zauważyłem że tak.


    czy po zakręceniu kranu kocioł nadal pracuje czy gaśnie?
    gaśnie. rozumieniu płomień. pracuje pompa ....i po 2 min po głośnym pstryknięciu włacza się czasami ta dioda.

    Czy podczas odkręcenia i zakręcania wody słychać kliknięcie w kotle?
    Przy odkręcaniu tak. Przy zakręcaniu .... muszę posłuchać


    Czy są sytuacje gdzie nikt nie korzysta z wody a zerknąc an kocioł a on stoi na blokadzie, np. po nocy?
    Mam takie podejrzenie że tak raz się zdarzyło.
  • #4
    goldzik15
    Level 15  
    Do wymiany mikroprzelacznik cwu lub regeneracji
  • #5
    wnoto
    Level 34  
    to jest to czarne pudełko nakładane z boku. Wyzwala go ten bolec ?


    A to czym jest spowodowane ? Dodatkowym faktem jest to że podczas poboru CWU rura CO wprowadzająca wodę do kotła robi się ciepła (jakby jakiś zawór przepuszczał ją pod prąd do obiegu CO).
  • #6
    goldzik15
    Level 15  
    Tak to jest to.
    7101176 nr katalogowy części.

    Jeżeli chodzi o grzanie C. O. Prawdopodobnie zawór 3d puszcza, jak by nie patrzeć swoje lata już ma.
  • #7
    BrodowskiG
    Level 22  
    a nie jest tak, że po 2 min pompa staje a mikrowylacznik nadał widzi przepływ? ten z prawej jest od wody użytkowej a z góry sprawdza sprzepływ.
    one są zamienne, różnią się tyczka ale idzie przelożyć , ewentualnie przecina się kable :)
    jakbyś potrzebował części to mam nowe w cenie katalogowej.

    PS na stronie buderusa masz serwisówkę https://www.buderus.com/pl/pl/profesjonalisci/wyszukiwarka-techniczna/
  • #8
    wnoto
    Level 34  
    pompa nie staje po 2 min. stale się potem kręci.
    Mikro wyłacznik raczej widzi brak przepływu bo słuchać pyknięcie i płomień gaśnie od razu.

    To bardziej wygląda że kocioł widzi że woda w układzie się nie schładza i cały czas próbuje ja chłodzić puszczając ją na kaloryfery.

    Nie zawsze tak się dzieje. Czasami cały prysznic jest OK i kocioł nie chodzi w tryb awaryjny a czasami (są 2 zdiagnozowane przypadki)

    1). Kocioł działa dobrze. Zamykam CWU. płomień gasnie. Młóci CO aby się schłodzić (ale mam wrażenie że działa to dłużej niż wcześniej ... ok 1 min i .... po pyknięciu + 3 sek zapala się dioda.

    2) (doszło ostatnio). Kocioł po uruchomieniu CWU po kilku sekundach działania płomienia przechodzi w stan czerwonej diody. Ten wariant jakby pojawił się do wariantu (1) - jakby kolejny efekt awarii.

    P.S. Z innego pieca (nie działającego) podmieniłem ten mikrowyłacznik. I efekty te same :( żadnej poprawy.
  • Helpful post
    #9
    BrodowskiG
    Level 22  
    może czujnik temperatury, to że w niskiej temp. jest ok to nie znaczy ze przy wyzszej nie bedzie nawalal. wtyczki miedzy czujnikami mozna zamieniac jakbys się bawił.
    sama iglica moze zle chodzic.
    jak sie wylaczyl zaraz po wlaczeniu to moze akurat jonizacja plomienia nie widziała.
    masz tam jeszcze zabezpieczenie przed przegrzaniem, chyba jest recznie resetowane , bo jakby sam wracał do pracy to tez moglby robić psikusy.
    nie pamietam czy jest tam bypass, jak nie ma to grzejnik powinien byc odkrecony zeby byl obieg
    ogólnie nie ma tam zbyt wiele do sprawdzania, może spróbuj zmierzyć czujniki jak są gorące albo wykręć i do wrzątku, porownaj wskazania miedzy nimi, chyba w dokumentacji beda rezystancje dla roznych temp.
  • Helpful post
    #10
    goldzik15
    Level 15  
    Te czujniki też lubią mieć dziurę w charakterystyce i też jeżeli złapie się na tą dziurę wywali błąd.

    charakterystyka czujnika :
    Temperatura w °C Opór w Ω
    -5 33925
    0 27279
    5 22069
    10 17959
    15 14694
    20 12090
    25 9999
    30 8313
    35 6944
    40 5828
    45 4913
    50 4161
    55 3538
    60 3021
    65 2515
    70 2229
    75 1925
    80 1669
    85 1451
    90 1266
    95 1108
    100 973
  • #11
    wnoto
    Level 34  
    Własnie też zaczynam skłaniać się ku czujnikom. Sprawdzę je dokładniej.

    Wykręca się normalnie kluczem ? Tam jakieś specjalne podkładki są ? Jednorazowe?
  • Helpful post
    #12
    BrodowskiG
    Level 22  
    aluminiowe/miedziane
    wykrecane
  • #13
    wnoto
    Level 34  
    pomogło wymiana wspomnianych czujników.

    Do usłyszenia przy następnej awarii :)
  • #14
    wnoto
    Level 34  
    pomogło wymiana wspomnianych czujników.

    Do usłyszenia przy następnej awarii :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    wymiana czujników