Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PASSAT 1,6 TDI '89 grzenie świec żarowych-kontrolka.

autoservice 28 Sie 2005 16:18 2660 18
  • #1 28 Sie 2005 16:18
    autoservice
    Poziom 20  

    Witam
    Jak oryginalnie działa grzanie świec żarowych w takim passacie? Bo wymieniłem wszyskie grube przewody od akumulatora do rozrusznika, alternatora, przekaźnika świec żarowcyh,świec żarowych i masowe. Przed wymianą kontrolka zapalała się na długo i świeciła przez chwilę światłem ciągłym.I tak za każdym razem.Dosyć długo się świeciła nawet w lecie, silnik trza było nagrzać trochę żeby przestała świecić. Po wymianie kabli wystarczy chwila jazdy aby się juz nie zapalała ponownie tak często. Ale co innego mnie martwi...włącze zapłon zapala się, świeci chwilę i zaczyna mrygać tak z 1 raz na sek., może cześciej. Pomryga też chwilę i można odpalam silnik.Po odpaleniu silnika znów pomryga sobie jeszcze ciutke, tak jakby chciała dogrzać komory korzystając z tego że alternator już ładuje i nie czerpie prądu z aku. Czy to ma tak być?? Bo nie sądzę abym coś źle poskladał. Przewód do świec idzie do GK w przekaźniku, przewód z aku idzie do 30. nic wiecej tam nie idze. Jest jeszcze inna możliwość, bo stare przewody zostawiłem, tylko je odczepiłem i może one się gdzieś jeszcze łączyły z innymi schowane pod koszulkami?
    Dziękuję.
    Pzdr.

    0 18
  • #2 28 Sie 2005 17:10
    sigi
    Spec od samochodów

    To mi wygląda na uszkodzenie przekaźnika, po zapaleniu silnika nie ma prawa lampka mrugać ani świecić.

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 28 Sie 2005 17:38
    autoservice
    Poziom 20  

    ...hmmm tylko, że ten przekaźnik ma wtyczke z 3 przewodami (masa i sterowanie 2 cewek w tym przekaźniku), więc raczej coś ze sterowaniem tego przekaźnika,a ze sterowaniem nic nie ruszałem, tylko cześć od aku do świec, a może jednak oryginalne przewody prądowe jeszcze gdzie lezą dalej w instalacje...chyba, że ja źle podłączyłem dolny przewód (ten który idzie prosto do świec), podłączyłem go pod GK, było jeszcze RV chyba, ale wg schematów idzie GK idzie do świec. jutor podłącze oryginalne przewody i zobacze co się stanie.
    pzdr.

    0
  • #4 28 Sie 2005 17:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Sie 2005 17:44
    sigi
    Spec od samochodów

    Napewno to jest rocznik 89? Wygląda, że masz tam elektronikę silnika.


    Pozdrawiam.

    0
  • #6 28 Sie 2005 18:09
    autoservice
    Poziom 20  

    ..tak '89 na 100%....to jest najprostszy diesel na swiecie ;) watpie by była jakas elektronika, a napewno juz nie ma komputera do silnika, pompa jest mechaniczna...nawet obrotomierza nie ma...czujników przy kołach też nie ma więc wątpie by był jakiś komputer w tym aucie. patrze na schemat i widzę, że ten główny ma dwie cewki, jedna załącza + bezpośrednio na świece a druga przez ten rezytor (taka powyginana blaszka na zewnątrz tego przekaźnika)....albo coś padło w sterowaniu albo pomyliłem styk do którego trza podłączyć przewód idący do świec..podłączyłem do GK (styk na dole po prawej, pod stykiem przewodu od aku)...może ma być do tego RV czy coś takiego(na dole po lewej). nie wiem po co są dwa obwody w tym przekaźniku...może pierwszy się załącza z tym rezytorem co by za duży prąd nie popłynął? a po chwili załącza bezpośrednio...przekaźnik sterujący ma nr 13 i ma narysowany jakiś tranzystorek ale co to elektronika... ;)....i dlaczego nie może podgrzewać świec po uruchomieniu silnika?? :|
    pzdr.

    0
  • #7 28 Sie 2005 18:16
    sigi
    Spec od samochodów

    Podgrzewać swiece może przez chwilę po uruchomieniu, ale lampka nie powinna się świecić. Masz napewno elektonikę silnika (czujnik temp. i moduł sterujący świecami i turbiną)

    Pozdrawiam.

    0
  • #8 28 Sie 2005 18:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 28 Sie 2005 18:35
    sigi
    Spec od samochodów

    Jak podłączenie poprzednie nie pomoże to trzeba zdiagnozować komputerem auto. Sprawdź jeszcze wszystkie świece.

    Pozdrawiam.

    0
  • #10 28 Sie 2005 18:36
    autoservice
    Poziom 20  

    ...a gdzie ten procek zalega? w skrzynce w przekaźniku sterującym??...najlepiej to go wywale i wstawie malego atmela+pomiar temp. i po klopocie ;)...ustawie sobie co bede chciał..;)...a tak propo oryginalnego...gdzie on sobie mierzy temp? w bloku silnika czy gdzies indziej? ...pamieta ktoś czy przewód od świec ma iść na 100% do GK w przekaźniku głównym ?.....a co to za autotest ma ten układ? mierzy prąd?? jak padnie świeca to nie grzeje czy robi zwarcie? bo teraz może płynąc duży prąd bo wszystkie przewody sa krótkie, grube i końcówki są lutowane...aż lampka w środku mocniej świeci :D
    pzdr.[/img]

    0
  • #11 28 Sie 2005 18:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 28 Sie 2005 18:39
    sigi
    Spec od samochodów

    Skoro lampka świeci mocniej to pewnie świece nie grzeją!

    Pozdrawiam.

    0
  • #13 28 Sie 2005 18:42
    autoservice
    Poziom 20  

    ...zdiagnozować mówisz...a gdzie i do czego chcesz go podłączyć?? :D....to auto nie ma komputera od silnika, a jeśli ma to mi powiedz gdzie jest to popatrze czy rzeczywiście jest....wepne kts'a i sie zobaczy ;)...a świece raczej dobre...ale sprawdze...ta zmiana zaszła po wymianie przewodów w przeciągu kilku godzin...może rezystancja od aku do świec jest za mała i procek wywala błąd :|...zaraz jeszcze raz sprawdze jak zapali zimny...
    pzdr.

    0
  • #14 28 Sie 2005 18:45
    sigi
    Spec od samochodów

    Kts pewnie sobie z tym poradzi.

    Pozdrawiam.

    0
  • #15 28 Sie 2005 18:50
    autoservice
    Poziom 20  

    ...świeci mocniej po przewody plusowe i masowe są nowe w dodatku lutowane...wczesniej miedź przy styku z karoserią byla koloru zielonego...wiadomo czemu..:D...teram mam klemu miedziane i do nich przylutowane koncówki przewodów ]:->....wiec jedyne styki skrecane na drodze do alternatora czy rozrusznika to styki klemy z ołowiem i styk śrubek z końcówkami...no plus ten elektromagnes ;)....może rzeczywiście świece nie grzeją..:| ale to by chyba nie świeciła kontrolka grzania...czy ona nie jest zasialana ze świec tym cienkim biało czerwonym przewodem?..zreszta auto pali idealnie...jak nigdy wczesniej..wiec swiece chyba dzialaja :D
    pzdr.

    0
  • Pomocny post
    #16 28 Sie 2005 18:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 28 Sie 2005 23:25
    cezar40
    Poziom 12  

    ja mam VW19TD i podobny problem z tym ze u mnie albo nie zapala sie kontrolka i wtedy jest problem z rozruchem albo zapali sie i nie chce zgasnąć ale wtedy moge zapalić auto nie ma z tym problemu nie wjem co się dzieje pomocy proszę .

    0
  • #18 29 Sie 2005 09:17
    autoservice
    Poziom 20  

    ...znalazlem :D....przerwany przewód kontrolny idący do świec żarowych, cieńki biało-czerwony..przekaźnik sterujący nie dostawał sygnału czy świece grzeją i wyświetlał błąd..dlatego migało. już jest ok.
    ->cezar40
    ...w takim passacie to już pewnie elektronika siedzi ;)...a może jest jak w moim...posprawdzać wszystie połączenia i czy jest + na świecach :D..jak nie to, to pewnie sterownik szwankuje bo nawet błędu nie umie wyświetlić...:|
    dzięki wszstkim za szybki odzwew..bo już myślałem, że tak ma być :D
    pzdr.

    0
  • #19 29 Sie 2005 10:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto