Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva - Spadek mocy/brak reakcji na gaz

11 Wrz 2018 11:00 648 7
  • Poziom 2  
    Dzień dobry, mam problem z moim autem. Opel Meriva 1.7 cdti 2005'rok.
    Czasami są dziwne objawy.
    Gdy zapalam auto, przez minute nie ma mocy, naciskam gaz i żadnej reakcji do tego samochód chodzi jak.traktor. dzieje.się tak przez chwile. Po minucie obroty wracają do porZądku i można jechać.
    Komputer wywala tylko błąd EGR (nieprawidłowa praca zaworu), ale tym narazie sie nie.przejmuje bo koszt.wymiany okolo 1500zl.
    Nie wydaje mi się żeby ten zawór miał jakis wplyw na te obroty.
    Proszę o pomoc
  • Poziom 42  
    elka28 napisał:
    Nie wydaje mi się żeby ten zawór miał jakis wplyw na te obroty.
    Jesteś w błędzie, ma i to duże.
  • Poziom 2  
    Naprawde? Nie sądziłam że ten zawór ma aż taki.wplyw na prace silnika
    Mechanicy mi.radzili.żeby sobie odpuscic i dac spokój z tym zaworem bo on nie jest taki ważny.
  • Poziom 42  
    To proszę zapytać tych "mechaników", co będzie jak zawór zatnie się w pozycji otwarty na max.
  • Poziom 2  
    Czyli uważa Pan że wymiana zaworu Egr powinna załatwić sprawę? Strasznie droga ta.wymiana. Ostatnio tez wspomaganie szwankuje, raz na mniej więcej tydzien zapala się kontrolka EPS i.strasznie ciężko chodzi kierownica. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu juz.wszystko działa.
    Komputer wykazuje tylko błąd 04000B.
  • Poziom 5  
    Miałem te same objawy ,rozebrałem te wszystkie "rury "dolotowe co dochodzą do EGR-a jego też wymontowałem i wyglądało jak zatkany sadzą komin - każdy jeden element ,zero prześwitu a przecież to konkretny przekrój rur . Wyczyściłem to wszystko ropą i zrobionym z szmaty i druta wyciorem, EGR-a potraktowałem delikatniej ,osuszyłem i złożyłem .Po jeździe próbnej jeszcze trochę nie rozwijał mocy okazało się że filtr paliwa jest do wymiany . Po wymianie filtra auto wróciło do dawnej sprawności.
    Przetestowałem zaślepienie EGR-a lecz w roczniku 2007 wyskakuje błąd silnika - wypadało by wyłączyć go jeszcze w kompie - dałem sobie spokój.
    Podobno w starszych rocznikach błąd nie wyskakuje (błąd kasuje się sam po kilku odpaleniach).
    Jak dobrać się do EGR-a znalazłem na yotube
  • Poziom 2  
    Dzieki, mi tez proponowali zaslepienie egr-a i pomimo że mam rocznik 2005'to trzeba by było wylaczac go na komputerze, ale zrezygnowalam z tego jak poczytalam na ren temat trochę. Ponoć niektórzy którzy zalepili swoje egr-y nie byli do końca zadowolenia. Kontrolka check engine sie paliła i zimą były problemy z odpaleniem auta.
    Ja uzbieram kase i wymienie go na nowy, stracę 1500 ale za to spokój. W momencie gdy samemu się grzebie w tym to można sie bawić w czyszczenie, ja bym musiała dac do mechaników a u mnie są tacy że szkoda gadać. Możliwe że problemy z obrotami i moca to faktycznie jest wina egr-a, lecz zanik wspomagania raczej nie.