Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna III - Grzanie szyby....napęcie, gorące ścieżki.

lechos 11 Sep 2018 13:27 2223 20
  • #1
    lechos
    Level 18  
    Witam.
    Oderwał się konektor masowy od grzania tylnej szyby.
    Laguna III - Grzanie szyby....napęcie, gorące ścieżki.image.jpeg...2a6c0.jpeg Download (2.1 MB)
    Z racji, że jego styk z szybą jest malutki i ni grzyba by się to nie trzymało na klej zrobiłem blaszkę z miedzi i ją postanowiłem przykleić.
    Laguna III - Grzanie szyby....napęcie, gorące ścieżki.IMG_201809...124903.jpg Download (2.01 MB)
    Przykleiłem na klej dwuskładnikowy elektroprzewodzący Elpox 15, po dwóch dniach próba .....już sama rezystancja między blaszka a szybą mnie zaniepokoiła bo miernik pokazywał prawie 4 omy....włączam grzanie, zaskwierczało i blaszka odpadła (ten klej bardziej jako izolator powinien być sprzedawany).
    Następna próba bez klejenia a jedynie dobrze docisnąłem i zaklinowałem blaszkę do szyby, rezystancja między blaszka a szybą zerowa jak fabryczna z drugiej strony (czyli grzać się nie powinno).
    Po włączeniu ogrzewania, po około minucie dwie dolne ścieżki grzewcze były tak gorące, że można palca oparzyć i to bardziej po stronie oryginalnego konektora.
    Co mnie zastanawia to to, że na samych wsuwkach odłączonych od konektorów napięcie wynosi 14.1V a już po nasunięciu ich na konektory napięcie wynosi 12V.
    Na szybie jest napisane 13V.
    Czy to napięcie i za duże grzanie może być spowodowane różnicą powierzchni stykania się z szybą oryginalnego konektora a dorobioną blaszką?
    Laguna III - Grzanie szyby....napęcie, gorące ścieżki.IMG_201809...124856.jpg Download (3.15 MB)
    Czy konektor na plusie musi mieć taka samą powierzchnie styku jak konektor na minusie?
    Jestem zielony w elektryce i stąd zamęt w głowie i obawy czy szyba się nie rozsypie.
    Dziękuje z góry za rady i podpowiedzi.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Oderwanego pinu z szyby już nie przymocujesz. Dalsze próby mogą tylko spowodować rozsypanie szyby w mak.
  • #3
    lechos
    Level 18  
    Ludzie jakoś lutują, kleją i szyby maja się dobrze.
    Pytanie czemu te dolne ścieżki tak się grzeją???? Gdyby nie było dobrego styku to owszem konektor by się grzał a nie dolne ścieżki.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Spróbuj lutować hartowaną szybę. Klej nie przeniesie 200W poboru. Naprawia się ale ścieżki.
  • #5
    Ireneo
    Level 42  
    Ja w lagunie 3 przylutowałem 😀
  • #6
    lechos
    Level 18  
    Chętnie poznam szczegóły operacji ;)
  • #7
    Ireneo
    Level 42  
    Cyna do aluminium,przewód głośnikowy,on później opaską do nadwozia i do niego wsuwka fabryczna.
  • #8
    lechos
    Level 18  
    Laguna Kombi czy Hatchback?
    Zdejmowałeś klapę bagażnika i przed lutowaniem grzałeś szybę w miejscu lutowania?
    Przewód miedziany i dlaczego cyna do aluminium?
    Jakiej mocy lutownica?
    Sorka, że tyle pytań ale lepiej 10 razy zapytać niż wymieniać szybę ;)
  • Helpful post
    #9
    Ireneo
    Level 42  
    Kombi,lutowałem obok fabrycznego.Cyna do aluminium dopiero trzymała.Przewód głośnikowy aby zachować elastyczność przy podłączeniu,czyli trudniej urwać a i przekrój potrzebny.Klapy nie ściągnąłem.
  • #10
    lechos
    Level 18  
    Miałbym do Ciebie jeszcze prośbę...........czy mógłbyś u siebie sprawdzić jak bardzo po około 3-4 min grzeją 2 dolne ścieżki i miejsca zaznaczone na foto.
    I czy pamiętasz jakie napięcie było przed podłączeniem na wsuwkach i po nasunięciu ich.
    U mnie po tym czasie nie idzie utrzymać dłoni tak są rozgrzane (zwłaszcza 2 dolne ścieżki) pomimo że dorabiany konektor nie wykazuje oporu co by mogło spowodować jego nagrzewanie.
    Laguna III - Grzanie szyby....napęcie, gorące ścieżki.image.jpeg...c4df8.jpeg Download (149.1 kB)
  • #11
    Ireneo
    Level 42  
    Nie sprawdzę gdyż auto nie było moje ale w miejscu lutowania było gorąco po około 3 minutach.Aczkolwiek testowane latem.Zimą pociągnie dłużej.
  • #13
    genek1000
    Level 35  
    Że się wtrącę :D
    Dwie dolne grzeją bardziej żeby szybciej "odtopić" pióro wycieraczki które leży w dolnej pozycji :D
    Dodatkowo teraz grzanie ścieżek sprawdzasz w temperaturze +20st.C.
    Poczekaj jak będzie -10st.C. :cry:
    Będziesz prosił :please: wszechmogącego żeby mocniej grzały bo właśnie nieopacznie włączyłeś tylną wycieraczkę a szyba i pióro zamarznięte :crazyeyes:
  • #14
    lechos
    Level 18  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    NO nie rób jak bardziej jak fabrycznie grzać nie mogą

    ???
    genek1000 wrote:
    Dwie dolne grzeją bardziej żeby szybciej "odtopić" pióro wycieraczki które leży w dolnej pozycji

    Raczej te dwie są bardziej gorące dlatego, że one są jako pierwsze od konektorów.
    W Megane 2 Kombi konektory są po bokach szyby w połowie jej wysokości i tam grzeją najbardziej te środkowe, przy konektorach chociaż wycieraczka jest na dole ;).
    genek1000 wrote:
    Poczekaj jak będzie -10st.C

    Przy takiej temp. wolę nie sprawdzać z obawy o szybę (zbyt duża będzie różnica temperatury).
    genek1000 wrote:
    Będziesz prosił :please: wszechmogącego żeby mocniej grzały

    Już chyba mocniej grzać nie mogą bo nawet palca na tych ścieżkach nie utrzymasz.
  • #15
    genek1000
    Level 35  
    lechos wrote:
    Przy takiej temp. wolę nie sprawdzać z obawy o szybę (zbyt duża będzie różnica temperatury).
    lechos wrote:
    Raczej te dwie są bardziej gorące dlatego, że one są jako pierwsze od konektorów.

    To by musiała być duża różnica w oporności Lini zasilających ścieżki , po za tym nie wiem jak u ciebie w kombi ale u mnie w lift-backu dolne ścieżki, bliżej zasilania , są grubsze niż wyższe ścieżki dalej od zasilania ( co by świadczyło że jest spadek na głównych liniach zasilających)

    lechos wrote:
    W Megane 2 Kombi konektory są po bokach szyby w połowie jej wysokości i tam grzeją najbardziej te środkowe, przy konektorach chociaż wycieraczka jest na dole .

    to by znaczyło że w Megane coś spie...li a w Lali jest tak jak powinno być na logikę :wink:

    lechos wrote:
    Przy takiej temp. wolę nie sprawdzać z obawy o szybę (zbyt duża będzie różnica temperatury

    To na co ci ogrzewanie szyby - do grzania w lecie :?:

    Moja szyba ma 360W i 16 ścieżek grzewczych, co daje średnio 22W na ścieżkę .
    Proponuje wziąć żarówkę 5W podłączyć do 12v i dotknąć po 5 minutach ( sprawdź czy masz pod ręka środek na poparzenia) .
    to ile ciepła musi wydzielić 22W :?:
  • #16
    lechos
    Level 18  
    No z ta żarówką to pojechałeś ;).
    W żarówce idzie tak cieniutkie włókno które stwarza taki opór, że musi to w próżni siedzieć aby się nie przepalić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    to ile ciepła musi wydzielić 22W :?:

    To zależy jaka oporność będzie miała ścieżka grzewcza ...............może wydzielić bardzo dużą jak i znikomą, nieodczuwalną ilość ciepła.
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    lechos wrote:
    W żarówce idzie tak cieniutkie włókno które stwarza taki opór, że musi to w próżni siedzieć aby się nie przepalić.

    22w to 22W niezaleznie od pogody.
  • #18
    lechos
    Level 18  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    22w to 22W niezaleznie od pogody.

    To już Twój drugi post którego jakoś nie mogę zrozumieć.
    Kto tu się odnosi do wpływu pogody na moc???
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    Nic tu po mnie .Nie będę się "kopał z koniem" . :|
    Są ciekawsze rzeczy życiu niż dywagacja dlaczego 2 ścieżki w szybie grzeją słabiej lub mocniej :D
    Na ra :D
  • #21
    lechos
    Level 18  
    Możesz się kopać lub nie i z czym tylko chcesz....... Twoje hobby Twoja broszka.😁
    Oprócz dywagacji na temat żarówki raczej nic merytorycznego do tematu nie wniosleś.